~Evelinas Perspektiv~
Vi går i samlad trupp till ett rum på Grönan där man kan låsa in grejer i skåp. Efter att jag tagit ut de två ljuslila resväskorna går vi mot utgången. Snart känner jag en hand på ena resväskans handtag. Jag ryser av beröringen när Felix hand rör min. Jag kollar upp och ser att de andra är en bit framför oss.
''Jag kan ta den här, om du vill alltså''
Säger han och ler snällt. Jag nickar och släpper taget om resväskan. Redan börjar jag sakna kroppskontakten. Men det är bara en löjlig inbillning. Felix är supersnäll och visst, han är snygg, det säger jag inte emot, men han och jag har en mer..
Bästis-relation.
''Tack.''
Säger jag och han ler ännu en gång.
''De e lugnt, bestie.''
Svarar han och blinkar med ena ögat. Jag skrattar och puttar till honom lite med armen. De andra, som inte verkar märka att vi är en bit bakom dem, går in i ett hus.
''Jag antar att det är där som Oscar bor?''
Säger jag lite som en fråga.
''Nej, det där är tomtens stuga.''
Säger han och ser stenallvarlig ut. Jag kollar konstigt på honom och snart börjar vi båda gapskratta. Nu har vi kommit fram till huset, så vi kliver in. Oscar kommer ut i hallen och jag ler.
''Hej tomten!''
Säger jag och han kollar konstigt på oss.
''Va?''
Frågar han förvirrat vilket får mig och Felix att skratta ännu mer.
''Va? Jag fattar inte?''
Säger han.
''Äsch det var inget.''
Svarar jag och efter att ha flinat mot varandra drar jag och Felix av oss skorna. Sedan går vi vidare till vad jag gissar är vardagsrummet. De andra sitter där, alla med mobiler i händerna. Jag ser att Omar är mitt uppe i att ta en selfie, så jag går fram till honom. Precis när han ska trycka på fotoknappen skrämmer jag honom. Han blir så rädd att han råkar trycka på knappen och sedan visas en bild där han har munnen på vid gavel och skrämda ögon.
''Tack''
Säger han och sedan börjar vi skratta.
''Så vad ska vi se för film då?''
Frågar Oscar och jag flyger upp på fötter.
''Paranormal activity! (Stav?)''
Säger jag och får en ledsen blick från Alva, hon hatar nämligen skräckfilmer... Jag lipar mot henne och killarna tittar frågande på oss.
''Alva hatar skräckfilmer.''
Säger jag som förklaring och killarna nickar.
''Men Alva, du kan, alltså om du vill, sitta brevid mig...''
Säger Ogge försiktigt och biter sig i underläppen.
''Ah, okej''
Säger Alva och jag märker att de båda har svårt att dölja sin glädje. De gillar verkligen varadra. Aaaw!
Vi fixar fram läsk, popcorn och godis. Sedan sätter vi oss tillrätta, Ogge och Alva i ena halvan av soffan. Omar och Oscar i andra sidan av halvan och jag o Felix nere på golvet med ett täcke omkring oss, vi är fortfarande bara bästisar, glöm inte det!
Oscar går in på Netflix och snart börjar filmen.
---------------------------------------------
Kommentera för mer💕~Evelina
YOU ARE READING
When I Met You In The Summer
FanfictionEvelina reser, med sin kompis Omar Rudberg, från Göteborg till Stockholm. Omar ska träffa de andra killarna i The Fooo och Evelina ska bo hos sin bästa vän, Alva, på sommarlovet. Vad händer när tjejerna och killarna börjar hänga tillsammans? När Eve...