" Ape yang terjadi ni Pengetua!? "
" Lita ! Bangun jangan tinggalkan aku Lita! "
" Encik ni sape? "
" Pengetua!! Ape semua ni tolong ceritakan!! "
Suara Daniel, suara dia macam sangat cemas,macam sedang bimbang sesuatu,dan sesuatu itu adalah aku,aku dilanggar kereta ,sekarang aku koma duduk di hospital.aku tak boleh buka mata,tak boleh bergerak,aku boleh mendengar sahaja. Daniel... Maafkan aku.. Aku buat kau bimbang jer... Lebih baik aku mati jer... Baru tak susahkan orang...
" Doktor.. Bila Anak saya nak bangun ni? Ni dah nak 2 hari tak bangun2 lagi! Kenapa ni doktor? "
" Huhh.. Saya sedih dengan berita ini.. Lalita.. Akan menjadi pesakit koma,dan saya pon tak tahu bila dia nak bangun. Kepala dia terhentak bende yang keras sehingga banyak darah keluar dan jahit 25 benang,dan tambahnya dia juga mengalami darah rendah,kena ade penderma darah untuk dia setiap hari.. Semoga saya harap.. Dia akan bangun.."" Sha anak aku.. Habis.. Sape nak derma darah dia Doktor? "
" Darah dia darah O,susah sikit nak cari orang darah O ni.. Adakah Dato darah O? Or.. Danish ke? "
" Tak.. Saya darah A..Danish pon darah A."
" Habis? Darah O ni dari siape? "
" Mak dia.. Tapi.sudah lama bercerai.."
" ermm masih ade lagi tak keluarga Dato yang Darah O? "
" Firdaus... Tapi.."
" Owh.. Adik Firdaus.. Maafkan saya..terlupa pula pasal dia, benda dah lama tak payah diimbas kembali ye Dato..macam mana sekarang? Nak cari penderma pon lama sikit tunggu.."
" Erm... Begini Doktor... Saya cuba cakap dengan mak dia... Agar dia setuju.."
" Ye..saya sokong.. Pujuk dia.. Untuk setuju menderma benda ini.."
.
.
.
." Lita.. Bangun lita..buka mata kau tu.. Lita..jangan tinggalkan aku Lita.."
Aku memegang tangan Lita erat,harap dia bergerak atau buka mata, jangan tinggalkan aku Lita.. Tolong bangun! Tolong..... Dari tadi lagi aku menangis tak henti2..lagi2 bila dapat tahu Lita koma.. Dan tak tahu akan bangun bila..mata aku dah bengkak..
Tetiba pintu bilik wad Lita dibuka,aku mengelap airmata aku lalu memusing ke arah orang itu, entah siapa yakin bukan jururawat or doktor, perempuan.. Tapi macam pernah jumpa.. Pernah kenal
Dan sangat rapat.
" Maaf ye Cik salah bilik ke? " aku tanya dengan suara serak serik aku..
" Daniel.."
M..macam mana dia boleh tahu nama aku ni? Lagipun aku mana ada pakai nametag..
" Cik kenal saya ke? "
" Daniel.. Eh.. Maaf...s..saya salah bilik.. M..maaf ya.." kata dia cepat dia keluar dari bilik wad Lita,aku kaku disini bingun,dia siape? Dia kenal aku ke? Aku kenal dia ke? Tapikan... Macam aku pernah jumpa dia.. Tapi...
Dekat mana ya?
YOU ARE READING
(COMPLETE) Minah Naughty I Love You!
Teen Fiction" Kau buat salah lagi!? berapa kali dah kau buat ha!? penat tau ambil nama kau tiap2 hari! " " alah relax lah kecil je kot problem ni.. " by RyuShy :)