torsdag sjunde juni 2018
nejmen hejsan svejsan. jag har feber igen. jätteroligt.
men jag har tack vare det lite extra mycket fritid, så här kommer en taaaag wiho (:
taggad av: Zeldala
regler:
du måste posta alla regler
du måste tagga minst fem personer
du får bara svara med ett ordyay here i go
var är din telefon? handen
ditt hår? rakt
din pappa? tidsoptimist
din favoritmat? tonfisk (grillad, tillsammans med jättegod sås, åh herregud askdjskbd)
din dröm inatt? glömd
din favoritdryck: teeeee (eller typ oboy heheh)
rädsla? misslyckas
favoritskor? bekväma
favoritsätt att ta det lugnt på? vila (dricka te)
ditt humör? trött
du älskar? böcker
var var du igår kväll? hemma (men först med mina vänner hos en av dem)
något du inte är? lång (när jag var 12 år blev jag frågad om jag var över 7...)
muffins? mums
en sak på din önskelista? världsfred
var växte du upp? här ;)))
senaste saken du gjorde? hostade
dina husdjur? ...gosedjur?jag taggar:
snälla hata mig inte hahah
@alla andra som vill göra den (:
/i helgen badade jag utomhus för första gången (om man inte räknar med pool) och det var faktiskt skönt.
en annan sak som är fantastisk är att jaG INTE HAR NÅGRA LÄXOR ELLER PROV KVAR YAAY!!¡ jag kan andas igen.
vi gör seriöst ingenting den här veckan, jag är så lättad och glad hahah.en tRedJe sak som är bäst, är ernst-citat. jag är liksom inte ernsts största fan, jag har inte så bra koll på honom, men ibland tänker jag på vilken trevlig plats världen hade varit om alla var lite mer som ernst haha.
jag menar det känns lite som att han lever i en annan, mysigare värld.
jag skulle vilja se världen genom hans ögon.det får inte bli för mycket dock. vi får liksom inte sväva iväg alltför långt bort i kuddorkestrarnas värld, det hade blivit ganska obehagligt om varenda människa var exakt som ernst liksom. men tänk ändå,
om alla bara var liiite trevligareoch behandlade morötter med respekt :)
/det är pride month förresten. jag önskar att alla förstod att kärlek är kärlek är kärlek är kärlek är kärlek. kärlek är kärlek. jag önskar att alla accepterade varandra oavsett kön. och att alla behandlade alla med respekt. jag önskar att folk slapp behöva komma ut ur garderober.
jag önskar att garderober inte fanns.
vem bestämde att folk är heterosexuella tills de säger något annat?jag önskar att det fanns fler hbtq-karaktärer i böcker/filmer/serier, främst för barn, för jag gick i tVÅaN när jag för första gången hörde att folk var annat än heterosexuella.
tänk så många som skulle känna sig förstådda, mindre annorlunda, om de visste att de inte var ensamma om sina känslor.
jag blir så frustrerad när folk skriver att barn och ungdomar skulle "ändra sexualitet" på något sätt ifall de såg t.ex. en disneyprinsessa vara homosexuell. seriöst. det hade bara fått folk att känna sig mindre ensamma, och andra barn hade förhoppningsvis behandlat folk med andra sexuella läggningar och könsidentiteter med större respekt.wattpad ger mig iaf lite hopp för mänskligheten :) alla är så himla fina mot varandra.
kärlek kärlEK KÄRLEK kÄrlEk till alla <3
/förlåt om jag formulerade mig fel/konstigt på något sätt tidigare. jag var trött och irriterad.
hursomhelst. det är typ sommarlov, det är så lite kvar av åttan nu. ojojoj.
jag har på riktigt drömt mardrömmar om prov och texter, det är så skönt att få glömma skolan i några månader nu. slippa prestera.vi ska bila i danmark i sommar. det kan bli kul, jag ska inte vara alltför negativ, men jag ser framför mig hur min familj kommer hem och hatar varandra haha. men det blir säkert trevligt. kanske.
/nu ska jag sova
ha det bra, kramkram
bonne nuit<3