Kapitel 3 (A som skriver)

457 11 0
                                    

~Alvas perspektiv~

Vi kliver av bussen och går mot "biljettkassorna".

"Två inträden och två åkband."

Säger jag och ler mot den unga tjejen i biljettkassan. Vi betalar, får våra åkband och går in på området.

"Vad ska vi åka först?"

Frågar Evelina och tittar på mig.

"VILDA MUSEN!"

Utropar jag, så att säkert hela grönan hör. Evelina kollar skeptiskt på mig.

"Snälla, snälla, supersnälla Eve."

Ber jag. Evelina suckar och himlar med ögonen.

"Okej då."

Svarar hon tillslut.

"Jaaaa!"

Utropar jag och börjar skutta mot den lilla kön vid vilda musen. Evelina kommer inte långt efter. Dock inte skuttandes.

Efter vi åkt vilda musen ett antal gånger frågar Evelina nästan samma fråga.

"Vad ska vi åka nu då?"

Frågar hon. Jag tänker till.

"FrittFall!"

Utropar vi båda samtidigt vilket leder till ett skrattanfall. Vi går armkrok bort mot FrittFall. Bådas favorit attraktion.

Innan vi kommit fram till kön viker Evelina av, då hon fått syn på något.

Helt plötsligt står vi typ två meter i från Omar och tre andra ursnygga killar. En av killarna, omg asså. Så. Snygg. Och. Så. Söt.

"Nämen tjenare!"

Hälsar Omar och jag och Evelina börjar småskratta.

"Hej!"

Svarar vi sedan i kör.

"Killar, det här är Evelina och Alva."

Säger Omar och pekar på oss i tur och ordning. Killarna nickar och säger hej.

"Tjejer, det här är Felix, Oscar och Oscar."

Säger Omar och pekar på killarna när han säger deras namn. Den otroligt snygga killen hette alltså Oscar.

"Men kalla honom för Ogge."

Säger Omar och pekar på snygg-Oscar.
Jag och Evelina nickar.

"Kan inte vi gå tillsammans?"

Frågar Evelina och ler mot killarna.
Omar och killen som jag tror blev presenterad som typ Filip eller Felix, jag lyssnade faktiskt inte, jag hade min uppmärksamhet riktad mot Ogge, spricker upp i stora leenden och nickar.

"Vad ska vi åka då?"

Frågar Filip/Felix-killen (ja, låt oss kalla honom så).

"Kvasten!"

Utbrister Evelina och Filip/Felix nickar glatt. Alla andra skakar på våra huvud.

"Nehepp, då åker vi den själva då."

Säger Filip/Felix.

"Ja, gör det ni Felix."

Svarar Oscar.

Så det var Felix han hette, jaha. Evelina och Felix går bredvid varandra mot kvasten och jag och killarna stod kvar på samma plats och pratade. Dem fick veta en heldel saker om mig och jag en heldel saker om dem. Jag fick veta att Ogge var singel. Rawr.

"Hallå? Står ni fortfarande kvar här?"

Frågar Felix som precis anslutit sig till ringen, likaså Evelina.

"Ja, så lång tid kan det inte ha tagit?"

Svarar jag och tittar oförstående på dem.

"Jo, vi har hunnit åka kvasten, Insane, Eclipse, tilt, bläckfisken, radiobilarna, Jetline och några till. Och så var det väääääldigt långa köer. Så det har nog tagit två timmar."

Säger Felix och ler.

"Oj, amen är ni på o dra hem till mig o typ titta på film?"

Frågar Oscar och alla nickar.

~~•~~•~~•~~•~~•~~•~~•~~•~~•~~•~

Kapitel 3 färdigt! Tycks? Kommentera för mer! 💕 Puss 💕 ~ A

When I Met You In The SummerOù les histoires vivent. Découvrez maintenant