الفصل الثامن و العشرون 🍃

193 31 83
                                    

كنت بعملها كتيييير و انا صغيرة 🌚😂👆🏻

هل تعيّ أُمي اني اخاف عليها اكثر من خوفها عليّ بمئات المرات؟ 🌙

—————

#سارة

الست الي واقفة عند الكاونتر :" انا اسفة بس مفيش كرسي محجوز بأسم سارة.."

ايسكو زعق :" يعني ايه مفيش كرسي محجوز بإسمها!؟ انا حاجز التذكرة بنفسي ازاي يعني مفيش كرسي ليها!"

الست :" حضرتك والله ما فيه، و لو سمحت لو هتزعق عندك المسؤول هناك ممكن تكلمه، عن اذنك عندي ناس تانية غيرك اخد تذاكرها .." و راحت شاورت للي ورانا عشان يجيلها عند الكاونتر!

ايسكو راح للمسؤول ، الي كان شاب صغير بس شكله محترم،  و كلمه و حكاله

الشاب :" انا متآسف جدا على الي حصل ، تعالى معايا حضرتك لو سمحت " و راح عند الست و كلمها براحة و هي بعدت و هو بدأ يشوف حاجات في الكومپيوتر بعد ما اخد التذاكر تاني

رفع راْسه و بصلنا في حيرة و قال :" حضرتك انت الي حاجز بنفسك ولا انتوا جايين تبع مجموعة او شركة؟"

ايسكو " لا احنا كذا واحد و التذاكر محجوزة من شركة تصوير و انتاج ، احنا رايحين امريكا نخرج فيلم"

الشاب هز راْسه و حط ايده على رقبته :" اااه ، عشان كدة.. بيحصل ساعات ان الشركة بتحجز التذكرة بس الكرسي مش بيتحجز على الsystem ف بيتعطى لحد تاني .."

*بصوا انا مش عارفة اشرح بس ده بجد بيحصل والله و حصلي انا نفسي ف انا مش بهلس اوكك؟😂😂💔💔*

ايسكو اتعصب و قال تحت نفسه :" ** ** ديه شركة!!"

مسكت ايده عشان اهديه :" ايسكو!! احنا في مكان عام و شوف انت بتقول ايه! خلاص اهدى يا حبيبي عادي هنشوف حل"

و بصيت للشاب و قلتله :" مفيش حل طيب؟"

الشاب بص للست و بعدين هز راْسه بعد ما اتكلموا لفترة و بصلي و قال :" فيه حلين ، يا اما تاخدي كرسي الطوارئ و ده الي عند شباك الطوارئ في الطيارة، هو عادةً محدش بيركب فيه بس انتِ ممكن تاخديه.."

و بعدين سكت شوية و قال :" يا اما تستنوا الطيارة الي بعد ديه ، هي كمان ١٤ ساعة ، ف احسنلكوا تاخدوا الكرسي ده و خلاص"

ايسكو ساعتها اتعصب و شد ايده من ايدي و زعق :" لاء لو سمحت! حضرتك انا حاجز الكرسي و مش ذنبي ان الشركتين هما هي ***** و مش بيأكدوا على الحجز ! و انا طبيعي مش هرضى ان مراتي تقعد في اخر الطيارة لوحدها و انا اقعد مكاني عادي عشان خطأ سخيف زيكوا! يا اما اركب انا و هي يا اما مفيش حد منا هيركب!"

The Mirror//المرايةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن