Kapitel 21
'Vad pratade ni om då?' frågade Anton.
'Allt från vilka mina föräldrar var och till vilka dom blev.. och hur min mamma dog..' sa jag.
'Aha, något drama?' frågade han.
'A faktiskt! Jag körde över en killes tår efter att han hade stött på mig..' Sa jag och log.
Anton bara skrattade.
Efter en stunds strilande somnade vi.
Morgon.
'Du kan du följa med till stan ikväll.. vi tar en leoparden!' sa Anton och log.
'Du vill göra en massa killar avundsjuka på det du har..' sa jag och himlade med ögonen.
'Aa sant! men snälla..' bad han mig.
'Okeeeej!' sa jag.
'Bra!' sa han och kysste mig.
'Vad ska vi göra nu då?' frågade jag.
'Vi kan väl typ göra något kul..' sa han och log brett.
'Jaaa men vaad!?' frågade jag.
'Musik?' sa han med hopp i ögonen. 'Snällaaaaaa..' tjatade han med puppy minen.
'Men okej!' sa jag.
'Yees!' sa han och tog fram gitarren och drog med mig ut..
Vi åkte till stan med vår turkosa bil.
Vi stod vid ett speciellt ställa där ALLA hängde!
Från unga till gamla och aa ALLA hängde där!
'Varför just här..' Frågade jag Anton.
'Därför alla borde få höra en fantastiskt sångerska!' sa han.
'Men jag vill inte bli känd ju...!' sa jag irriterat till honom.
'Ssch... jag ska ring Emil! han kan spela piano!' sa han och ringde Emil och bad honom komma.. vilket han självklart kunde och ville..
När han var här började de stämma instrumenten..
'Ey vilken låt?' frågade Emil.
'Ta No One!' sa Anton.
Dom började spela men jag tveka och kollade nervöst på Anton.. han peppade med att göra rörelser.
Till slut började jag sjunga.. det kom bara fler och fler folk som stannade..
Men efter ett tag kom killarna från igår!
'Byt låt! byt låt!' sa jag innan vi ens hade avslutat låten.
Dom kollade först på mig som om jag var galen men sen såg Anton killen jag hade beskrivit och jag nickade mot honom så han visste att det var han.
'Vilken?' frågade Anton.
'En remix på Grow Up och Want U Back och Swagger Jagger av Cher Lloyd..' viskade jag till dom.
(Gamla I Know..!)
Dom började remixa låten och jag började rappa låtarna och gav killen en massa blickar..
När vi var klar kom han fram till mig.
'Wow! du är awesome!' sa han.
'En begåvning!' sa jag och han tänkte krama mig men då fick Anton tag på mig och snurrade mig och jag möttes av en lång och passionerad kyss som ledde till hångel..
YOU ARE READING
Kärlek för första ögonkastet
RomanceRebecca Jonsson och hennes pappa måste flytta p.g.a att hennes pappa har fått ett nytt jobb i Nacka och där stöter hon på en kille.. Anton Andersson! Läs och se vad som kommer att hända..