8 / pinterest och böcker

80 7 24
                                    

fredag tjugosjunde april 2018

heeelg äntligenäntligenäntligen.
egentligen har vi inte gjort så mycket de senaste veckorna, vi har varit iväg på grejer med klassen och haft en del håltimmar.
men ändå. helg.

jag är beroende av pinterest, jag behöver hjälp. samtidigt är det ganska härligt. allt finns där. jag kan sitta och kolla på memes, roliga tumblrkonversationer, dikter, såna där drömmiga aesthetically pleasing bilder, friendsgrejer, låttexter, kläder, yOU NAME IT.
jag älskar pinterest.

har någon en bra bok att tipsa om? jag läser främst realistiska böcker (tonårskärlek, sorgliga grejer, vardagsliv typ), är inget stort fan av fantasy (finns dock några få undantag).
det måste inte vara en ungdomsbok, läser gärna böcker för vuxna också. är öppen för det mesta haha.

kan själv tipsa om björnstad av fredrik backman. den är såsåså bra. den är så fint skriven och tar upp så mycket viktigt.
våldtäkt, machokultur, hur det är att vara ung, relationer, hur det är att vara förälder (inte för att jag kunde relatera, men jag kunde förstå), jämställdhet, vänskap, klasskillnader osv.

den handlar om en stad där hockey betyder allt, men man behöver verkligen inte vara intresserad av hockey för att läsa den (jag är extremt ointresserad av sport överlag, har ingen koll på hockey, men jag älskade den ändå). kolla upp den, läs lite recensioner :)

började läsa massor av "in my head-böcker" med typ sjuttiomiljoner kapitel. för att göra det lätt för sig hade man ju kunnat börja läsa de senaste kapitlen, men jag kände att jag inte bara kunde hoppa in mitt i. det är ju någon liv. för att lära känna människan och förstå allt vill jag ju läsa från början hahah. men det är trevligt. alla på wattpad är så fina, det är fantastiskt. bra värderingar, uppmuntrande, accepterande. det ger lite hopp för mänskligheten.

jag vet inte riktigt vad jag har skrivit här, det är högst troligt inte intressant för någon menmen.

det är valborg snart. wiho, trevligt trevligt.

hoppas alla får en bra helg ((:
krama någon ni tycker om, ge någon en komplimang. världen behöver sånt.

liljekonvaljWhere stories live. Discover now