Aku berada di dalam kereta ayah aku selepas saja ayah aku sampai di rumah Fiqda,sebab? Aku taknak tengok muka dia,malu weh! Tadi jatuh atas dia,dahl masa tu sunyi dia dengar ke tak eh suara debar aku ni?
" Sha...kamu okay tak tu? "
"............ "
" Shasha "
" Erm? Ha? Pe ayah? "
" Kamu ok tak? Lagi satu pakaian kamu tak macam ni tadi."
" Oh..ermm ok jelah...tadi Sha jatuh kolam basahlah,so Si Mamat poyo- "
" Sha."
" Herr..si Daniel bagi baju tukar..tu je..baju Sha tadi ada dalam beg."
" Kenapa boleh jatuh kolam ha? Kamu ni nakal dekat rumah kita dengan sekolah pun dah banyak masalah,sekarang,kamu nakal di rumah orang lain pula,Sha..mana adab kamu ha? "
" Ishh ayah ni kan...Sha bukan nakallah..sha..sha clumsy je! Ish.."
Tipu jelah,aku tak nak bagitahu yang Si mamat poyo tu tolak aku sebab aku pergi sorokkan telefon dia.Nakal lah tu.
.
.
.
Sesampai saja aku dan ayah depan rumah,aku keluar dari kereta bersama dengan beg aku." oh! Sha kejap."
Aku berhenti apabila ayah memanggil aku.
" Ape ayah? "
" Ayah pergi rumah Aunty Meri tadi.."
" Ha? Really? Kenapa ayah tak bawa Sha sekali!? Sha rindu Aunty tau! "
Sape tak sayang Aunty Meri? Aunty Meri kacukan London,adik mertua ayah aku,dah 8 bulan aku tak jumpa dia,kali terakhir pun masa dia bertolak ke london kampung dia.Misss!! Giler aunty! Aunty seorang yang sangat baik! Dia peramah,suka tolong orang,btw dia transgender nama sebenar dia Uncle Mike tapi disebabkan dia trans ke perempuan terpaksalah aku pamggil dia Aunty Meri,hehe..tak apalah asalkan uncle eh! Aunty Meri happy dengan penampilan sendiri..senang cerita sebab ape aku sangat sayangkan aunty ni,sebab dia seorang yang good listener,kalau aku sedih ke takde mood ke dialah yang selalu berada disisiku..masa tu aku kecil lagi so sekarang aku boleh jaga myself.
" Nanti ada masa lagi kita pergilah,ni.."
Ayah mengeluarkan suatu fail,dan menghulurkan ke aku.
" What is it ayah? " tanya aku bingung sambil mengambil fail itu.
" Buka lah nanti sha akan tahu sendiri..tapi sebelum tu,fikir baik2 dulu..dan jawab je ya atau tak..Masuk rumah jom.." kata ayah lalu beredar.
Apa pula dalam fail kuning ni? Kenapa pula ayah cakap macam tu? Aku kena tagu ade ape dlm fail ni!
.
.
.
.
.
Selepas Fiqda selesai mandi,dia duduk di atas katil sambil mengelap rambutnya dengan kain tuala.masa itu juga dia terfikir perkara tadi.Flashback
" Lalita , baju kau tu bagi aku."
" Why? Pervert eh! Nak baju orang ni!? "
" Bukanlah! Berhenti fikir benda tu boleh tak!? Aku nak jemur baju kau! "
" Hish..cakaplah sampai habis! Nah! Herr! " lalita berlalu pergi.
End flashbakc
" ppfftt...minah ni kelakar betul la...hehe.."
YOU ARE READING
(COMPLETE) Minah Naughty I Love You!
Teen Fiction" Kau buat salah lagi!? berapa kali dah kau buat ha!? penat tau ambil nama kau tiap2 hari! " " alah relax lah kecil je kot problem ni.. " by RyuShy :)