" aku suka kau. "
Aku salah dengar kan? Lita... Confess aku? Dia suka aku? Biar betul... Ke.. Dia nak tipu pula ni..
" E.. Ey! Kau nak main ape pula ni? Jangan tipu aku lagi, aku tahulah kau main2...hahah..kan? "
" Daniel. "
Aku berhenti bergelak, ke.. Dia tak main2? Dia nampak serius.. Lepastu kalau dia betul2 konfes.. Aku nak cakap cangne eh? Tolong!!
" Aku memang suka kau.. Kau tahukan bende macam ni aku tak buat main2..."
Aku menelan airliur aku, aduhh! Apa aku nak buat ni!? Dah kenapa terkaku ni???? Welah! Cakap lah sesuatu!!!!
" bye see u in future." kata dia lalu beredar. Aku nak halang benar tapi terkakulah,bukan aku tak nak accept dia aku cuma terkejut tak tahu nak buat ape!!! Tolonggg!!!
" n..na..nanti!!! Lalita!" aku menjerit nama dia lalu berlari ke dia tetapi sudah terlambat dia dah naik kereta pergi.
" bye see u in future "
Apa yang Lita maksudkan? In future?
" Weh Fiq! Kau tau tak Lita nak pindah? "
Aku terkejut mendengar kawan aku berkata PINDAH!? TAK!! AKU TAK BAGI!!! AKU NAK TULIS NAMA KAU LAGI LITA!!!
Author pov
Fiqda berlari mengejar kereta yang dipandu oleh ayah Lita.
Tetapi sudah terlambat." Lalita!! JANGAN PERGI..jangan pergi lagi..! " jerit Fiqda airmatanya mengalir.
.
.
.3 hari kemudian adalah mas Lita untuk betolak ke luar negara.
" Selamat tinggal Malaysia...dan..Daniel.."
Fiqda menarik tangan Lita sebelum Lita mengambil tiketnya Lalita terkejut melihat Fiqda di hadapannya.
" Kau nak pergi mana? "
" daniel.."
" Kau tau tak banyak kesalahan yang kau buat hujung minggu ni ."
Lita hampir Menangis melihat muka Fiqda di hadapannya,3 hari tak jumpa seperti 3 tahun untuk Lita.
" Pertama kau ponteng sekolah! Kedua kau pindah tak bagitahu!
Ketiga kau buat fake hope ke aku!! Kau kata kau ok tapi kau tak! Keempat!! "Lita terkejut lagi apabila Daniel menangis dihadapannya dalam hati nak sangat dia peluk Daniel erat2
YOU ARE READING
(COMPLETE) Minah Naughty I Love You!
Novela Juvenil" Kau buat salah lagi!? berapa kali dah kau buat ha!? penat tau ambil nama kau tiap2 hari! " " alah relax lah kecil je kot problem ni.. " by RyuShy :)