#19

218 7 0
                                    

Kapitel 19

Efter att alla hade åkt hjälptes jag och Anton åt att städa.

'Ska du med till stan lite senare?' frågade Anton.

'Sure.. bara det inte dyker upp en massa killar som ska skrämma ihjäl mig så!' sa jag och Anton bara flinade.

'Vad ska du handla?' frågade jag.

'Inget planerat.. vill bara komma ut lite så man inte sitter inne hela dagarna!' sa han.

'Okeey.' sa jag.

'Du.. jag tänkte på det där med bröllopet..' sa Anton.

'Aah.. aha?' sa jag frågande.

'Ska vi inte typ.. aa... skjuta upp det något år? vi är ju faktiskt lite unga..' sa han.

'Uuhm.. okej..' sa jag.

'Bra!' sa han och kysste min kind och gick sendan in till köket och slängde allt som behövdes slängas..

Efter en timma åkte vi till stan.

När vi var på stan fick Maja syn på oss.. (Min låtsas syster som ni borde minnas från tidigare kapitel!).

'Rebecca! Anton!' ropade hon efter oss och Tillslut fick vi syn på henne.

'Heeej!' sa jag och kramade om henne.

'Tja!' sa Anton och kramade om henne också!

'Vad ska ni göra då?' frågade hon.

'Inget planerat, vi ville bara ut och typ ta luft!' sa Anton.

'Aha!' sa Maja glatt.

'Durå?' frågade jag.

'Nääe, jag ska bara shoppa lite kläder.

'Nice..' sa jag.

'Eeh aa men asså... skulle jg kunna få låna killen din en stund eller?' frågade hon.

'Eeh, visst!' sa jag förvånat.

Hon drog med sig Anton..

'Eeh, asså jag ville bara säga.. att jag vill att du ska ta det lugnt med Rebecca och behandla henne rätt o.s.v.. och eeh... Om du krossar hennes hjärta..' sa hon och slutade..

'Fattar.. krossat jag hennes hjärta så krossar du mig..!' sa Anton med ett leende!

'Jag är seriös Anton! händer det något med henne står du på hal is!' sa hon och viftade med handen framför sin hals.

'Asså kom igen! är det någon utav oss som skulle krossa någon så skulle hon krossat mig först! jag älskar henne!' Sa Anton ganska seriöst.

'Bara lova att ta det lugnt med henne och här.. ta det här!' sa hon och tog upp ett paket från sin väska..kondomer..

Anton började skratta..

'Förlåt men det är faktiskt lite skumt att någon kommer fram till en på stan och ger honom kondomer när alla kan se!' Sa Anton och skratta.

'Ta dom bara! och ta det lugnt!' sa Maja seriöst! (Eftersom hon är 2 år äldre än mig..)

När de kom tillbaka såg jag vad Anton bar på.. jag kunde inte hålla mig för skratt..

'vad har du gett honom!' skrattade jag och kollade på Maja.

'One word.. Protect!' sa Maja.

'Aja jag måste dra! ses!' sa hon och kramade mig hejdå och Anton..

Kärlek för första ögonkastetWhere stories live. Discover now