Scuderia Ferrari

77 2 4
                                    


Celý název: Scuderia Ferrari


Sídlo: Maranello, Itálie

Šéf týmu: Maurizio Arrivabene

Technický ředitel: Mattia Binotto

Jezdci: 5. Sebastian Vettel

7. Kimi Räikkonen

Motor: Ferrari 062 EVO 1.6 V6

Pneumatiky: Pirelli


Piloti:


Nejvíce startů: Michael Schumacher (180)

Nejvíce bodů: Fernando Alonso (1 190)

Nejvíce vítězství: Michael Schumacher (72)

Nejvíce podií: Michael Schumacher (116)

Nejvíce Pole Position: Michael Schumacher (58)

Nejvíce nejrychlejších kol: Michael Schumacher (53)

Nejvíce titulů: Michael Schumacher (5)


Scuderia Ferrari je oficiální název závodního oddělení automobilové společnosti Ferrari. Scuderia znamená „stáj" a Ferrari je jméno zakladatele této společnosti, Enza Ferrariho. V současnosti je jejím prezidentem Sergio Marchionne.

Symbolem Ferrari je černý vzpínající se kůn žlutém na poli. Scuderia Ferrari byla založena v roce 1929 a do roku 1939 závodila pro Alfu Romeo. Samotný název Ferrari se poprvé objevil v závodech Formule 1 v roce 1948, prvním vozem byl typ 125.

Současnou závodní jezdeckou sestavu tvoří mistři světa Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen, roli rezervních a testovacích pilotů zastávají Antonio Giovinazzi a Daniil Kvjat.


Historie týmu:


1929-1950


Scuderia Ferrari byla založena v roce 1929 Enzem Ferrari. Ferrari pomáhal několika amatérským závodníkům v různých závodech a sám také trochu závodil ve vozech Fiat. Na nápad vytvořit závodní tým přišel při večeři 16. listopadu v Boloni, kde domlouval finanční výpomoc od bratrů Augusta a Alfreda Caniatových a bohatého amatérského závodníka Maria Tadiniho. Poté kolem sebe Ferrari shromáždil tým, do kterého patřilo až 40 závodníků, z nichž většina závodila s vozy Alfa Romeo 8C.

V roce 1932 se Alfa Romeo dostala do ekonomických potíží a většina jejích závodních aktivit přešla právě na Scuderii Ferrari. V roce 35 Enzo Ferrari a Luigi Bazzi zkonstruovali Alfu Romeo 8C Bimotore, která nesla znak Ferrari. Avšak v témže roce bylo znovu vytvořeno závodní oddělení Alfy Romeo, Alfa Corse. Do této doby ve Ferrari vyrostlo mnoho slavných závodníků. V roce byl 1938 Enzo Ferrari jmenován ředitelem Alfa Corse. Ovšem poté, co zjistil, že Alfa chce získat jeho tým, tak z vedení Alfy Corse odstoupil. Jeho společnost byla přejmenována na Auto Avio Consruzioni a začala vyrábět obráběcí stroje. Navíc s Alfou podepsal smlouvu, podle které nemohl po čtyři roky používat pro své výrobky jméno Ferrari.

Vše o Formuli 1Kde žijí příběhy. Začni objevovat