Bab 14

2K 83 0
                                    

" to.. Tolong! Ak.. Aku takleh bere.. Berenang!! "

" Hahaha..ingat aku percaya?"

" T..tolong!"

Jangan kau main lah joke ni,aku tahulah kau nak balas aku semula.

Aku masuk ke dalam rumah semula tapi kenapa senyap pula? Aku musing ke belakang,OMG! LITA LEMAS!

Aku terjun ke dalam kolam lalu mendakap Lita yang hampir tenggelam itu,aku mengankat dia naik ke atas.aku menepuk pipi dia dan panggil nama dia.

" Lita!! Lalita! Bangunn!! Lalita!!! Au minta maaf!! Lita!! Bangun!!! "

Aduhhh! Aku mana tahu kau tak pandai berenang! Camne ni!? Ha..panggil ambulan! Kena panggil ambulan!
.
.
.
.
Lita memegang tangan Fiqda sebelum Fiqda berdiri,Fiqda terkejut dan memaling ke arah Lita.

" Kena tipu....hahahaha! " kata Lita lalu gelak demgan kuat.

Fiqda ternganga dan terduduk di atas lantai.rasa lega dan juga agak kecewa dan marah.

" Hahahhaa! Hhahhhah! Risau juga dia ni kan!? Hahha!! " gelak Lita.

Fiqqda mengeluh berat lalu berdiri dan terus masuk ke dalam rumah.Lita berhenti gelak lalu mengikut Fiqda.

" Daniel! Hehe..alah sorilah...tapi salah kau juga tadi tolak aku! Daniel! " pujuk Lita sambil mengikut langkah Fiqda ke dalam biliknya.

Fiqda berhenti berjalan.Lita juga berhenti dan masih memujuk Fiqda.

" Daniel..jangan lah marah...alololo..jangan marah ey? Ey? " pujuk Lita dengan nada kiut.

Aku mendengar Daniel keluh dengan berat,ha..sudah mati tak ya aku lepas ni? Aku gurau kuat sangat ke?

" Daniel....."

Aku mendekati Daniel yang membelakangi aku , aku dengan dia basah sama2 yalah,masuk kolam kan tadi.

" Weh..janganlah marah."
Pujuk aku lagi.

Tetiba,Daniel memusing ke arah aku dia mendekati aku membuatkan aku undo ke belakang sehinggalah aku takleh undo dah sebab ade dinding halang aku.kenapa Daniel bersikap macam.ni pula? Aduhh! Panasnya!

" D..daniel! Kau giler ke ha!? Kau nak buat ape!? Aku karate kan! "

Dia mendekati aku lagi,muka aku ngan dia tak seinci lagi weh!! Help me!!!

" Jangan.Gurau.macam.ni.lagi." kata dia dengan nada yang menakutkan aku! Omg!

" A..a..alah sorilah..a..aku sori.."

Omg takutnya dia,muka dia serius giler weh! Alamak aku kena bunuh tak ni????

" Kau janji dengan aku dulu.jangan main macam.ni lagi."

Suara dia garau giler,serius ke aku gurau weh? Namapak sangat marah muka dia sekarang,aku mengangguk perlahan taknak aku tengok muka dia,dahlah basah dua2 sejuk ni,tapi bila penampilan dia macam ni,rasa hot pula.eh! Ape kau merepek ni!

" Keluar.aku nak tukar baju ke..kau nak tengok? " kata dia sinis lalu demi sikit sedikit dia membuka butang baju dia,ohno!! Aku tak nak tengok lah!! Aku tahulah abs kau tu cantik!

" Gatal!! " jerit aku lalu menolak dia ke belakang,dan pada masa tu juga aku terpijak kaki dia membuatkan dia mengadu sakit dan aku terjatuh ke dakapan dia,tapi dia tak boleh kawal jadi sama2 jatuh ke bawah.

Harap2 faham la der....

Aku membuka mata aku,aku berada di atas dia,dia memandang diri aku,aku menatap dia juga,kita sama2 berpandangan mata.lama.

Apa yang dia sedang fikirkan ye? Dan apa yang aku termenung je dengan dia ni? Aku betul2 suka dia ke? Selama ni tak pernah aku jatuh cinta sape,crush pun takde,tapi dialah,Daniel,membuat aku terjatuh cinta.tapi kalau aku memang suka dia,dia suka aku tak?

" B...bila kau nak bangun ha? B..berat ni."

Aku tersedar lalu cepat2 aku bangun dari badan dia.

" A..aku..eh bukan! Err.kau tukar baju dulu ah...a..aku keluar dulu." kata aku lalu pusing ke belakang sekarang muka aku merah giler rase!

" Eh jap! "

Aishh! Apelagi,aku taknak kau tengok muka akusekarang! Merah weh!!

" ape! " tanya aku sambil membelakangi dia.

" baju kau basah juga tu..kau tunggu sekejap aku ambil baju yang baru.."

Alah! Biar jelah baju aku ni!!

" Nah weh pandang aku lah! "

Aduhhh!!! Dia suruh aku pandang dialah pula!!!

" K..kau leparlah!! Aku ambil!! "

" Kau ni. Pelik lah nah ambil."

Dia melempar baju ke aku tapi kena kepala aku,ok aku pergi dulu dah dapat baju.aku keluar dari bilik dia tergesa-gesa aku turun tangga.

" Huh! Selamat juga,baju pe ni? Mak kau! Besarnya baju dia! Seluar? Mesti longgar! Aduhh! Ape nak jadi ngan kau Lita!? Ni kau suka mamat poyo tu ke? Huhhh?!!" bisik aku seorang.

Sementara di bilik Fiqda.

" Pelik betul minah tu.."

Padahal dia pun pelik,debar semacam jantung dia.merah2 muka.

Ke dua orang ni jatuh cinta sama lain? Tapi terkalu ego taknak luahkan? Entah!

Tengoklah dulu...

Nak habis dah...

Beberapa ep lagi....

Tkde season 2 ok!

(COMPLETE) Minah Naughty I Love You!Where stories live. Discover now