^ jag när jag försöker skaffa ett bra sovschema men misslyckas totalt heheh
tisdag fjortonde augusti 2018
nejmen hejhallåååå
vill ni veta en sak?*stel paus som i dora så att ni hinner svara*
jag har aldrig riktigt haft någon koll på harry potter. jag läste första boken i ettan för att mina vänner lekte harry potter och jag ville förstå vad de pratade om och så
okej vÄnTa liten storytime:::
jag var med och lekte harry potter, men eftersom jag hade noll koll på vad harry potter var så fick jag vara en uggla. vi sprang runt på skolgården och alla andra slängde trollformler hit och dit och jag ba
krAX jag är en uggla kraxkrax
men ibland när de skulle på speciella trollkarlsuppdrag eller nåt så kunde inte jag och en annan tjej som också var uggla följa med, så trollkarlarna fÖRSTENADE oss hahahah. de sa någon trollformel som gjorde att vi inte fick röra oss förrän någon kom och befriade oss.
så där stod vi
två ugglor
förstenade
HAHAHA det är lite kul men lite hemskt
anyways
så jag läste första boken. sen köpte jag tvåan, men läste av någon anledning aldrig ut den. något år senare fick jag och min lillebror se första filmen, och den tyckte jag var jättebra, men sen glömde jag typ bort att harry potter fanns.
efter det har jag sett fyran ungefär sju gånger hahah, men inte någon av de andra filmerna. jag har haft lite koll på vad som hänt ändå, vetat vad karaktärerna hetat och sånt, men verkligen inte varit insatt.mEN
när jag och mina vänner var på min väns sommarställe så kollade vi på typ tre harry potter filmer, och ojOoJjjoJOJ vad jag har missat.
jag har ju missat en hel värld hallå
så nu känner jag att jag måste lära mig allt.
fast samtidigt inte riktigt, det är ju som sagt en hel värld att sätta sig in i. men jag vill definitivt se resten av filmerna och läsa böckerna.
kanske.update från framtids-tyra: nu har jag sett alla filmer :)))) får läsa böckerna också, de är troligen ännu bättre
/jag blödde näsblod. och inte näsblod som i det droppade lite och sen var allt lugnt, utan näsblod som i jag satt i köpenhamn och blödde ur båda näsborrarna i en och en halv timme.
sådär som folk gör ibland. eller kanske vanligtvis inte.jag satt seriöst och blödde näsblod i en och en halv timme. min familj var lite lagom besvikna för vi skulle gå på ströget och ha det allmänt trevligt, och då fick dagen plötsligt en ganska otrevlig vändning hahah.
min mamma sprang till ett apotek och köpte blodstillande små "näsproppar", men jag använde hela paketet och det fortsatte blöda, så hon fick köpa ett till paket. när hon kom andra gången var apotekspersonen orolig över att det fortfarande blödde, så mamma bad någon jättesnäll glassförsäljare om isbitar för att försöka få det att sluta. det lugnade sig ganska snabbt efter det, så vi behövde aldrig använda det andra paketet som tur var.
men nu är allt bra, min näsa är inte två vattenfall längre.
/