Bab 1

214 8 7
                                    

"Ui" mata tajam mengerling manusia di hadapan aku ini..Dahlah lambat.Datang terus ber'ui'..Salamnya mana?

"Bagusnya kawan aku ni...Sampai-sampai je tegur aku pakai bahasa alien.Oh,tu bahasa lain nak bagi salam ke?"terasa?Pergi mati

" Assalamualaikum wahai ahli...eh bukan,bakal ahli kuburr..."walaupun yang belakang tu aku tak berapa berkenan,jawablah juga salam tu..
Beri salam itu sunat,jawab salam itu wajib

"Tak order lagi ke?" huhuhu..Tiba-tiba rasa nak buat perangai lama..

"Eh dah . Kau tak nampak ke makanan dan minuman atas meja ni?" aku tepuk-tepuk meja yang sedari tadi kosong.
Dia?Dah buat muka macam emoji mata sepet tu ..Terbit lagi idea nakal dalam otak yang berguliga ini..
Tangan laju menangkap gambarnya senyap-senyap dengan reaksi yang tak berubah..Jangan risau,aku snap gambar senyap je...
Selesai dengan apa yang patut,aku sentuh simbol kapal terbang kertas..Send!

Ting!
Telefonnya berbunyi tanda WhatsApp masuk..

"Shit!Kau dah kenapa?" dia acah nak baling phone ke muka aku..Sekali lagi aku lihat gambar yang aku hantar dengan caption

-Sebiji emoji ni-_- Tak sangka pula kawan aku ni kembar emoji (hambar,I know)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sambil aku makan aku punya nasi paprik,aku ceduk sedikit nasi ayam kepunyaan Fais di hadapanku ini.
Sekali aku buat, dia diamkan aje.Bila aku dah ambil the whole ayam goreng,dia ambil balik..

"Tak baik makan benda curi,Ayuni" dia senyum,kemudian kelat menyapa wajahnya kembali....

"Eh tak..Aku ambil,kau diam kan tadi?Orang tua kata, kalau diam, tandanya setuju..Kesimpulannya,kau dari mula beri izin aku ambil makanan kau ...So,benda curi?There's no such thing.." aku rasa aku angkuh,tapi selamba je der...
Ayam tadi,aku ambil semula .

"Woii.....Nasi kau nak ambil,boleh. Ayam,come on Ayuni. Aku nak makan nasi berlaukkan apa,bijak?" eiiii...Kenapa dengan reaksi dia tu?Nak bermanja?Baldi mana?
Ceq nak muntah!

Pengakhirannya,nasi putih aku makan dengan ayam goreng,nasi ayam(ayamnya hilang) Fais makan dengan lauk paprik..

Settle
=={======{==={====={
Nota tangan:Nasi paprik, favourite kita tu..
Kita dengan family slalu datang satu kedai ni(let's call it Restoran X)..dekat situ,kita order nasi paprik je..oh,nasi paprik tu,nasi putih+lauk campuran ayam,sayur,dan bahan lain..
Kita makan je semua,kecuali Bawang..
Aiseymen,pakcik chef tu slalu letak 2atau 3 ketulan besar bawang..dengki nampaknya..
Maaf bawang,kita terpaksa tinggal awak sorang atas pinggan kosong tu..eh,orang ke?ah,merapu la yuyu ni...
*bab 2 maybe esok ..sebab kat sini hujan,takut nak pegang fon..
Bubye..

Bahagia,Datang PadakuWhere stories live. Discover now