Koridordan gelen ayak seslerini duya biliyordum.14 yıl boyunca her sabah bu ayak seslerini duyarak uyandım.
ince sivri topuklu ayakkabı sesi.
gittikce yaklaşıyordu.ve sonunda o cırtlak sesiyle müdüre hanım ve yalakasi müdür yardımcısı gür bir sesle
:" uyanın tembeller sabah oldu. saat kaç biliyormusunuz siz?diye yırtınarak bağırıyordu.yorgani hafif araladım.kizlar hız bir şekilde sıraya giriyorlardı.
yavasca yorganı kafama geri çektim.biraz daha uyuyum diye.
O ince sınır bozan topuksesi ranzanin yanına kadar geldi.hizlica yorganı açtı."ben kime diyorum hah kalksana davetmibekliyorsun diye tükuruklerini yüzume saçarak bağırmaya basladi .Allah kahretsin bu kadının yüzünü gördüm.kesin günüm kötü gececek.!!!
doğruldum,bana sinirle bakan uzun boylu deve gibi ,sirvi çene ve uzun burunlu gözlüklü sanırım miyop , kör olasica .
saçını yukarıdan topuz yapmış,üzerinde nerdeyse 14 yıllık aynı takım göz zevkimi bozuyor,moda katili kadın.
Yanındaysa yalakacisi kıssa boylu zayıf kıssa saçlı asik süratli farkettimde herşeyi kıssa bu bodurun.
Yavaş ağır birşekilde aşşağiya indim. siniri bozuluyordu cadının.
diğer kızlar bana bakıyorlardı, müdüre hanım ranzalarin arasında dolaşarak konuşuyordu".Bundan sonra sıkı kurallar uygulayacağım size siz başka laftan anlamazsınız.dedi.
Yalaka bodurda"müdüre hanım doğru söylüyor dedi.mudure hanım memnun bişekilde sırıtarak,gulmesi bile sınır bozucu.
ALLAHim beynimdeki hücrelerim ölüyo,.yemin ederim ya.
sanki kural yokmuş gibi yetimhane değil hapishane mübarek,
O sırada ağzımı ayıra ayıra esneyinci müdüre hanım direk olarak bana "ağzımı kapat"diye bağırdı
.canim esnemem içime kacti.
"Herkez kahvaltıya insin.cabuk olun."Herkez dışarıya hızlı şekilde çıkarken ben geri yatmayı planliyordumki müdüre cadısı bana dönerek "sen kal. dedi.yataklari sen düzlüyeceksin' "anladinmi?.dedi.
ben kafamisalliyordum ama gözlerimden ateş saçıyordum.
nefret ediyorum ya buradan ,kaçıcam en
sonunda burdan,kurtulacağım anasını satımın yetimhanesinden.
erken kalk ,erken uyu ,yemek saati,yok içme saati,yok sıçma saati,ne bulan böyle offf of...Yatakhanenin yataklarını düzleyip,yemekhaneye indim, kurt gibi açtım valla herşeyi yiye bildirimdim. hemen masaya otururdum,incemi ince sesle bana seslenen arkadaşım,"sana yemek ayırdım.bana hazırladığı tepsiyi alarak yemeye başladım.
kiz bana birşeyler söylemeye başladı."neden böyle yapıyorsun?
kafamı ona çevirerek kaşlarımı çattım ağzım dolu bir şekilde,"ne yapıyormuşum ben acaba"hıh dedim.hala yemek yiyordum,
_bak mesela söz dilemiyorsun.kurallari çiğniyorsun.kavga ediyorsun,sinirlisin biraz sakin olsan,herkesle iyi geçinsen.olmazmi acaba" gülümseyerek bana bakıyordu.bende gülümseyerek;
Hayır olmaz dedim.siritarak yemeğimi yemeye devam ettim.
osari saçlarını tutarak"'valla saçımı başımı yolucam ceza alıyorsun'ya hiçmi korkmuyorsun sen? Ben gayet sakın birşekilde;"hayirrr ,aptal kız korkmuyorum yasaklar çiğnenmek için var.anladinmi acaba..
ayağa kalktım,büfeye doğru yöneldim. "kendime biraz daha yemek alıcam,yer misin? diye sordum.Bana bakarak sen doymadinmi?diye sordu.bir sürü şey yedin ,kilo alacaksın. Bence bukadar yeter.
şirince gülümsüyordu.gözlerimi devirerek ,büfeye vardım hemen yan masadaki kızlar bana gülüyorlardı.
bunlar ikoncan çakması, halk arasında o.r.s.p olarak nitelendirilen kızlardan.acik saçık giyinen ,cıvık, küçük dağları ben yarattım havasında dolaşan.kizlar aralarına da iri yapılı bir kız almışlar.bana bakıp gülüyorlardı.Yemek için sıraya girdim.yemekcimiz aynı zamanda ablamız ,besime teyzemiz bursaymış.
bu kadın çok tatlı çocukluğumuzdan, beri bize bakan kadın.eşini yıllar önce kaybetmiş,sonrada işe girmiş.bize bakıyor.beni görünce" asi kız seni yine yaramazlık mi yaptın sen?dedi ben ise savunmaya gecerek" Vallahi benim suçum yok müdürehanimin bana olan takıntısı yüzünden vallaha bak....
Gülümseyerek masaya doğru yönelmiştimki ayağım takıldı.
Küüt...yeredüşü verdim.
Kafamı kaldırdığımda iri yapılı şişkoyu yanıbaşında buldum.anlamiştim,celme takmıştı.Hızlıca ayağa kalktım.
"Sen ne yaptığını zannediyorsun lan." diye bir bağırdım.
sonrada ses yankimi yapti lan diye düşündüm.
tam o sırada arkadaşım,geldi.yapma ";müdüre hanım geliyor...lütfen lütfen.
Beni çekerek götürmeye çalışıyordu.
tam karşımızda müdüre hanım belirdi"ne o kavgamı ediyorsunuz diye sordu ben hiç tınlamadan oradan odama gittim.Arkama baktığımda arkadaşım kahvaltısına devam ediyordu.
Hızlıca odama girdim.sinir oluyordum bu kız çetesine. Yetimhane onların malı sanki,ama dur ben onlara yapacağımı biliyorum.
bir anda düşüncelerim değişti. Hızlıca aklıma kötü fikirler geliyordu.sanki bunları yapmam için zorluyordu beyinim.
Biraz uzanırsam geçer diye düşündüm.gözlerimi kapattım,haffiften dalar gibi oldum .
bir anda kendimi koridorda hızlı bir şekilde yürürken buldum hızlıca yemekhaneye girdim sonra etraf bulandı,ayaklarıma yapışan yapışkanlık hissettim,ayaklarıma bakınca:"
Aman allahım!!!!!!!!
Bu kan ...
Kafamı yan tarafa çevirdiğinde eski aynaya bakınca kendi yüzümü gördüm. az kalsın dilimi yutacaktım.
Gözlerim kıpkırmızı korkunç,ama çekici görünüyordum.Birden uyandım.bu neydi şimdi?
Töbestafurullah!!
Kapı hızlıca açıldı.iceriye arkadaşım girince dahada şaşırdım.
"Ne bu halin?Ağlamaktan,hiçkiriklarindan hiçbirşey anlaşılmıyordu.
Kim ağlamıştı bu kızı allahım hangi salak bu kızın böyle ağlamasını istemişti.
hiç akıl yok ,bunlarda yemin ederim.
kizin saçları,kıyafeti baştan aşağıya ketçaptı.
kim yapmıştık bunu ona yoksa yine bir sakarlikmi yapmamıştı?.sinirli bir şekilde sordum, zaten hiç sakin soru soramazdım. şimdi..
Kafasını yukarı kaldırdı."söylerim ama sinirlen miyeceksin tamammi?"
işte şimdi sinirlenmeye başlamıştım.şu cıvık cıvık davranan insanlar varya beni delirtiyor.
Sakin gibi görünerek,sırıtıp dişlerimi sıkarak" hadi canım sana ne oldu böyle bana anlat.gözlerindeki yaşları silerek
"sana celme takan şişman kız (allahım kibarligida hiç birakmiyorarkadaş.)... duraksadi,
bana şüpheli bir sekilde bakarak "ama kötü bir şey yapmayacaksin tamammi?'""tamam söyle canım tabikide sinirlenmiycem."
bana güvenen bir bakışlarıyla "o kız kafama keççap sıktı.
Kafamdan aşağıya kaynar sular döküldü.Bir hışımla yataktan fırladım.
Hızlı hızlı yürüyordum arkadaşım ise arkamda koşarak geliyordu.yemekhaneye girdim şişko masada oturmuş.yaptiklarini anlatıp gülüyordu o saniye sinirlerim tavan yaptı. düşüncem bir anda değişti.... hizlica masaya gittim,tam önünde durdum.
demir yemek tabağını kaldırıp şişkonun yüzüne geçirdim. o an hiç birşey düşünemiyordum.
Arkadaşımın çığlıkla kendime geldim.
ayaklararim altı yapış yapıştı. bu rüyami gercekmiydi.Hertaraf kan olmuştu.... 🤔
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LINA ENDERSIN:GİZEMLİ DÜNYA
FantasíaBen siradan bir kiz değilim. Yetim hanenin soğuk duvarları arasında kimsesiz bir kızım, Asi ruhum, yaramaz, hırçın ama zekiyim. okulun en populeriyim, kavgacı, müdüre hanım ve Okulun baş belasiyim. Bunlar bir yana ben lina yım lina... okulum tam b...