~Alvas perspektiv~
Jag och Ogge hade varit på stranden hela dan. Det hade kommit folk efter att vi hade varit där kanske två timmar. Ingen av människorna som kände jag eller ens kände igen. Men Ogge verkade känna de flesta ungdomarna. Just nu låg jag på min handduk och solade medan Ogge var i väg och gjorde något. Fortfarande på stranden.
"Alva?"
Rösten tillhör någon jag varit kär i och någon jag helst vill glömma. Markus. Juste, han bor ju här på Lidingö, han också. Jag tittar upp på honom och sedan ställer jag mig upp så att jag står framför honom.
"Vad?"
Frågar jag och tittar mig omkring på stranden. Det finns inte en människa här. Förutom mig, Markus och Ogge en bit bort.
"Alva, förlåt. Jag vet inte varför jag gjorde som jag gjorde. Jag var full. Jessica betyder inget för mig, hon har aldrig gjort det. Snälla förlåt mig."
Säger han och kollar mig rakt i ögonen.
"Dina förlåt betyder ingeting längre, du betyder ingeting längre."
Svarar jag och han kollar med en sorgsen min på mig.
"Snälla Alva! Jag vill ha tillbaka dig."
Säger han.
"Markus, det är försent. Jag har pojkvän."
Svarar jag och han tittar ner på sina fötter.
"Alva?"
Ogge står precis bakom mig med ett förvirrat ansiktsuttryck.
"Så det är han som är din pojkvän?"
Frågar Markus och tittar granskande Ogge. Jag nickar försiktigt i hopp om att han inte ska göra något mot Ogge.
Markus tog några steg så att han stod öga mot öga med Ogge.
"Du ska fan tro att du kan ta MIN tjej ifrån mig. Hon var min först."
Viskar han till Ogge och jag tror inte det är meningen att jag ska höra.
Ogge står tyst och väntar på att något ska hända då han vet att om han säger någonting kommer hända.
Men det händer ändå. Markus slår honom hårt i magen om och om igen och Ogge faller till marken.
"Vad fan gör du?!"
Frågar jag Markus med panikslagen röst.
"Han ska fan inte ta dig ifrån mig ostraffat. Det är bara att fatta det."
Säger han och flinar mot mig innan han går. Jag hatar den killen mest i världen asså. Först är han otrogen och sedan slog han killen som betyder allra mest för mig.
Jag faller ner på knä bredvid Ogge för att känna hans puls. Den är svag, riktigt svag. Jag tar snabbt fram mobilen från bakfickan och knappar snabbt in '112'. Jag pratar fort med någon tjej och hon berättar för mig att det kommer en ambulans om fem minuter.
Efter fem minuter kommer två ambulanskillar med en bår. Dem bär upp Ogge och jag följer efter dem.
Kanske trettio minuter senare är sitter jag i på en stol utanför Ogges rum. Jag hade inte fått gå in än. Dem skulle kolla hans värden först. Jag bestämmer då för att skicka i väg ett sms till Evelina.
Jag: //Sms:a killarna och ta med dom till sjukhuset närmast Oscar. Puss :*//
---------------------------------------------
Hej! Asså omg. Min typ största wattpad förebild ElviraHelje följer oss, jag höll på att flippa. 😁. Anyways tack för alla reads, votes och kommentarer. Vi älskar er alla! Kommentera för mer! Puss💕 ~ A 💕
KAMU SEDANG MEMBACA
When I Met You In The Summer
Fiksi PenggemarEvelina reser, med sin kompis Omar Rudberg, från Göteborg till Stockholm. Omar ska träffa de andra killarna i The Fooo och Evelina ska bo hos sin bästa vän, Alva, på sommarlovet. Vad händer när tjejerna och killarna börjar hänga tillsammans? När Eve...