Bab 10

2.4K 93 1
                                    

Selepas aku dan Si Daniel di depan kelas, dan dia selalu melindung aku dari belakang.

" Cikgu takde sekarang, kau masuk kelas cepat2 dan duduk lalu. Baru takde sape nampak."

" Taulah.. "

" Orang tolong! "

Aku hanya menggulingkan mata aku,bersedia untuk berlari masuk kelas duduk selalu.

1

2

3!

RUN.
.
.
.
.
.
.
.
Keesokan harinya,aku pergi ke sekolah,hujan lebat,mujur bileh datang,kalau tak,first time aku tak hadir sekolah.basah tu ade lah sikit.aku masuk ke kelas aku.

" Arghh! " jerit aku sambil menutup kata,terkejut.

Terkejut ape? Kilat,hujan dengan kilat hari ni,aku tak suka kilat,membuatkan aku ingat masa silam aku yang buruk sangat.hujan macam nilah aku tak suka.

" Hah! "

Aku menjerit lagi apabila berkilat demgan kuat.aku menutup mata dan telinga aku,duduk di atas kerusi,bersabar Lita,nanti akan behenti juga.

Calm down..

Calm down.

Nanti oklah, sabar Lita, kau boleh lawannya, sabar

Sabar

Sab-

" GAH!  "

" ARGGHHH!!  " Jerit Lita lalu memeluk orang yang menyergahnya itu. Lita tak sedar pon dia tengah buat ape, sebab bila dia akan terkejut sangat2 dia akan lonjat peluk orang di sekeliling nya. Lita membuka mata sedikit dan menongak ke atas melihat Daniel sedang memerhatinya dengan terkejut sekali. Lita membulat mata dam terus meleraikan pelukan itu, mereka asih bertentangan mata hinggalh Daniel berdehem.

" Ehermm..  K.kau buat pe pagi2 kat kelas ha?  K.. Kau patut ke dewan, jaga keselamatan.  " kata Daniel Gagap.

Lita hanya menggulingkan matanya lalu duduk di atas meja guru sambil bermain dengan marker dan pemadam whiteboard.

" Siapa suruh kau duduk atas meja guru ha?  Kau bangun sekarang. "

Lita membuat muka selamba dan menjelir lidah ke Daniel.

" Tak nak~~ " kata Lita lalu melempar marker dan pemadam itu ke Daniel tetapi Daniel mengelak tetapi terkena juga di kepala Daniel.

" Lalita!  "

Apa yang Lita perlu buat sekarang adalah.

RUN.

" Kau nak lari mana!?  Balik sini kau tu!  Aik?  Beg sape tu?  "

" kalau kau kejar aku, beg kau aku campak dalam kolam ikan! " jerit Lita dari jauh dan menyambung lari ke depan. Daniel hanya mengeluh berat.

" Aduhh!  Bila masa pompuan ni ambil beg aku ha!?  Stress!!  Wei berhenti!!  Lalita SHAsha!!!  "
.
.
.
.

" mesra kau berdua"
.
.
.
.
.

Seleps mereka tamat perhimpunan, Lalita dipanggil Pengetua, Sebelum Lalita masuk. Ke bilik pengetua, dia membuli teacher Aini, guru kegemarannya dengan mengenyit mata kepadanya.

" Ish ish ish, budak. Ni..  " kaga Cg Aini sambil senyum.

Lalita hanya senyun lalu menuju ke bilik pengetua, apabila Lalita masuk, terjumpalah ayahnya dan Daniel, Lalita menggulingkan matanya.

" Sha!  Mana beg sekolah Fiqda?  Kamu ni suka membuli ye?  Kamu bagi balik sekaramg beg Fiqda!  " marah pengetua.

" Beg kau?  Aku campak dah.  " kata Lita selamba sambil mengeluarkan beg Daniel dan melemparnya ke Daniel.

" Boleh tak stop buli dalam sehari?  Penat tau. Nak jaga kamu ni Sha!  "

" Blehh!  " jelir Lita dan terus keluar dari bilik itu, Daniel dan pengetua sama2 mengeluh dengam gelagat Lita.

" Cikgu minta maaf Fiqda, Perangai dia seperti mak dia lah,nakal. Cikgu harap kamu faham. Kan Fiqda?  "

" Erm.. Takpe pengetua, lagipun rasa biasa dah dengan sikap budak ni.  Saya masuk kelas dulu ye.  " izin Fiqda lalu keluar dari bilik pengetua.

Semasa aku berjalan ke kelas aku, aku teraerempak dengan seorang perempuan cmel, dan dialah yang bawa telefon itu. Bahaya.

" Kenapa senior pandang saya macamtu?  " tanya dia inosenlah konon.

Aku hanya menggelengkan kepala dan terus berjalan sehinggalah terjumpa Lalita sedanh baring di atas bangku sekolah, aku mengeluh ni mesti ponteng pula, mas ape ye sekarang?  Oh ye, MAT. Aku lupa dia suka ponteng MAT. Aku berjalan ke arah dia, tidurlah pula pompuan ni. Tengok lama2 pon comel juga dia ni, tapi too bad, dia nakal.

" GAH!  " Dia menyergah diriaku aku hanya membuat derk kerana tak perdayakan sergahan dia.

" kau buat pe? " aku tanya selmba. Dia menggulingkan mata

" alah aku taulah kau tu beku..tapi act terkejutlah sikit bila aku main ngan kau ni..  "

" Kenapa aku kena buat macamtu?  "

" Nothing.  " kata Lita lalu berdiri memandang aku lama. Kita sedang bertentangan mata. Dia semakin mendekati aku, aku mula berdebar, kenapa ni?  Panasnya.

*bunyi kilat yg sgt kuat membuatkan api di sekolah padam semua *

" ARGGH!!  " Jerit Lita lalu memeluk Daniel dengan erat sekali. Daniel hanya membeku disitu dia teringat pesanan pengetua.

" Fiqda, Sha dia takutkan kilat kamu tolong jaga dia ye, Sha memang tak suka duduk sorang bila hujan dgn kilat. "

" Lit ni tak matang lagi ke PengetuaKilat pun takut.  "

" Bukan macam tu, ermm.. Bila je hujan atau kilat, Sha teringat kisah silam dia. Kamu tahukan abang dia lari dari rumah sebab perempuan tu?  Masa tu hujan dan kilat, jadi dia teringat ke abang dia. "

Jangan risau pengetua, saya akan jaga dia dengan ikhlas sekali.

" Sabar Lita, sabar... Breath in and out, tak payah takut, lupekan je apa yg dah lepas. Jangan ingat dia, "

Lita masih memeluk Daniel sehinggalah Daniel terdengar seperti Lita menangis.

" Lita?  Kau menangis?  "

..

" Jangan tinggalkan aku. "

Entah kenapa bila Lita cakap macam tu, aku rasa nak peluk dia erat2.dan memujuk dia. Ke aku jatuh cinta?

(COMPLETE) Minah Naughty I Love You!Where stories live. Discover now