Bună tuturor! Azi avem plăcerea de a vorbi nu doar cu o autoare extrem de interesantă cu şi cu o persoană care m-a fascinat. Pe Wattpad o găsiți sub pseudonimul Phoenixul_Noptii, dar prietenii îi spun Ioana :)
Să începem!Pentru început, te rog să ne spui mai multe despre tine.
Nu sunt prea multe de spus. Am 18, deci nu am văzut prea multe și încă mă port ca un copil încăpățânat și mândru. Sunt atât de dificilă că nici eu nu mă înțeleg, pentru că am multe fluctuații de personalitate: acum zâmbesc, acum sunt serioasă și de obicei sunt cu capul în nori. Am multe defecte, însă sunt foarte loială, așa că nu încercați să îi răniți pe cei la care țin.
Am înțeles. Cum ai ajuns pe Wattpad?
O prietenă de familie mi-a spus de aplicație și am zis să încerc, să văd ce o mai fi și aia, fără o intenție neapărată de a mă apuca de ceva serios. Apoi am rămas pentru că Wattpad a devenit rapid locul unde mă simțeam ca acasă. Primul loc unde am fost eu însămi și am fost apreciată.
Să înțeleg că Wattpad-ul a devenit un fel de "eliberare din realitate" pentru tine?
De fapt, a devenit ceva mai mult. Wattpad e locul în care mă pot refugia ca să mă vindec. În spatele cuvintelor pot să las toate lucrurile rele să se risipească.
Cum de te-ai hotărât să scrii? Ai fost influențată în vreun fel, sau a fost un fel de instinct?
Prima dată am scris pentru că îmi plăcea de un băiat în generală care nu putea vedea că îl iubesc, ori poate că nu voia, pentru că el era băiatul de 10 și eu ciudata clasei. Am vrut să scriu o poveste în care dragostea mea și a lui trece peste orice obstacol.Influențele au fost la început, când mă inspiram din cărțile celorlalți pentru a scrie, apoi mi-am găsit propriul stil. Acum totul e instinctiv, de parcă personajele ar vorbi prin mine. Uneori vocile lor rămân până le scriu toată povestea, alteori pleacă înainte să termin. Puține se întorc înapoi. De asta am 37 de ciorne de romane scrise până la jumătate.
Am înțeles. Ce gen de cărți citeşti de obicei?
Cel mai mult îmi place fantezia, deși citesc de obicei orice, dacă mă atrag coperta, titlul și primele pagini. Nu mă omor în schimb după cărțile istorice, nici horrorul nu prea pot să îl citesc, pentru că mă sperii și nici cele cu mai mult de 20-25 de personaje, pentru că am tendința să uit numele și să mă pierd în acțiune.
Te-a atras vreuna în special, de pe Wattpad?
În afară de cărțile mele? : ))) Nu. Eu nu sunt atrasă de cărți, ci de personaje. Nu o să îmi amintesc cartea, însă cu siguranță voi păstra multă vreme în minte un personaj care m-a marcat
Ok. Ce te inspiră atunci când scrii?
Depinde. Oamenii. Muzica pe care o ascult. Lucrurile care mă distrug, lacrimile și zâmbetele. Sau, mai nou, am vise interesante ce îmi dau idei obsesive, ori aud glasuri ce vin din afară cu povești. Pot să fac reclamă? Nu contează. Un exemplu bun pentru vocile care mă inspiră este „Ucenicul Morții", roman la care lucrez din 2015, adus la mine de Lilith, unul dintre personaje. Mă inspir așadar de peste tot. Viața mă inspiră, Moartea, Universul, până și pietrele îți pot oferi idei prețioase dacă știi cum să le asculți.
Ai avut vreodată un blocaj artistic? Dacă da, cum ai trecut peste asta?
Hm, de câteva ori. Cum am trecut? Am făcut haos, mai mult din cauza monstruleților ce îmi mișună prin cap jucând țonțoroiul. Am distrus toate prieteniile pe care le aveam, m-am depărtat de toți și de toate și am început să mă reconstruiesc ca să trec peste. Ultima dată când s-a întâmplat a fost toamna trecută. Am ars pe interior cam o săptămână, fără să am cui să mă exteriorizez. Apoi, după ce am fost un zombie, m-am apucat din nou de lucrările la care munceam. Pot să spun că majoritatea lucrurilor scrise s-au născut cu lacrimi și urlete agonice în mijlocul nopții. Amuzant, nu? : )))
Nu ştiam că atâtea lucrări au fost scrise dintr-o suferință.
E modul prin care am crescut și evoluat. M-a făcut mai puternică.
Foarte interesant. Înafară de Wattpad, mai scrii undeva în prezent? Sau ai mai scris în trecut?
În afară de compunerile de școală, nu scriu în afara Wattpadului. Mai am jurnale, însă acelea nu se pun. : )
Dacă nu era Wattpad-ul, ne mai puteam bucura de lucrările tale?
Probabil că nu, pentru că nu am găsit o aplicație care să îmi satisfacă nevoile de consumator de platforme de lectură. Ori poate că nu aș fi scris niciodată nimic. Nu îmi pot imagina cum ar fi fost fără Wattpad.
Ai vreun autor preferat pe Wattpad? Sau în realitate?
Pe Wattpad acum îl urmăresc pe MerlanAlex, scriitor începător ce are niște concepte interesante în cartea la care lucrează, „Ordinul Vrăjitoarelor: Regina lumii de dincolo". Un bun prieten, de asemenea. Alți autori nu prea mai am, pentru că nu mai am timp să fiu cititoare, deoarece scrisul propriei lucrări și documentația îmi ocupă mare parte din timp. Cât despre cei din realitate, acum sunt fascinată de comicbook-ul lui Alan Moore, „V for Vendetta", o poveste genială ce te trezește cumva la realitate.
În mod normal, te-aş fi întrebat despre o singură carte, doar că ai prea multe, aşa că, din curiozitate, care e opera ta preferată, scrisă de tine? Aa, şi spune te rog şi motivul.
Răspunsul e evident: „Ucenicul Morții". Copilașul meu cel scump. Motivul? Toată cariera mea de scriitor m-a pregătit pentru scrierea acestei lucrări, fără să îmi dau seama de asta decât mult mai târziu, când a venit timpul să mă pun pe treabă. E o poveste pe care trebuie să o citești cu inima deschisă, pentru că e plină de simboluri. E lucrarea mea de suflet pentru că la scrierea ei am ars cel mai mult și am crescut cel mai mult. Această poveste m-a salvat atât pe mine, cât și pe alții, lucru cu care mă mândresc de fiecare dată.
Mă bucur să aud asta. Ioana, care e relația ta cu cititorii tăi?
Ne scriem uneori, alteori mă limitez la a le urmări din umbră profilele. Cititorii mei sunt oameni de tot soiul, care vin la lucrările mele pentru a se regăsi pe ei înșiși. Țin la fiecare în parte, pentru că fiecare a jucat un rol important în evoluția lucrărilor mele. Uneori îmi doresc să pot vorbi cu ei mai des.
Ai scris vreodată în paralel la mai multe cărți? Dacă da, cum a fost experiența?
E destul de dificil, pentru că timpul e un mare dușman. De obicei îmi vin idei pentru celelalte lucrări când scriu la una, așa că e un fel de muncă dublă și realizări mai mari. Îmi e mai ușor să schimb perspectivele, să gândesc în afara cutiei. E un lucru care mă ajută destul de mult.
Te reprezintă vreun personaj? Sau, mai bine zis, ai creat un personaj inspirându-te din viața ta? Nu mă refer neapărat la trăsăturile fizice, ci mai degrabă, la mentalitate, comportament...
Toate personajele mele au ceva din sufletul meu: frici, pasiuni, ticuri, defecte și calități. Am multe fețe și sunt fiare schimbătoare, și așa sunt și personajele mele.
Da, dar ai vreunul la care să te uiți ca într-o oglindă?
Da. Ioana, din „O viață de Filolog", pentru că e o comedie inspirată din dramele vieții mele. Multe screenshot-uri folosite ca inspirație, deci da. Cred că ea mă reprezintă cel mai mult, însă nu e singura.
Cafea sau ceai?
Lapte : ))
Ok :) Pentru final, ai ceva să le transmiți cititorilor/următorilor tăi?
Să nu își piardă niciodată speranța într-o lume mai bună. Să îndrăznească să viseze pentru a atinge succesul.
CITEȘTI
De vorbă cu...
DiversosO lucrare realizată cu scopul de a intervieva scriitori talentați, cunoscuți, și mai puțini cunoscuți de pe această platformă.