~Alvas perspektiv~
Ogge parkerar moppen på min uppfart och vi båda kliver av.
"Kom!"
Säger jag till honom och han skrattar lätt och följer lydigt med. Jag öppnar den vita trädörren och direkt när jag kommer in möts vi av ljud från tv:en. Det måste vara mamma eftersom pappa inte brukar kolla på tv. Vi tar försiktigt av oss skorna för att göra så lite ljud som möjligt och smyger upp för trappan. Där uppe möts vi av min lillasyster på 12 år. Uh oh.
Hon stannar upp mitt i ett steg och stirrar med stora ögon på Ogge.
"Omg."
Får hon ur sig och Ogge skrattar lätt.
"Nessa? Borde inte du sova?"
Frågar jag med ett skratt, hon nickar och går in på sitt rum.
"Vad var det där om?"
Frågar jag.
"Det kan vara för att jag o dem andra killarna har ett band, The Fooo, vi dansar o sjunger och är nog ganska kända här i Sverige. Eller så är det för att jag är jävligt snygg."
Svarar han.
"Jag tror på det första förslaget för hon är helt obsessed av pojkband."
Säger jag och han nickar.
"Och för den delen är du inte särskilt snygg heller."
Säger jag och drar med honom in på mitt rum.
"Jaså, det säger du."
Svarar han och trycker upp mig mot dörren när vi kommit in i mitt rum och stängt dörren. Jag nickar. Hans läppar är bara två centimeter ifrån mina när han släpper ner mig. Jag gör en ledsen min och kollar upp på honom.
"Varför?"
Frågar jag honom.
"Jag tänkte att du inte ville kyssa någon som inte var snygg."
Svarar han med ett retsamt flin då han vet att jag inte alls tycker att han är ful.
"Men å, du vet att jag tycker att du är jättesnygg."
Svarar jag med halv frustration och han skrattar och kysser mig.
"Jag vet. Ville bara få det bekräftat. Föresten är du inte så ful du heller."
Säger han och sätter sig på sängen medan jag går fram till min garderob för att plocka ner lite kläder. Jag plockar ner kläder, smink och annat nödvändigt. En liten stund senare är vi påväg ned för trappan igen.
Vi sätter på oss våra skor och går ut mot moppen. Ogge ger mig samma hjälm som innan och sätter på sig sin egen. Vi sätter oss på moppen och jag lindar mina armar runt Ogge innan han börjar gasa. Jag kan tydligt känna Ogges magrutor under det tunna tröjtyget. Rawr.
Efter tio minuter svänger Ogge in på en uppfart som jag antar är hans.
Vi kliver av moppen och tar av oss hjälmarna. Medan låser Ogge moppen står jag kollar in honom. Damn, han är het. När han är klar tar han tag i min hand och drar med mig upp mot huset. Vi kliver in i en hall och Ogge sparkar av sig skorna medan jag ställer mina någorlunda finare.
"Min och killarnas familjer är i Thailand så vi är ensamma."
Säger Ogge medan han drar med mig upp för en trappa. Vi går in i ett rum och jag ser direkt att det måste tillhöra Ogge.
"Det är lugnt om vi sover i samma säng va?"
Frågar han och jag ser att han är osäker.
"Jadå."
Svarar jag och ler. Sedan öppnar jag min väska för att ta ut min pyjamas.
"Fan!"
Utbrister jag i en halvviskning.
"Vad är det?"
Frågar Ogge och lägger armarna om mig bakifrån.
"Jag glömde min pyjamas."
Säger jag.
"Du kan låna en tröja av mig."
Säger Ogge och vänder mig så att står mot honom.
"Tack."
Säger jag och han böjer sig ner och kysser mig. Denna killen är underbar. Jag vet, jag sa så om Markus också men denna killen är 1000 gånger bättre.
Han går fram till sin garderob och tar ut en tröja som han sedan kastar på mig. Jag vänder mig om och tar av mig min tröja. Precis när jag ska sätta på mig Ogges tröja känner jag två händer på mina höfter.
"Du är så jävla het bejb."
Viskar han i mitt öra och jag kan inte låta bli att skratta smått. Han släpper sedan mina höfter så jag sätter på mig hans tröja och vänder mig sedan om mot honom. Han har bara på sig ett par mjukisbyxor. Ingen tröja. Damn. That magrutor. Vi lägger oss i Ogges säng så att jag ligger på hans mage och han har sina armar runt mig.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tycker ni att dem går för fort fram? Kommentera för mer! ~ A 💕
YOU ARE READING
When I Met You In The Summer
FanfictionEvelina reser, med sin kompis Omar Rudberg, från Göteborg till Stockholm. Omar ska träffa de andra killarna i The Fooo och Evelina ska bo hos sin bästa vän, Alva, på sommarlovet. Vad händer när tjejerna och killarna börjar hänga tillsammans? När Eve...