Mistrovství světa konstruktérů F1

81 4 0
                                    


 Mistrovství konstruktérů Formule 1, také Pohár konstruktérů Formule 1 (anglicky Formula One World Constructors' Championship, zkratka WCC) je vyhlašován mezinárodní automobilovou federací (FIA) a je hodnocen pomocí bodového systému, který byl několikrát měněn. Poprvé byl pohár konstruktérů udělen v roce a vítězem se stal poprvé a naposledy vůz stáje Vanwall.  

  Trofej, která až do roku 1981 byla označována za Pohár ("Constructors' Cup") je hodnocena bodovým ziskem obou pilotů z týmu. Před rokem 1979, v mnohých ročnících byl do poháru započítáván jen lepší z pilotů v jednotlivém závodě.  

  Zatím v šampionátu uspělo 14 týmů a 4 státy: Velká Británie, Itálie, Francie a Rakousko. Ferrari je tým s největším počtem titulů, s 15 poháry, včetně 6 pohárů získaných v řadě za sebou v letech 1999-2004. Jen ve dvou případech se stalo, že tým zvítězil v poháru se čtyřmi odlišnými modely, (Cooper v roce 1960 a Lotus v roce 1970), zatímco Ferrari získalo dva tituly po sobě se stejným modelem, to bylo v letech 1976 a 1977.  


Rekordy:

Nejvíce titulů Ferrari celkem 16

Nejvíce titulů v řadě Ferrari celkem 6

Nejvíce titulů pro motor Ferrari celkem 16

Nejvíce titulů pro pneumatiky Goodyear celkem  26


V příští kapitole se můžete těšit, že se podíváme na zoubek Mezinárodní automobilové federaci (FIA)

Formulím zdar!

Vše o Formuli 1Kde žijí příběhy. Začni objevovat