İknanın psikoloji. İknanın psikoloji.
1.Rica veya istekte bulunurken ya da satışta Çünkü kelimesini kullan. Çünkü kelimesi insanlara bir sebep doğurur ve onların size biat etmesini sağlar.
2.genellikle Türk halkında pahalı kaliteli ucuz ise kötüdür. Bu yüzden bir şeyi överken pahalı olduğunu belirtin kötüler ken ise ucuz olduğunu belirtti. Yani bir şeyi överken ücretinin yüksek olduğunu söyleyin olmasa bile yüksek olduğunu söyleyin. Çünkü genellikle insan alacağı şey hakkında bilgisi olmaz ve pahalı kalitelidir genel kural olan metodunu kullanır.
3. Kişisel çıkarı olmayan insanlar klik-prrr yani otomatik pahalı iyidir düşüncesi. Yani insanlar çıkarı olduğu zaman daha ciddi araştırıyor ve daha arıyorum onlara bakıp gözlemliyor .
4. Üstte de anlattığım gibi insanların çıkar olduğu zaman daha verimli araştırıyor. Bu yüzden insanları bir işe başlatmadan önce onların da çıkarı olduğunu söylemek gerekiyor.
5. Mecburiyet, 70s dünyada insanların geldiği tarihten bu yana her zaman var olmuştur ve en büyük geri alma sistemidir. Burada insanlar birine borçlu kalmaktansa Allah farklı bir yerin vicdanını rahatlatmak ister O yüzden herhangi bir de yardımcı attığım zaman merak etme bir şekilde uyardım sana geri dönecektir . Iyilik yapmasan bile ya da yapmayan vaktin olmasa bile yapmış gibi davran .
6.O yüzden insanların karşılıksız iyilik yaptığında bir iki kere düşünmek gerekiyor çünkü bir insan bir iyilik yapıyorsa onun ardından senden büyük bir şey isteyebilir Bu yüzden de hep sizden bize bir hediye verdiği için sizde mecbur kalmamak için diğer teklifi niye veya ona bir şey vermek güdüsüyle dediği şeyi kabul edebilirsiniz O yüzden insanlara ücretsiz veya beleş verdiği şeylerin hemen kabul etmeyin biraz ön yargılı olma .
7.İnsanlara iyilik yaparak onların sana borçlu kalmasını ve mahcubiyet hissinin içine bir inmesini sağla. Örnek düşmanına ekmeğinden bir parça verdi Alman askeri bu hediyeden o kadar etkilenmişti ki görevini tamamlayamadık burada mahcubiyeti bir örnek vermek istiyorum
8. Bir insana ayrıcalık yaptığında ve onunla iyilik veya herhangi bir şekilde destekle bir yardım ettim de unutma ki sen ona sahip olmak için bir adım almışsındır O yüzden aynı şekilde sana gereksiz iyilik veya herhangi bir şekilde sırtıma çalışan insanlara dikkat et zor durumda kalma da süreci kabul etmez hiç kabul etmeyeceğim
9bu karşılıklı bulunma kurallarıyla sevilmeyen veya sevmediğimiz kişilere önce biz iyilik yaparak onlara istediklerimiz itaat ettirebiliriz onlar biz önce yapmadan önce blis yaparız8. Sevmediğim bir insan daha iyilik yaptığın zaman zorla bile iyilik yaptığın zaman borçluluk hissi yüzünden sana iyilik yapmak zorunda kalacaktır.
9. Üstte anlattığımı tam tersi de mevcuttur Bu da şu şekilde işler bir düşman olsun farklı bir insan olsun. Sizi yardım etmesini sağlayarak o kişinin size bağımlı olma hissini arttırabilirsinız. Bunu da unutmamak lazım Siz iyilik yaptınız zaman o insan onun karşılığını vermek isterse Birincisinde önemli değil değil Eğer ısrar ediyorsa Bu sefer onun da istediğini vermesine izin vermemiz gerekiyor Yoksa sana düşman olabilir .
10. Mesela şöyle örnek verebiliriz kadınlar onları sürekli pahalı restoranlara pahalı hediyelere veren erkekleri sevmezler çünkü onlar mecburiyet sesini ölseler de kadınlar bu baskının altında ezilir. Bir kadeh içki bile mahcubiyet hissini uyandırabilir .
11. Iyi davranmak karşıdaki kişide mahcubiyet hissini de uyandırır. Insanlara verdiğin küçük küçük hediyeler karşılığında büyük büyük alabileceği menfaatlerle paralel gidebileceğini unutma .