~Evelinas Perspektiv~
''Dags att vakna nu gumman.''
Säger Felix och jag öppnar ögonen.
''Godmorgon.''
Mumlar jag och Felix ler innan han pussar mig på näsan.
''Vi ska hämta Dante hos en kompis idag.''
Jag kollar frågande på honom.
''Min hund.''
Förklarar han och jag nickar. Felix flyttar sig ur sängen och jag ställer mig upp. När jag duschat, fixat håret och klätt på mig så går jag över till sminket, vilket idag får bli lite eyeliner, mascara och slutligen mitt EOS lipbalm honeysuckle melon. Ja jag älskar EOS, som ni kanske förstått.
(Länk: http://www.polyvore.com/m/set?.embedder=9482305&.svc=copypaste&id=125908444)
När jag är klar med sminket går jag ner för trappan och in i köket, där Felix står med huvudet i kylen.
''Letar du efter något?''
Frågar jag och Felix tittar ut. Jag märker att han nästinintill stirrar så jag rodnar.
''Vad?''
Frågar jag och Felix blinkar.
''Du e bara så snygg.''
Säger han med ett leende och jag skrattar. Sedan hjälps vi åt att ta fram bröd, smör, pålägg, mjölk och oboypulver. När vi ätit och druckit upp går vi vidare till hallen. På med skorna och ut genom dörren.
''När ska du hämta din moppe hos Oscar?''
Frågar jag med ett snett leende när Felix låst dörren.
''Idag tror jag, när vi kommit hem med Dante.''
Han tar min hand och vi flätar ihop fingrarna innan vi börjar gå. Efter cirka tio minuter är vi framme vid en ljusblå villa. Felix knackar på dörren och hundskall hörs. En tjej öppnar dörren och en liten Jack Russel springer ut. Felix sätter sig på huk och börjar gulla med hunden, som måste var Dante. Jag däremot, står och tittar på tjejen som skrattar ibland när Felix får oväntade pussar av Dante. Jag trodde att Felix vän var en kille, men jag är inte en svartsjuk flickvän.
''Vi måste gå.''
Säger Felix efter en stund och tjejen nickar. Hon lägger armarna om honom i en lite för vänskaplig kram, om ni förstår vad jag menar. Hon viskar nåt i hans öra och Felix nickar. Han ler när de släpper varandra och sedan stänger hon dörren. Felix kopplar fast Dante i kopplet som han fick av tjejen. Vi börjar gå och jag funderar på om jag ska fråga eller inte.. Tillslut bestämmer jag mig för att göra det.
''Felix?''
''Aa?''
''Vem var hon, alltså hur blev du vän med henne?''
''Hon är mitt ex''
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lite dramatiskt slut nurå 😁
Va tycks? Hänger ni med? Kommentera för mer 💕~E
DU LIEST GERADE
When I Met You In The Summer
FanfictionEvelina reser, med sin kompis Omar Rudberg, från Göteborg till Stockholm. Omar ska träffa de andra killarna i The Fooo och Evelina ska bo hos sin bästa vän, Alva, på sommarlovet. Vad händer när tjejerna och killarna börjar hänga tillsammans? När Eve...