Formule 1 - 60. léta
1960 – Jack Brabham získává svůj druhý titul s vozem Cooper. Lotus získává na síle. Havárie v polovině sezóny vyřadila jednoho z kandidátů na titul Stirlinga Mosse. Pohár konstruktérů obhajuje Cooper.1961 – Nejlépe připraveným týmem po změně pravidel bylo Ferrari. Mistrem se stal Phil Hill za tragických událostí v Monze, kdy zahynul jeho týmový kolega a nejvážnější soupeř Wolfgang von Trips. Ferrari získalo Pohár konstruktérů.
Foto Phila Hilla:
Foto Wolfganga von Tripsa:
1962 – Hrdinou roku se stává Ferrari, které vnáší do sezóny dramatičnost, zatímco BRN a Lotus bojují o titul. Mistrem se stává Graham Hill, když poráží Jima Clarka. Začíná nová etapa formule 1, nadvláda britských jezdců. Pohár konstruktérů získal BRM.
Foto Grahama Hilla:
Foto Jima Clarka:
1963 – Tento rok je rokem Jima Clarka a vozu Lotus. Clark zvítězil v sedmi Grand Prix a připomněl tak legendární výkon Ascariho z roku 1952.1964 – se zapsal do historie John Surtees jako první muž, který dokázal získat titul jak na dvou, tak na čtyřech kolech. Ferrari získalo druhý pohár konstruktérů.
Foto Johna Surteesa:
1965– Po nevydařené předešlé sezóně nenechal Jim Clark nic náhodě a jel si pro druhý titul. Stihl ještě zvítězit v 500 mil Indianapolis s vozem Lotus.
1966 – Panická hrůza vypukla po zveřejnění nových pravidel a krátkém čase na přípravu nových třílitrových motorů. Nejlépe se s tím dokázal vypořádat Jack Brabham, který získal titul na vozech vlastní konstrukce a odstartoval tak úspěšnou kariéru vozů Brabham.
1967 – Vozy Brabham s motory Repco slaví druhý titul, tentokrát se o to zasloužil Denny Hulme, ale na trati se objevuje nový typ motoru, je to Cosworth DFV, který se stane opravdovou legendou. Při Grand Prix Monaca umírá Lorenzo Bandini.Foto Dennyho Hulme:
Foto Lorenza Bandiny:
1968 – Sponsoring a nové aerodynamické prvky v podobě prvních přítlačných křídel jsou dvě inovace tohoto roku. Druhý titul získává Graham Hill s Lotusem, ale vše je zahaleno do smutku, při závodech formule 2, zahynul Jim Clark.1969 – Jackie Stewart jde za svým prvním titulem spolu s vozem Matra konstruktéra Kena Tyrrela.
Foto Jackie Stewrta:
ČTEŠ
Vše o Formuli 1
ActionV této knize najdete vše o historie Formule 1 až po současnost. Najdete zde informace o různých pilotech Formule 1. Touto knihou Vás budou doprovázet barevné, ale také možná černobíle fotografie. Pokud jste milovníkem rychlích Formulí stejně jako já...