Kapitel 8
Det var Fredag.. alltså min Födelsedag.. imorgon var det också Anton's födelsedag så vi ska ha en stor fest då på Söndag!
'Rebecca!' ropade Thomas när jag kom innan för dörren.
'Vad vill du!?' röt jag.
'Mer problem!' sa jag sen.
'Knulla mig!' sa han och lutade sin kropp mot min och tog sina händer under min tröja och jag knäade han mellan bena och sen puttade jag honom..
När han kom upp och hade balans nog för att stå kollade han bakom mig med uppspärrade ögon.
Jag vände mig om och där stod äcklet... Simon.!
Simon stirrade på mig med ett leende.
Jag hade lust att kräkas.ä
'Tja Simon!' sa Thomas och de hälsade på varandra och sen gick Simon mot mig..
Det vara bara vi 3 i korridoren.. jag var på väg att slå bort honom i ansiktet med en knytnäve... men han hann att ta tag i min hand och drog den bakom min rygg tills jag lutade mig framåt av smärta.
'Släpp mig!' sa jag painful och högt!
Efter att typ skrikit kom Anton ut från klassrummet! han kände igen mitt skrik.
Efter Anton kom Max och sen Erik. (En till av Anton's hockey kompis).
Anton och Max började putta bort och Skå bort Simon nedan Erik typ stod och skrek mot Thomas och sen började de slåss och där stod jag med Johanna som hade kommit ut till mig.
När Simon hade slagit Max medvetslös var det bara Anton kvar och Johanna hade sprungit till Max.. det var konstigt för dom brukar aldrig prata men sen vaknade jag till och flög på Simon.
Jag slog honom i ansiktet och sen kom Thomas och tog tag i mina armar och bar upp mig och Simon kom mot oss och då kom rektorn som jag inte ens hade träffat än.
'Nu slutar ni alla! och du försvinner från min skola!' sa rektorn och viftade bort Simon som gick snett mot oss men sedan ångrade sig när polisen kom.
'Thomas, släpp ner Rebecca och gör aldrig om det här! Rebecca och Anton kan följa med mig och Thomas du med och polisen tar hand om Max och Johanna!' sa hon sedan.
Jag knuffade undan Thomas i magen och gick till Anton som kramade om mig hårt med grymt mycket ilska i ögonen riktade mot Thomas och sen kysste han mig på huvudet.
Efter 2 timmars långt möte hos rektorn och med pappa gick jag direkt till en glassbar.. jag köpte en stor glass i en glass skål grej..
Efter typ 20 minuter kom Johanna..
Hon satte sig bredvid mig..
'Hej.. hur mår du..?' Frågade Johanna.
'Sådär..' mumlade jag.
'Du... jag vet att du mår dåligt! men asså se det positivt!' sa hon och jag bara väntade på ett svar genom att stirra på henne.
'Ingen kan någonsin trycka ber dig totally! du är för stark för det! de behöver bara ge dom blicken och sen är dom redan nere! liksom det går som ett pistol skott. Pang! och dom är nere! Du klara det här! ge dom vara blicken! dom är svaga så du klarar dig!' sa hon med ett leende.
'Johanna.. du är bäst! jag älskar dig!' sa jag och kramade henne.
'Du.. vad säges som ett pyjamasparty hennes hos dig??' föreslog Johanna.
'Eeh jag vet inte riktigt Johanna..' Sa jag.
'Kom igen det blir kul, och du behöver det!' sa hon.
'Okej då. du har nog rätt, jag behöver ha lite kul nu..' sa jag och log och sen gick vi hem till mig, vi hade redan pratat med våra föräldrar så att det gick!
'Så vad vill du göra?' frågade Johanna.
'Vet i te, vi kan väl se en skräck film och ringa tjejerna.' sa jag.
'Visst, ska vi ringa då??' sa hon och tog fram sin mobil.
Vi ringde hit Carro (söt och liten och smal med grymt mörk brunt hår och ljus blåa ögon.), Danielle (ungefär 170 cm lång smal med ljust blåst hår med bruna ögon, enormt söt.) och Estelle (Typ 164 cm lång lite rund men grymt söt, blå gråa ögon och blondbrunett.) grymt söta tjejer allihopa!
När alla var här gick vi in till mitt rum och kollade på film jag och Carro låg i sängen med kuddar intryckt i ansiktet (bara för att vi är GRYMT rädda för scarymovies) och Johanna, Danielle och Estelle satt i min sköna soffa med kuddar och filtar men Johanna och Estelle är inte lika rädda som oss andra.. töntaaar.
När den lilla lilla döda tjejen gick emot kameran ser man blodet runt ögonen det rufsiga slitna blonda håret och sen hoppar hon fram och stryper en!
Alla utom Johanna och Estelle hoppade till och Danielle hoppade över till sängen mitt emellan oss och vi alla gapade i skratt..
Pappa hörde oss t.o.m nedifrån men då ropade han på oss.
Klockan var halv 11... vi drack varmchoklad och sen var det dags för de andra att gå hem.
'Vill ni ha skjuts tjejor??' frågade pappa.
Alla tre nickade eftersom det var rädda p.g.a filmen.. Men inte Estelle förstås då..
När vi var ensamma hemma passade vi på att gå å göra oss iordning inna vi skulle lägga oss tills vi hörde dörren knacka... både Johanna och jag hoppade till av skräck och fick panik..
'Shit! Rebecca...' viskade hon med tårar i ögonen vilket fick mig i paniksituation..
'Lugn.. vi tar något att försvara oss med..' viskade jag och jag tog en sopkvast och Johanna gick en tidning..
Vi gick sakta mot dörren och låste upp den snabbt och backade bakåt.. inget hände.. vi gick sakta till dörren igen och skulle precis öppna den när den rycks upp och det kommer i. Två skrikandes killar med monstermaskar och hockeyklubbor och jag slår den ena i huvudet med kvasten och Johanna kastar tidningen på den andra och vi backade snabbt bakåt och sen tog killarna av sig makarna.... Anton och Max!
'Aj. vafan..' säger Anton.
'Vafan gör ni!!!??' skrek jag och Johanna i kör.
Båda killarna bara skrattade..
'Det är inte kul!' säger jag högt och slänger två tunna böcker på dom båda..
Max gick till Johanna medan Anton och jag stod lutandes mot köksbänken och sen kom han över mig och började kyssa mig till hans tunga brottades in i min mun och sen lekte den med min.
Jag såg bakom Anton att Max och Johanna kysstes och jag bara stirrade.
När Anton öppnade ögonen kollade han förvirrat på mig och sen på Johanna och Max.
När pappa kom hem och in i köket bara stirrade på oss alla.
'Aha.. så det är så här det kommer vara ända tills du flyttar hemifrån?? och vad är det som har hänt i hallen!?' frågade pappa och skiftade blicken mot böcker och kvastar och sen på oss igen.
Han kollade ner på Anton och Max monstermaskar och sen förstod han.
'Aha ska ni också ha skjuts nu eller!?' frågade han med en suck.
'Närå det det är lugnt vi har moppar!' sa Anton och pappa log bara.. konstigt.. jag som trodde han hatade honom.
'Okej men vi ses väl då.' sa Max och sa Hejdå och pussade Johanna på kinden.
'Ses.' Sa Anton och kramade mig och kysste mig på huvudet.
'Hejdå.' viskade jag och han började gå och han vinkade till Johanna som vinkade tillbaka och sa hejdå till pappa sen åkte dom igen.
Pappa bara glodde på mig.
'Jag ska plocka upp här pappa.' sa jag och log.
Pappa bara skakade på huvudet med ett leende och gick och plockade upp sakerna själv och då gick jag och Johanna upp och la oss.
'Godnatt!' sa jag och Johanna tillsammans.
'Godnatt tjejer sov gott!' sa han och vi bara sa detsamma sen hoppade vi i sängen och fixade varandras hår och pratade en massa om killar.
'Så du och Max va??' sa jag och log mot henne.
'Du och Anton då!' sa hon bara med ett leende.
'Du.. tänk att vi går ut nian i år..' sa jag.
'Mm, vilken linje ska du gå i?' frågade hon.
'Har ingen aning..' sa jag..
'Du då?' la jag till sen.
'Jag ska nog bli läkare eller jobba med ekonomi.' sa hon.
'Nice, jag tror jag ska bli designer eller en tuff modell typ..' sa jag.
'Haha, du passa som en tuss modell, du är tuff och grym fin! och du är en grym designer också!' sa hon.
'Tack! och du är grymt smart!' sa jag och vi började skratta.
'Kommer vi hålla ihop efter nian??' frågade hon.
Jag bara kollade på henne ett tag..
'Självklart gumman! vi kommer alltid hålla ihop! Alltid!' sa jag och sen kramades vi.
På morgonen vaknade Johanna och såg mig tittandes ut genom fönstret..
'Rebecca?' sa Johanna förvånat.
ESTÁS LEYENDO
Kärlek för första ögonkastet
RomanceRebecca Jonsson och hennes pappa måste flytta p.g.a att hennes pappa har fått ett nytt jobb i Nacka och där stöter hon på en kille.. Anton Andersson! Läs och se vad som kommer att hända..