🔸 للنَفسِ ظُلمة ، حبس السكوت سوادها 🔸
————
#ماركو
بصيت لآرون و قولت :" هسألك سؤال و ممكن تلاقيه غريب شوية.. كان عندكوا مراية سودا فيها زخارف في القصر!؟"
ساعتها آرون بصلي بشك و قال :" مراية!؟ ايوه! انا خليت المحققين ياخدوها لاني مكنتش عايزها"
بدأ يتوتر في الاخر شوية و انا كملت سؤالي :" و باعوها لواحد اسمه الياس في محل على الطريق السريع عند **** ؟"
و ساعتها وش آرون اتغير ١٨٠ درجة
و قال :" ده المحل الي ابويا كان بيشتغل فيه قبل ما يغتني! ابويا اسمه آلياس يا ماركو! انا آسمي الكامل هو آرون ألياس ثيودور "
صمت حلّ ع المكان.. كأني أنا لسة بستوعب الي بيحصل ..
" انت قلت ابوك انتحر صح؟.."
آرون بص في الارض وهز راْسه
"هو .. هو انا ينفع ارجعلك هنا لو عزت حاجة كمان؟"
آرون :" عوزت حاجة!؟ انت مش بتسألني بس عشان تعرف الإشاعة الي في المدينة كلها!؟"
"... لاء! انا بسالك عشان فيه حاجة بتحصل لمراتي و مش عارفين نفهم هي ايه!"
فاجأة وش ارون اتغير تاني و قال :" حاجة ليها علاقة بأبويا و ڤايوليت!؟"
لما قال كدة حسّيت انه ليه علاقة بالموضوع و هزيت راسي و قولت :" ايوه! هو انت تعرف حاجة عن الموضوع ؟ عن المراية!؟"
ساعتها آرون مسح وشه بأيديه و قال :" ابويا كان بيؤمن بالـسايكومانتيوم (psychomanteum) "
انا بصيتله و ضحكت بسخرية و قولت :" لا بص انا اه شكلي واحد مُحترم و متعلم ب عضلاتي و لبسي الشيك ده بس صدقني مش انا الي بحب حاجات علم النفس ، لاء ديه بنت خالي الي بتحبهاا مش انا"
أرون بصلي بحدة كأني اهبل و كان شكلي هيلطشني ف أنا اتحمحمت *مش هي اتحمحت برده؟😂الي هو عمل احم احمم كدة!😂😂💔*
و قولت و أنا بحاول ألطف الجو :" أسف.. بس ينفع تشرحلي هو أيه ال سايكوومنتيوم .. ههه قصدي سايكومانتيوم.. فهمتها؟ سايكومااانتيوم و سايكوومننتيوم؟ *man , woman*
آرون بصلي شوية و كان شكله هيشتمني بس كل الي عمله انه كمل كلام :" السايكومانتيوم ده نوع من التواصل مع الأرواح.. بإستخدام المرايات.. اصله من الإغريق، بس طبعاً مكانش فيه مرايات ساعتها ف كانوا بيستخدموه على سطح الماية ، لانه بيعكس الصورة برده"
أنت تقرأ
The Mirror//المراية
Paranormalhighest rank : # 4 in paranormal💪🏻💕 هل ممكن يكون فيه عالم موازي لعالمنا؟ عالم كل حاجة فيه رعب و خوف و شك؟ عالم جديد ورا مراية!!😈💔 marco asensio ~ james Rodriguez ~ isco suarez ~ carolina porqueddu ~ haquila oliviera ~ sage tullis ~ قصة رعب و خو...