Hari ni suppose to be hari cuti aku , tapi disebabkan aku kena buat persembahan hari guru,ayah aku memaksa aku berlatih di sekolah dengan Daniel hari ni. Ni lah aku benci.
" Woi! "
" Makkau! " melatah aku bila si mamat ni sergah aku.aku memandang dia tajam.
" Kau dengar tak ape yang aku cakap tadi!? Termenung jer kerja kau kan!? "
" Yang kau nak jerit ni kenapa!? Aku tak pekak ok! "
" aku tanya. "
" ho! Aku dengar! "
" cer bagitahu apa yang aku cakap. "
" Cih! Aku tahulah.btw ape die? "
Daniel menggulingkan matanya dan meramas rambutnya kasar kerana tak tahan dengan perangai Sha.
" Hishh!! Huh.. Ok.. Aku bagiahu semula.. Tapi kau kena bagi perhatian baik2 tau!? "
" Hishh! Kan aku dah cakap jangan jerit! Pekak nanti telinga aku! Okok! Cepatlah aku nak makan lapar! "
" ok! Kau dengar sini! Pertama! Melodi akan mula dulu dan..... "
Sebenarnya Lita bukannya bagi perhatian apa yang Daniel cakap tapi dia bagi perhatian dekat muka Daniel,dia merenung Muka dia sambil senyum.
Kenapa kau hensem? Tapi poyo giler! Aku suka tau bilakau senyum tapi kau ni dingin takde perasaan takde langsungnya kau nak senyum ke aku,tunjuk kerutan dahi kau sahaja bila jumpa aku,kau benci aku ke? Aku just nak buat semua orang gembira aku bukannya troublemaker pon,tapi aku suka buat kau marah sebab bolehlah aku rapatkan lagi hubungan kita sebagai KAWAN.
" Habis. Sekarang kau repeat ape yang aku cakap. " kata Daniel apabila perasan yang Lalita sedang merenungnya.
Lalita tersentak dan mencuba fikir balik apa yang Daniel cakap.
" Ermm..er.. Ha! Pertama tu melodi start lepastu.. Err.. Lepastu.. "
" Kenapa kau tak dengar ha? Ke kau tercair sebab muka hensem aku ni? "
" Euww! Perasan betul mamat ni! Macam nilah! Kita makan dulu nanti lepas ni kau explain semula,aku janji aku dengar ok? "
" Ikut sukalah,malas layan dah. " kata Daniel lalu nerdiri dan terus menuju ke pagar sekolah. Lita hanya mengeluh dan mula mengikut Daniel dari belakang.
YOU ARE READING
(COMPLETE) Minah Naughty I Love You!
Roman pour Adolescents" Kau buat salah lagi!? berapa kali dah kau buat ha!? penat tau ambil nama kau tiap2 hari! " " alah relax lah kecil je kot problem ni.. " by RyuShy :)