Hurey! Hari ni cuti! Dua minggu pula tu! Aku rasa sangat happpppyyyy!!!! Aku nak relax diri, hobi yang aku selalu buat 24 jam ialah...
Tidur.
" SHA!! Bangun!! "
Aku membuka mata perlahan,uwahhh!! Ayah ni kang! selalu je ganggu kerjaan dia, aku nak tido 24 jam pon takleh. Bising ah!
" LALITA SHASHA!! "
" Uwahhh... Yeyeyeyeye! " kata aku malas lalu menuju ke pintu dan membukanya sambil menyandar di tepi pintu dengan mata masih tutup.
" Sha! Bersiap! Ikut papa lepasni! Ape ni! Tidur je kerjaan dia! Calon isteri yang paling worst sekali! " bebel ayah lalu beredar, aku hanya selamba disitu, aku menutup pintu bilik aku sambung tidur, aku tak cara lah nak pergi mana sekarang aku nak tido.. Tapi aku terpaksa gak selepas ayah berteriak ni.
" LALITA SHASHA BANGUNNN!!! "
HAIHH..
.
.
.
.
Selepas aku sarapan dengan ayah aku menaik kereta ayah aku, aku tanyalah ayah aku nak pergi mana, tapi dia pula bluetick aku, aku buat derk jelah taknak bagitahu takpe asalkan ayah hepi lah hihihi, anak yang soleh nyeer~~apa yang aku wear hari ni biasa jer, tomboy kit, tak suka aku skirt kurung ni, ayu terlalu. Aku pakai biasa je seperti di bawah :( imajin baju lengan panjang tu warna putih la ye sebab minah naughty tak suka pink. )
" Sha.. Kamu bawa ape ha dalam beg kamu tu, macam banyak barang je. Kamu ingat ayah nak bawa kamu pergi kelas tambahn ke ha? "
" Ey? Bukan ke? "
" Ishishish.. "
" Hehe.. Bukanlah yah,walaupun nampak besar beg ni tapi takde pape pun,telefon,tab dan Headphone.. Thats all. " kata aku selambanya.
Ayah hanya menggelngkan kepala.
" yah! Nak pergi mana ni ha? Tanya dari tadi dah ni... "
" ......... "
" Erm.. Blutick pula ayah sorang ni.. "
Selepas itu ayah tergelak kecil, biarlah.. Boleh pergi jalan2 kit, sekitar bandar ni, mesti nak beli belah..
.
.
.
Tapi sangkaan aku salah. Rumah sape pula ni?Aku dan ayah turun dari kereta, ayah menekan loceng itu.
" Yah.. Rumah sape pula ni? "
" Rumah Fiqda. "
" Ha!? Why you bring me here!? "
" Ye sekejap! "
Alamak! Suara mamat tu! Aku malas lah jupe dia sekarang, dan apsal ayah bawa aku kesini ni!? Hishhh!!
" Oh! Pengetua! Sila masuk! " kata Daniel dan menjemput Aku dan ayah masuk,aku ken cabut lari ni, tapi aku terlambat, sebab ayah aku telah menarik aku masuk ke dalam. Redha jelah kau Sha..
Di ruang tamu.
" Fiqda, mana ayah kamu? "
" Ayah saya tak balik hari ni pengetua, sebab dia kena stay dekat tempat kerja dia, biasalah pengetua polis. "
" Ermm.. Macam mana? Kamu setuju ke tak? "
Daniel memandang aku sekilas,apsal pula mamat ni? Aku ade buat salah ke? Dan ape setuju bende tu? Bingun dah ni!
" Ya.. Saya ok je..tapi saya tak tahu anak pengetua tu ok tak. "
Ayah memandamg aku, ok ape pula ni?? I bingun!
" Sha.. Dengar sini.. Ayah nak kamu belajar dengan Fiqda, disebabkan markah ujian kamu semakin merosot lagi2 Matematik dengan Sains.Memandangkan Fiqda bagus dalam pelajaran ini, ayah nak Fiqda ajar kamu mat dan sains. Kamu kena setuju muktamaad!! "
" What!? Kenapa ayah tak bagitahu dulu ha? Walau bagaimanapun Sha takkan setuju! "
Aku bukannya fail sangat pun mat dengan sains! F tu fail ke? Tak tahulah! Tali aku taknak Mamat ni ajar aku!
" Kamu kena setuju. Fiqda tolong ya, cikgu pergi dulu, nanti ayah mari ambil kamu semula pukul 8 malam. " kata Ayah lalu beredaer.
" Wait! Ayah! " panggil aku lalu mengejar ayah tetapi dihalang Daniel. Ish mamat poyo ni!
" Ishh! Kenapa kau setujunye!? Aku taknak! Malas ni! "
" Malas malas.. Dah bila kau nak berjaya? Kalau kau asyik malas ni? "
" Its up to me not you bussines! "
" Berhenti berlagak. Pergi ambil buku mat dan sains di bilik aku tingkat atas tu, dan turun semula, aku nak sediakan makanan."
" Ha? Kau suruh sape? "
" Suruh kaulah,owhh..aku lupe, anak dato tak ikut suruhan orang..sebab dia berlagak yang dia ni anak DATO. "
Menatang lelaki! Pandai ye bab sindir orang ni kan! Baiklah..kau sindir aku, aku buli kau!
" Ok.. Aku pergi ambil deh.. Hehe.. " sabar Sha, nanti kau bolehnya balas dendam.
Fiqda POV
Dia senyum sinis dan terus naik tangga, aku taulah dia ada plan jahat, takpe aku tahu lah plan bende, selpas dia masuk ke dalam bilik aku, aku ke dapur untuk sediakan makanan, cookie dalam mangkuk yang aku buat semalam ade lagi, biar dia makanlah. Sori ye aku ni chef ok! Makanan ke biskut ke aku pandai belaka inilah Afiq Daniel.. (poyo)
Siap aku sediakan makanan, kenapa minah ni lambat samgat ambil buku pon.ke sesat? Aku menaiki anak tangga sesampainya aku di depan pintu bilik aku, aku membukanya sambil memanggil nama minah tu." Wei Lita! "
Mana pula minah ni? Rak buku aku pun duk tepi pintu ja n?dan mana minah ni pergi? Tingkap tutup, takkanlah dia nak lari guna tingkap? Ke ye? Aku lalu menuju ke tingkap aku tengok ke bawah tingkap semalam aku kunci ok, dan masih lagu kunci. Maknanya minah tu tak lari, habis? Mana dia?
" GAHH! "
YOU ARE READING
(COMPLETE) Minah Naughty I Love You!
Novela Juvenil" Kau buat salah lagi!? berapa kali dah kau buat ha!? penat tau ambil nama kau tiap2 hari! " " alah relax lah kecil je kot problem ni.. " by RyuShy :)