الفصل الثلاثون 🍃

200 27 61
                                    

The great thing about this life of ours, is that you can be someone different to everybody.
- Jennifer Niven
— All The Bright Places.  🌍❤️

—————————

#ماركو

بصيت للبنت و سلمى وقفت ورايا و مقدرتش تبص على المنظر

قولت بالسويدي :" صاحب ابوكي هنا ليه؟"

ڤايوليت ردت و قالت :" بيدور على ثروة بابا "

كنت لسة هسآلها هو عايزها ليه لقيتها بدأت تتحرك تلقائياً كأنها روبوت و فتحت الباب و مشت شوية و بعدين فاجأة.. اختفت !

شدِّيت سلمى من ورايا و بصيتلها لقيتها بتعيط بصمت و بتهز راسها بقوة و هي بتقول بصوت واطي اوي :" انا، انا السبب. يا ريتني ما جبت المراية، انا عايزة اروح، انا عايزة انسى، عايزة انسى كل الي حصل.."

شديتها في حضني و انا بقول :" انا مش عارف اقولك ايه و مش عايز اقولك اهدي لان لو قلتلك اهدي هتنفعلي اكتر، بس بما ان معنديش حاجة اقولها، احب اقولك اهدي و يا رب اكون سعيد بالقرار ده "

عكس ما توقعت لقيتها بتبصلي فوق و بتضحك و هي بتقول:" يلا نشوف الراجل الي برا ده بيعمل ايه عشان نروح بسرعة و تعرف تاخد الريموت من غدير براحتك "

مسكت ايديها جامد و طلعنا، و سمعنا أصوات من تحت، تحديداً من الغرفة الي كان فيها المرايات
نزلنا براحة ووقفنا برا لقينا الراجل قاعد بيقرآ من كتاب كبير و مترب و مقطع و هو بيبص للمرايات

و فاجأة، ڤايوليت طلعت من الحيطة الي فيها المرايات المكسرة

الراجل بصلها و قال بالسويدي :" دوريلي على الثروة بتاعة ابوكي، و لو لقيتيها تجيبيها لـهنا "

ڤايوليت هزت راسها و طلعت برا الاوضة ف لزقنا ضهرنا انا و سلمى للحيطة، بس عكس توقعاتنا خي شافتنا

بس معملتش اَي حاجة و كملت مشيّ للاوضة الي جنب ديه !!

" هي تقريباً مُغيبَّة "

سلمى كانت هترد بس سكتت لما سمعنا صوت الراجل و هو خارج و بيقول :" بقالي اسبوعين بدور في البيت ده، يا ترى الياس مخبي ثروته فين !! شكلي هضطر ادور برا البيت كمان."

و كمل مشي لبرا البيت، البيت كان ضلمة ف مشفناش

سلمى :" هنعمل ايه دلوقتي!! البنت عيزانا ندفن جثتها بس هي دلوقتي تُعتبر عايشة نعمل احنا ايه؟!"

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Jul 12, 2018 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

The Mirror//المرايةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن