Bab 3

3.1K 95 1
                                    

Akhirnya siap juga kerja geli ku ni. Si mamat Poyo tu pun tunggu je aku kat luar nak lari pun takleh. Terpaksa lah..  Tanadas mula bersih,  kemas dan tak berbau macam si mamat tu cakap dah. Dan aku inilah Tengku Lalita Shasha yang membuat segalanya...  Dengan tak ikhlas.

Aku keluar dari tandas tu dengan penat sekali. Ke 13 kali dah aku mengelap peluh aku ni. Aku nampak dia merenung aku dengan tajam sekali.

" nape?  Siap dah ni!  Tak puas lagi ke ha!?  "

Dia mengeluh dengan berat dan menggulingkan mata.

" Kau tengok jam sekarang!  "

Apa dengan jam pula.  Aku tengok jam tangan aku di poket aku.  Kenapa dengan ja- WHAT!? 

" Ha!!?  Kul 5!!?? "

Biar betul!? Tapi tadi macam baru pukul 10 je?  Cepatnya masa jalan.. Ke aku yang lama?

" So?  "

" Lama giler kau cuci tau!  Banyak pelajar yang lain nak masuk tapi mujur aku halang sebab kau sedang basuh!  Sampai sekarang kau baru nak siap!? Kenapa cuci tandas ambil masa lama sangat ha? Aku penat tahu dengan kau ni tiap2 hari ambil nama tiap2 hari denda kau tiap2 hari juga aku kena balik lewat disebabkan tunggu kau siap didenda!  Stress!  "

Sampai tutup telinga aku dengar mamat ni bebel,first time aku dengar dia bebel maximum dulu medium baru low ke.  Sekarang maximum bro..  Mesti dia dah penat dengan aku betul2. Alahai encik poyo sudah marah ma~

" Ishh..  Kenapa kau nak marahnye..  Asalkan aku buat siap kan..  Biarlah pukul berapa pun..  "

" ARGHH!!  Huh...  Ok..  Kau bla..  Siap dah kan?  Jadi bla.  "

Kenapa pula panas baran dekat sini?

" ok..  "

Kata aku lalu beredar, takutnya aku nanti dia marah tak pasal2 dia suruh aku terjun bangunan. Btw rasa seronok juga bila kena denda dengan mamat ni.
.
.
.
.
.
Selepas aku beredar dari mamat tu.  Aku ke bilik ayah aku, bilik pengetua nilah.mesti ayah tak balik lagi kalau aku tak balik lagi.  Aku ketuk bilik ayah aku,  apabila ketukan ke 3 ayah aku buka pintu dengan muka yang sangat serius melihat aku tali aku tak takut sebab bila dia marah tulah aku suka, comellah muka dia sekarang.

" Hai yah!  Sha lapar nak makan..  Sha makan lu eh! " baru aku nak pergi Ayah pamggil aku suruh masuk ke dalam. Ha. Terpaksa aku redha

" Sha tahu kan apa yang Sha buat hari ni?  "

Aku angguk sahaja sambil bermain dengan kuku aku. Setiap hari tanya macam ni.

" Huh..  Bila anak Ayah ni nak matang?  Ayah penat tahu nak kira kesalahan kamu ni!  Berlambak!  Lebih dari 100 rase!  "

" Ey!  Tak sampailah ayah!  Over betul.  "

Daghat.

" Kamu nak pindah Sha? "

" Ha!?  Taknak!!  Taknak!!  Nape tibe2 cakap pasal pindah ni ha!!?  "

Aku benci sungguh ayah cakap pasal pindah ni buat aku fikir banyak betul. Kalau aku memang pindah macam mana aku nak buli cikgu kesayangan aku? Takdelah jumpa cikgu2 aku takdelah didenda mereka takdelah jumpa si mamat poyo tu lagi, kalau aku fikir banyak macam ni aku boleh jadi depression ni.

" bukan.. Ayah cuma-"

" Jangan cakap pasal ni tepi telinga Sha lagi, dah!  Kemas barang ayah tu,balik!  "

Pasal pindah, pisah, mati jangan cakap dekat telinga aku, aku memang taknak dengar, maaflah kalau aku ni selfish sikit, kenapa?  Mungkin sebab aku takboleh lupe arwah adik aku, perpisahan diantara ayah dengan mak aku, abang aku lari dari rumah sebab perempuan dan aku ni kena pindah sekolah pula, aku tak akan buat macam tu, buat rosak hati je. Menyampah

(COMPLETE) Minah Naughty I Love You!Where stories live. Discover now