bab 4

64 7 16
                                    

"Good morning ,Ayuni!" aku menjerit setelah celik mata daripada tidur..Kemudian aku usap pipi sendiri..

Wish diri sendiri good morning,usap pipi sendiri,dah gila kot..

Eh ,sabar kejap!
Aku belum gila lagilah..Cuma...Aku ni kiranya sangat sayamgkan diri aku lebih daripada orang lain.

Setiap hari,aku wish diri sendiri good morning,good night,malah kadang-kadang aku akam pujuk diri sendiri bila aku sedih..
Senang cakap,Ayuni adalah keutamaan bagi diri ini..

What to do?
I love myself sooooo much..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku melangkah keluar dari bilik setelah bersiap untuk ke sekolah.Hari ini,aku mengenakan  baju kurung warna merah hati dengan tudung bawal berwarna pink pastel..Cun habis beb!

"Ayuni dah telefon Fais?*mak bersuara sebaik sahaja aku melabuhkan duduk di meja makan..
   Gelengan daripadaku menjadi jawapan kepada soalan mak...Dah beberapa hari aku tak contact dia langsung. 
Apa?Tak baik?
Haih...dia tu lagi tak baik.Ragu-ragu dengan kesetiaan aku terhadapnya.Ceh ayat kau,Ayuni..

Taklah,aku dah tak marah dia dah.Cuma,why not aku tak bertegur sapa dengan dia sekarang?Masa tunang ni la kau boleh merajuk tak bertegur sapa bagai..
Nanti dah kahwin, terlintas aje niat,dah teringat:
Berdosa buat suami kecil hati..

Masa tunang ni,kau nak jadi selfish sikit pun takde hal.

Takde hal,bro,memang takde hal,bro

Oi,dah-dah...

" Ayuni memang nak sekolah ke,hari ni?"eh?Kenapa?Bukannya ada benda lain nak buat sampai tak pergi sekolah pun..

"Ya, mak" aku hirup perlahan air milo suam di dalam mug.
Yummm!(ok,nak lari buat milo kejap)☕

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pelajaran berjalan seperti biasa.Walaupun aku dah mula rasa mengantuk,tapi aku tahan mata daripada tertutup.
Sebagai pelajar Tingkatan Enam,aku dah campak perangai malas aku tu dekat sungai.Tak boleh malas macam semasa aku di Tingkatan Lima dulu.(adik-adik,jangan contohi perangai malas Ayuni ni)

"Ui,dah rehat ni..Berhenti buat kerja dulu." Amar,rakan sekelas aku di Tingkatan Enam Ibnu Sina mengetuk meja aku,dan sengaja buat aku terkejut..
Mangkuk betul!

Aku tahulah!
Buku yang sedari tadi aku isi dengan tinta itu aku tutup.
Memandangkan aku malas nak makan,aku buka data internet yang aku tutup sedari awal sesi pembelajaran.Kemudian,aku buka WhatsApp..

Posto!

1 WhatsApp aku terima daripada nombor yang aku simpan sebagai 'Fais Fiance'.

Assalamualaikum. Kau marah dekat aku lagi ke?aku minta maaf .Please reply..flight aku lagi sejam lagi..

Flight?

Shit!Aku lupa!!!

======={======}=====Nota tangan:mampu tulis sekerat je dulu..sorry.. Tempat yuyu hujan,petir,takut nak pegang fon...

Bahagia,Datang PadakuWhere stories live. Discover now