2. Özünü bul

74 0 0
                                    

8 Kendin ol

Derdin kendindendir bilmiyorsun, derman yine sendedir görmüyorsun, koskoca alem içinde yerleştirilmiş, sen kendini hala küçük bir şey mi zannediyorsun.  

-Hazreti Ali 

İlim ilim bilmektir, ilim kendini bilmektir. Sen kendini bilmezsen, bu nice okumaktır.

-Yunus Emre

Herkes bir yetenekle doğar, lakin başkalarından onay bekler potansiyelinin açığa çıkması için. Oysa ihtiyacı olan tek şey ruhunu dinlemektir. Başkalarının sendeki değeri bilmesini beklemek ve onların sendeki yetenekleri canlandırmasını ummak, yapacağın en büyük yanlışlardan birisidir.

Unutma!

Bir şeyin değerini ancak işin ehli anlar. her şey değer bilenin yanında hakkının karşılığını alır. Bu yüzden hayatın boyunca hiçbir zaman başkalarının senin hakkında karar vermesine izin verme. Biri sana değersiz dedi diye, kendini değersiz hissedip değersizleştirme. Çünkü değerli taştan ancak işin ehli kuyumcular anlar.

 Allah seni özgür yaratmışken başkasının kölesi olma!

 9 Kendinle barışmanın ilişkilere etkisi

Unutma ki, yalnızken de mutlu olabilen insanlar, sağlıklı ve dengeli ilişkiler yaşayabilirler. Kendiyle  barışık, kendiyle iyi vakit geçirebilen,yaşadığı hayattan memnun, kimseye yaslanma ya da bağlanma ihtiyacı duymayan kadınlar ve erkekler, uzun süreli ve mutlu ilişkilerin mimarlarıdır.

Mutluluğu birisinin varlığına bağladığın taktirde, o kişi gittiğinde boşluk duygusuna düşmemen kaçınılmaz olacaktır.

Ben sensizde yaşarım ama seninle bir başka yaşarım.  -Nazım Hikmet

10 Kıskançlık 

Kıskançlığınla başa çıkabilmenin bir yolunu bulmalısın. Kimi ne kadar çok kıskanırsan,  kendini o kadar vazgeçilmez sanacaktır. Eğer birine vazgeçilmez olduğunu hissettirirsen, emin ol ilk vazgeçeceği kişi de sen olursun. Seven insan kıskanmaz sahiplenir. Seven insan kimseye kıskançlık prangası vurup sevdiğini köleleştirmez, kuklalaştırmaz, kimsesizleştirmez. 

Vazgeçilmez kadın, kıskanmayan,sahiplenen kadındır.

Hayatına birisi girdiğinde sosyal hayatından ve arkadaşlarından uzaklaşmamalısın. sevdiğin kişiyi hayatının merkezine koymamalısın. Unutma hayatının merkezi sensin. Hayatına giren insan senin yaptığın etkinlikleri yapmanı istemiyorsa kabul etme. Çünkü hemde kendini kısıtlamış olursun hemde o kişi için içindeki seni dışlamış olursun. Unutma, taviz tavizi doğurur.

Şunu unutma ki! Kadınlar sizinle konuşurken sizden çözüm değil ilgi bekliyordur. Onlar zaten sizinle konuşurken bile çözümü bulmuştur, sadece sizin onları dinlemenizi ve değer vermenizi istemektedirler.

11 Aşk acısından kurtulmanın yolları

Unutmak için çabalamak, daha fazla hatırlamaya neden olur. bu yüzden mücadeleye gerek yok. daha ılımlı ve makul yöntemler var.

Hafızamız, çağrışmalı bellek yasasına göre çalışır. Teknik olarak bir insanı unutabilmenin en hızlı yolu onu çağrıştıracak, hatırlatacak, anımsatacak şeyleri yok etmektir.

Ona ait eşyalar, fotoğraflar ya da hatırası olan objeler karşına her çıktığında duyguların yeniden canlanır ve doğal olarak acı çekmeye başlarsın.

Kendine sürekli "Bu ilişki neden bitti" diye soruyor musun?

Sorma!

Arkadaşlarının davetlerini geri çevirip, kendini eve mi kapatıyorsun?

KİŞİLİĞİNİ GÜÇLENDİRHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin