Kapitel 12 (E som skriver)

380 12 2
                                    

~Evelinas Perspektiv~

Alva: //Sms:a killarna och ta med dom till sjukhuset närmast Oscar. Puss :*//

Vad har hänt nu? Eftersom killarna ska komma med, så måste det vara..

Ogge. Ånej!

Jag skickar snabbt ett sms till Omar och Oscar.

Jag: //Kom till Felix nu! Vi ska till sjukhuset. Nåt har hänt med Ogge :(//

''Felix, vi måste till sjukhuset.''

Säger jag och han kollar frågande på mig.

''Va?''

''Det har hänt nåt med Ogge och vi skulle till sjukhuset närmast Oscar. Men först ska vi väta på Omar och Oscar.''

Felix nickar och jag springer upp för att byta om.

(Länk: http://www.polyvore.com/m/set?.embedder=9482305&.svc=copypaste&id=125976835)

Precis när jag kommit nerför trappan öppnas ytterdörren och Omar och Oscar kliver in med oroliga ansiktsuttryck. Vi skyndar oss ut till mopparna. Felix åker med Oscar och jag med Omar, eftersom Felix moppe är hos Oscar och min är hemma i Göteborg. Oscar har två så Omar lånar den ena. Efter bara en liten stund står vi utanför sjukhusdörrarna. Oscar och Omar låser fast mopparna och sedan går vi in och fram till disken.

''Hej, vad kan jag hjälpa er med?''

Frågar en kvinna på runt 30 år.

''Vi ska träffa Oscar Molander.''

Svarar jag och hon kollar igenom datorn.

''Rum 203, åk två trappor upp med hissen där borta. Sen går ni till höger så kommer ni se rummet efter en stund.''

Säger kvinnan och pekar mot en hiss en bit bort. Jag tackar och sedan skyndar vi oss dit. Snart står vi utanför hans rum och jag kramar om Alva som brutit ihopp. Jag blir mer säker på att hon verkligen älskar Ogge, på riktigt.

''Berätta vad som hände.''

Säger jag snällt och hon tar ett djupt andetag innan hon börjar prata.

''Vi var på stranden, och Ogge var en bit bort. Markus kom och typ ville ha tillbaka mig. Då kom Ogge och frågade vad som hände. Markus blev typ arg fast Ogge inte gjorde nåt. Så han började slå Ogge i magen tills han blev medvetslös och sen gick Markus. Så jag ringde efter en abulans och sen åkte vi hit.''

När hon kommit till punkt är jag sur, riktigt sur. Markus hade en chans, och han sabbade det. Nu kan han inte gå omkring och slå folk som Alva gillar. En sjuksköterska kommer ut ur Ogges rum och alla vänder spänt sina blickar mot henne.

''Ni kan gå in nu, han mår bra. Och kan åka hem idag, men han mäste ta det lugnt några dagar.''

Berättar hon och vi skyndar in i rummet.

''Alva?''

Hörs Ogges trötta röst och Alva springer fram. Ogge tar sina händer på hennes kinder och deras läppar möts. Shit va söta dem är tillsammans. Vi andra kramar om honom och snart har vi skrivit ut Ogge vid receptionen. Vi ringer en taxi som kommer efter några minuter. Ogge och Alva åker hem till Ogge. Oscar och Omar skjutsar mig och Felix hem till honom innan de åker vidare till Oscar. Klockan är ganska mycket så vi byter om till sovkläder (samma som förra gången jag sov). Sedan gosar vi ihop oss i sängen och startar Netflix. Jag somnar snabbt och drömmer om mina underbara vänner.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Va tycks? kommentera för mer!💕

Och förresten, tar för alla reads,votes,kommentarer och följare! Det gör oss superglada! ~E😁

When I Met You In The SummerWhere stories live. Discover now