ahahhahhHAHSHA ^ me
måndag sjuttonde september 2018
välkommen välkommen. skolan har börjat igen, och det känns.. helt okej.
nu har det iofs bara gått tre dagar, men ändå.
allt har förändrats jättemycket. vi har helt nya no-grupper och massor av nya lärare, men det är ganska kul. det är dock lite jobbigt att byta så många lärare i nian, det handlar liksom om våra slutbetyg nu och så får vi lärare som inte vet något om oss. men det blir säkert bra ändå.
/rektorn har bestämt att skolan ska satsa på något slags system med mappar i samma färg som ämnet på schemat??????
de vill alltså att vi ska byta ut våra fullt fungerande mappar till några dÅLIGA mappar (sånna som bara är som två kartongbitar, utan "flärpar") för att de ska matcha schemat????
om engelska är gult på schemat ska vi alltså ha en gul engelskamapp. jag förstår inte hur det här förbättrar skolan. jaja. det blir säkert bra det också hahahs.
/vi ska ha valdebatt på samhällskunskapen, weeeeyy!!!! klassen är indelade i grupper och varje grupp representerar ett parti. jag blev liberal... yay..
nejmen det kunde ju varit värre. liberalerna är rätt oskyldiga, de är varken hatade eller älskade. lite mellanmjölk.
så det var jag jättetaggad för tills jag fick panik över hur det kommer gå. jag menar det här betygssätts såklart, det är typ ett muntligt prov. ojojoj. vi får väl se. usch nu blev jag ju orolig på riktigt.
nu har jag gått i nian i två månader. det skulle man kunna tro, meN NEJ, i två veckor. två ynka veckor. kan det vara så kort tid? det är nästan omöjligt.
kan inte jag få börja gymnasiet nu? eller kanske någon trevligt universitetsutbildning, vi kan hoppa dit direkt. eller nej, jag har ändå hört att folk gillar gymnasiet.
/hej igen nu har jag ännu mer panik. vi ska börja debatten nÄstA vECKA HALLÅ HJÄLP.
jag är egentligen inte förvånad, vår so-lärare gör liksom alltid såhär haha. det är helt okej ändå, vi kommer ju framåt. (pluspoäng för att han gillar kent också)tror ni på astrologi? om ja, tror ni på det som i det är lite kul att läsa horoskop ibland eller som i astrologi är fakta?
själv tror jag inte på det alls, jag ser inte hur det skulle finnas något samband mellan människors personligheter och var planeter och stjärnor befinner sig vid olika tillfällen. men det skulle vara intressant att höra andras åsikter, så skriv om du vill hahah.
/jag är förkyld och febrig buhubuhu. mEn jag vägrar vara sjuk imorgon, för jag tänker inte missa en skoldag. man missar verkligen en halv evighet om man är sjuk.
/jag hade debatt idag. och jag överlevde (nästan). det gick faktiskt helt okej, och det var så kul. bortsett från att jag skulle säga:
"liberalerna tycker att livstidsstraff ska vara den normala påföljden för mord"
men istället sa:
"liberalerna tycker att mord ska vara den normala påföljden..." HAHAHA så det var ju lite hemskt. samtidigt var det lite härligt att allvaret bröts för ett ögonblick när alla började skratta hahha.
märkte nu att jag har skrivit lite smågrejer här utan att publicera något, så det här kapitlet är skrivet under en väääääldigt lång tidsperiod.
jaja, som det kan bli :)
/