Namaz Dinimin Direği

259 45 2
                                    

Namazın yeri bir hadiste şöyle buyrulmuştur, "Namazın dindeki yeri başın vücuttaki yeri gibidir. " yani kardeşim bu neye işaret ediyor? Namaz bizim için çok önemli, hayatımız 5 vakit namaza bağlı demek eğer sen namaz kılıyorsan imanın güçlüdür.. Namaz kılmamak, iman zayıflığından ileri gelir. Mesela jenga diye bir oyun var. Tahtaları üst üste diziyorsun. Bu oyunun kuralları o dizilen tahtalar arasında öyle bir tahta seçeceksin ki devrilmeyecek. Şimdi diyeceksin ki banane o oyundan. Konu oyun değil namaz. Sen o tahtayı yanlış yerden çekersen eğer devrilir değil mi? Sen de dinini öyle bir denge de tutacaksın ki devrilmeyecek. Sımsıkı ayakta duracak. Namaz bu temelin en sağlam yerini oluşturuyor kardeşim.

Şimdi sana bir örnek vereyim kardeşim;
Hz. Ömer Efendimizin (ra) minberden söylediği şu sözü 
Sehl'in (ks) söylediği ile aynı manadadır: 
- Adam müslüman olarak ihtiyarlamıştır, 
fakat ALLAH için kıldığı tam bir namazı yoktur. 
Sordular:
- Bu nasıl olur? Hz. Ömer (rami yönelmeyenin hali, budur.
Ebu Said el-Harraz'a sordular: 
- Namaza nasıl girilir? Şöyle cevap verdi.
- O'na Teveccühün kıyamet günündeki yönelişin gibi olsun. 
O'nun (cc) huzurunda duruşun öyle olsun ki, 
aranızda bir tercüman bir aracı olmadan, 
o seni karşılıyor, sen de kimin huzurunda bulunduğunu 
bilerek O'na minacaat ediyorsun. 
Çünkü O, en büyük MELİK'tir.

Burda hem namazın önemi vurgulanmış hem de namazda duyulması gereken saygıdan bahsedilmiştir.
Bir de şöyle bir anlayış var. Sanki namaz sadece cuma günü kılınan, İslamın bize zorunlu kılındığı bir şey değilmiş gibi davranılıyor. Namazın bizim için önemi tamamen unutuldu bitti gitti.

Siz çalışan yada okuyan biriyseniz eğer sadece hafta sonu evdesindir. O vakitlerinizde ne yaparsın? Gezersin,tozarsın, yersin içersin, o dağ benim bu tepe senin dolaşırsın. Bilmem kaç saat. Peki namaz nerde soruyorum sana kardeşim gezdin gezdin burda namaz nerde?
Ben sana demiyorum ki gezme. Gez ama namazına da yer ayır. O kadar saat geziyorsun da 1 saatini namaza ayıramıyorsun ya üzülüyorum sana. Sen namazını kıl. Çok mu güzel yerler gezmek istiyorsun. Namazını kıl ahiretini kurtar bak gör o zaman neler neler göreceksin.
Nedir Allah ile arana giren?
Diyorsun ki; vaktim yok, kılamıyorum, bacağım ağrıyor, kılacak yer yok. Öyle mi? Tabii kılmak istemeyene bahane çok. Neden bu direnişler? Neye? Kime? Bahanen çok değil mi? Küçükmüş, fırsatı yokmuş, okul daha önemliymiş, patron kızıyor! Falaaaaannn filan...
Hepsi Allah'ın önüne mi geçti. Gideceğin kapı yine Rabbinin kapısı değil mi neden bu kaçışlar? Niye bu erteleyişler.Bak erteleyenler helak oldu. Tadına bir baksan bırakmayacağın bir güzellik var ve sen ondan kaçıyorsun. Rabbin sana koca zaman veriyor da sen 5 dakikanı Rabbine ayıramıyorsun. Ne diyeyim ki kardeşim ben sana. Cehennemdeki yangın büyük. E cehennem de geniş zaten sana da yer vardır zaten. Ama gel kıl namazını. O kılmıyor bu kılmıyor deme. Sanane kardeşim onlardan!
Sen kıl ahiretini kurtar, Ahiretini yakanlardan olma Allah' ın izniyle....

ALLAH'A LAYIK OL Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin