Újra a bejáratnál találták magukat. De most lassabban mentek és nagy elemlámpákkal, hogy nehogy megint beleessenek valamilyen csapdába. Befele menet olyan érzésük volt mintha valaki figyelné őket. Minden irányból suttogások hallatszottak. A látvány viszont kárpótolta őket és amúgy sem félnek semmitől. A falakon világító gombák voltak, mindenféle színben. Mintha minden egyes gomba élt és lélegzett volna, mint egy ember. Talán csak ezt érezték. Talán követte őket valaki vagy valami. Talán csak a képzeletükben létezett. Őket már semmi sem tudta megriasztani, mentek egyenesen előre a célig. Az járt csak az eszükben, hogy a sárkányokat minden áron vissza kell üldözni a Földről a saját világukba. Minél mélyebbre mentek, annál félelmetesebb hangok jöttek minden irányból. A barlang középpontjában lehettek, a magnál, ahol minden energia tárolódott a hasadásokhoz. Megkeresték a nagy kapcsolót és felnyomták. Hirtelen világos lett mindenhol és a magból 5 különböző irányba kezdett el egy fényvonal megindulni. A hasadások aktiváláshoz nem volt elegendő energia a magban már, ezért a fő kapcsoló leoldotta magát a túlfeszültség miatt. Fel kellett tölteniük a magot. De hol találnak ennyi energiát. Mással próbálkoztak. Át kellett alakítaniuk kicsit az áramlatokat, hogy az ne egyszerre öt fele menjen. Megpróbáltak három kaput aktiválni. Mindegyikbe vezettek még egy fénykábelt. De csak kettőt tudtak duplázni, a harmadik egyedül maradt. Újra felkapcsolták a fő kapcsolót. De a második dupla vezetékes felrobbant és a fő kapcsoló leoldott megint. Megnézték, hogy tudnák másképpen átkötni. A felrobbant kapuból az egyik kábel teljesen használhatatlan volt, viszont a másodikat megtudták menteni. Az elsőbe három vezetéket tettek, míg a harmadikba csak egyet. Felnyomták a fő kapcsolót, de az megint lekapcsolt. Nem adták fel, most megcserélték a bekötéseket és az elsőbe egyet, a harmadikba hármat dugtak. A kapuk izzani kezdtek és elindult egy eddig láthatatlan egy perces számláló a kapuk felett, jelezte amíg hasadások nyitva tudtak lenni. Gyors tanácskozásba kezdtek, hogy melyikbe menjenek be, mert ha már eljutottak idáig nem fogják megvárni, hogy bezáruljanak. Sokáig tanakodtak. De végül egyértelmű volt a megoldás. Egymásra néztek és tudták mit kell tenni. Dorna bement a hármasba, míg Petko az egyes hasadásba. Ahogy átmentek rajta, a hasadások bezárultak és a hármas kapu felrobbant.