Dohadovanie

83 11 11
                                    

Klop klop
"Nechaj ma, ty idiot!" Zavrčal Spring Trap s pohľadom upretým na ľavé okno. Stál tam Bonnie.
"Je deň." Ozval sa jeho tlmený hlas cez stenu. "Nehraj sa na strážnika."
No Spring Trap ho ignoroval a zase sa pozeral na kamery.
Po chvíli začal: "vieš, čo ti poviem? Miz! Ja SOM strážnik!"
"Už nie si, ty duševne narušený človek..."
Zrazu ho niečo schmatlo za plece. Bol to Freddy.
"Ahoj." Uškrnul sa. "Zabudol si zavreť dvere. No a druhá vec - musíme sa na niečom všetci dohodnúť."
"Nejdem." Povedal mu Spring Trap a pokojne zdvihol svoj tablet. No Freddy sa nedal odradiť a vyvliekol ho preč.
"Poč... hrabe ti?"
"Nie, povedal som, že ideš S NAMI!"
"Nikto ma tam aj tak nechce."
"Všetci ťa chcú vidieť, ver mi."
"Všetci ma chcú akurát tak zabiť."
"Veď už ťa zabili."
Ostatní sedeli na pódiu a boli ticho. Spring Trap sa nechal ťahať ako trucujúce decko.
"No tu je," precedila pomedzi zuby Chica.
"Áno, som tu. Hovorte... čo ste to chceli?"
"Porozprávame sa s tebou ako robot s robotom..." začal Bonnie. "A myslím to doslova, keďže sme už všetci mŕtvi a... v týchto telách.
Teraz sme aj my, aj ty roboti. A preto sme rovnakí. Musíme sa rešpektovať. Musíme si pomáhať. Musíme... byť seberovní."
"Chcete povedať," povedal Spring Trap premáhajúc smiech, "že mi odpúšťate?"
"Odpúšťa sa nám celkom ťažko." Zamrmlal Foxy. "Ale hej."
"Pochop, teraz sme všetci v rovnakej situácii." Povedala Chica. "Všetci sme roboti a sme ako keby.... z jedného druhu a aj ľudia si pomáhajú, aj keď sú odlišní. Takto nejak to máme aj my."
"Hej, kľud. Pochopil som." Zdvihol ruky Spring Trap. "Ale to ešte neznamená, že ja odpúšťam vám."
Všetci ostatní si naraz tresli po čele.
"Kámo..." zavrčal Freddy. "Ty si spravil niečo oveľa horšie. Po druhé, nie je naša chyba, že si ten kostým neopravil. Po tretie, máme tu nápad na mier a ty ho nepríjmeš? Veď keby... keby sme boli stále nepriatelia, mohli by sme ťa zabiť a rozmliaždiť na kúsočky, pozri - máme rýchlosť, múdrosť, obratnosť..."
"Hej, fajn, nemyslel som to vážne, len som si z vás vystrelil. Samozrejme, že rozumiem a beriem to, že bude mier.
Ale teraz by som chcel, aby ste mi vysvetlili jednu vec..."
"No?"
"Ktorý z vašich duchov bol pri mne, keď som vás zabil?"
Roboti sa pozreli na seba.
"No niekto z vás to byť musel. Bol som zarvaný v kabínke na wckach a počul som hlások, ktorý mi hovorí také veci ako pomôž mi, pomôž mi..."
"To sme my neboli." Povedal Foxy.
"My sme sa totiž hneď po vražde utiahli do kúta pódia. Videli sme políciu a potom sme ťa videli odchádzať. Nikto z nás nikam nešiel... len na druhý deň sme zistili, že Goldie chýba."
"No aj na toho som sa chcel opýtať..."
"Ale my nevieme, kde je."
"Ako mohol... len tak zmiznúť?! Veď ste ho museli vidieť. Na vine nie je Foxy, pretože ten... hhh... nemá jedno oko..."
Foxy sa musel veľmi premôcť, aby ho nerozbil.
"... takže on je možno slepý.
Ale vy ostatní?"
"Spali sme." Precedila pomedzi zuby Chica. "A on bol preč!"
"Hhhhmmmm... záhadaaa..."
"Ty nám neveríš, že?" Pozrel sa na neho Bonnie.
"Ale verím, len ma baví vás srať."
"Hrozne vtipné." Zamrmlal Freddy. "Tak a teraz máme úlohu: vystopovať Goldieho. A ešte... nejak očistiť reputáciu tejto pizzérie."
"Akože teraz budem až do konca života hľadať mŕtve decko?" Odsekol Spring Trap. Ostatní roboti naňho zagánili.
"Je to náš kamarát a... tvoja prvá obeť!"
"Rozmýšľajme... kde by mohol byť, keď sa volal Goldie?"
"Nooo... lenže on nie je Golden Freddy."
"Nie? Tak kto potom?"
"Veď si bol v Parts and Services. Telo Golden Freddyho bolo prázdne."
Bonnie si prikryl tvár rukami. "Nemôžem uveriť, že sa o tomto bavíme. Sme len malé deti. Teda okrem teba, Spring."
"Nečakali ste, že vo svojich mladých rokoch budete riešiť mŕtvoly, čo?" Povedal Spring Trap a ostatní sa na neho zase pozreli.
"Vieš, s tebou sa hrozne ťažko dohaduje..." vzdychla Chica. "Fakt by si mohol... skončiť s tými koninami."
"Sorry ľudia, ale ja som vrah. Nemám náladu byť milý."
"Nemusíš byť milý, ale ber nás vážne."
"Zabil som vás." Povedal Spring Trap a v očiach sa mu zablýskalo.
"A?" Opýtal sa ho Foxy. "To ešte neznamená, že budeš hnusný aj tak."
"Ale niekedy hej."
"Niekedy, ale nie v tvojom prípade, dobre?!"
"Malé dieťatko, ktoré sa nevedelo obrániť, ma nepresvedčí."
"Ja ťa... AAARGH!"
Freddy to všetko pozoroval.
"Toto dohadovanie sa zmenilo na hádku... Hej vy dvaja!"
Spring Trap a Foxy sa na šéfa pozreli.
"Kľud, okej?"
Bonnie sa pridal: "teraz sme si seberovní."
"Na toto nezabúdajte."
Foxy na zlatého zajaca škaredo zazrel a vrátil sa k Pirate cove.
"Nemôžem uveriť, že mu dávate šancu! Doteraz mám pred očami, ako sa predo mnou smial a vy všetci ste boli..." Foxy prehltol. "A teraz vedľa neho stojíme. Máme šancu sa pomstiť. Hádam ste na to nezabudli. Na to, ako nás zabil."
"Nie. Ale veci sa menia. Poď sem."
Foxy sa pohol za Freddym a ten mu niečo pošepkal do ucha.
"Ti dáva?!"
"Nie. Je to on."
"To je blbosť!"
"Nie. Je to určite."
"O čom sa bavíte?" Nasrane sa ozval Spring Trap.
Freddy si odkašľal. "O našom kamarátovi, ktorý ešte žije. Ale je ďaleko odtiaľto..."
"No super. A súvisí to so mnou, že?"
Chice sa zatriasli ruky. "Trochu."
"Vy o niečom viete..."

"NECHAJ MA! PROSÍM!"
"Povedz to ešte raz! ČO SI TO POVEDAL?!"
"Ž-ž-že sem prí-de..."
"Máš VEĽKÝ PROBLÉM!"
"Ja za to nemôžem!"
"Ale to ty si zaspal a dosral systém! Ak sem Vincent..."
"P-prepáč... te..." vzlykal Nightmare Bonnie.
"No už je neskoro!"
"Môžem to ešte nejak odčiniť?"
Nightmare Fredbear lúskol a z tmy vyšla Nightmare Chica.
"Zabi ho. Mne sa nechce špiniť si ruky s olejom."
"Chi... chi-chica... drahá..."
"Je mi to ľúto, Bon...." vytiekla jej slza a zavrela oči. Nad hlavu zdvihla ruky so sekerou a zaťala.
"Ja... ja sa v-vrátim!!" Zakričal Nightmare Bonnie a spadol na zem. Chica doňho ešte raz hodila zbraň.
"Vráť sa..." zašepkala a utrela si tvár od oleja. "Vráť sa a kľudne ma zabi. Nevládzem tu už ďalej pracovať..."
Zdvihla ruky a zaťala ešte raz.
"Zomriem aj... ja. Vráť sa, Bon. Prosím... v-vráť sa."

"Nightmarionne!" Zahučal Nightmare. "Rozdeľ úlohy, je tu o jednú nočnú moru menej."
"Kto zomrel?" Opýtala sa.
"Nightmare Bonnie. Vôbec nám nepomáhal."
"Kto ho zabil?"
"Nightmare Chica. Pravdepodobne sa potom zabije sama. Ale však čo...
Nás aj tak nezaujímajú."

"Povedzte mi to." Dal si ruky vbok Spring Trap. "Ja tu kľudne aj zomriem, ale hovorte!"
"Nie. Raz sa to dozvieš sám." Vyprskol Bonnie.
"Ale teraz ticho. Ideme hľadať piatu dušičku."

OdpustenieTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang