Hoofdstuk 1

137 8 2
                                    

P.O.V. Jennifer

So wake me up when it's all over. When I'm wiser and I'm older.

All this time I was finding myself and I.. I didn't know I was lost.

Met moeite doe ik mijn ogen open en zet mijn wekker uit. Ik wil weer gaan slapen, maar dan herinner ik me dat het de eerste schooldag na de zomervakantie is vandaag. Niet dat ik zin heb in school hoor, maar ik heb mijn vriendinnen de hele vakantie niet gezien. Ik ben namelijk de hele vakantie in Australië geweest. Hier is mijn moeder geboren en opgegroeid. Ook woont mijn moeders familie daar, dus vandaar dat we er heen gaan. Ik vind het allemaal wel best hoor, beter dan school. "Veel beter dan school", zeg ik tegen mezelf. Ik ben nog steeds aan het nadenken over mijn geweldige vakantie als ik mijn moeder hoor roepen: "Jennifer, schiet op, je hebt nog een half uur !". "Shit", vloekend loop ik naar mijn huge inloopkast. Ja je hoort het goed, een inloopkast! Wij zijn best rijk. Ik weet echt niet hoe we zo rijk zijn geworden, want volgens mij hebben mijn ouders een normale, gewone baan. Maarja, ze zullen vast wel eerlijk aan hun geld komen toch? Ik pak een paars shirt en een shortje uit de kast en loop naar de douche. Ik kleed me uit en laat de warme stralen over mijn lichaam lopen. Ik was me, droog me af en trek mijn kleren aan. Make-up heb ik bijna niet op, alleen wat mascara en soms wat oogpotlood. Ik heb een hekel aan poederdozen, waarvan het net lijkt of ze regelrecht uit de barbiefabriek komen. Je weet wel, die 'meiden' die 20 kilo foundation, concealer en al die andere zooi op hun gezicht smeren. Ik pak mijn tas van mijn kamer en loop de trap af. Als ik in de keuken kom, zie ik mijn moeder al aan de tafel zitten. Ze zit er 's ochtends altijd om mij gezelschap te houden. Eigenlijk hoeft het niet, want de kokkin loopt er ook altijd, maar het is wel lief van haar. Ik ga zitten, mijn moeder vraagt: "Lekker geslapen Jennifer?". Ik antwoord met een korte ja en eet mijn ontbijt, wat bestaat uit een croisant, een glas goede morgen en een appel op. Dan loop ik naar buiten en pak mijn fiets. Ik beantwoord nog snel een paar berichtjes met mijn nieuwe Iphone 5 en fiets dan naar de brug waar Amy, mijn beste vriendin en ik altijd afspreken. Als ik vlakbij ben, hoor ik Amy al gillen: "JENNN! KOM EENS! IK MOET JE WAT VERTELLEN!". Snel fiets ik naar haar toe. Ze begint te praten: "Jenn, ik heb gehoord dat er een nieuwe, knappe jongen op school komt dit jaar. Misschien komt hij wel bij ons in de klas". Ik doe net of het me heel erg interesseert.. Okay, dit boeit me dus echt niks weet je. Amy is echt een meisje die graag een vriendje wil en naar knappe jongens kijkt, terwijl het mij helemaal niks boeit. Toch is ze mijn beste vriendin, logisch, vind je niet? Eigenlijk toch ergens wel, want we houden allebei van muziek. Dus, om het onderwerp te veranderen zet ik maar een liedje op. Ik begin keihard mee te zingen en al snel doet Amy mee. We liggen helemaal dubbel als er een man langs fietst die ons aankijkt alsof hij net een zure pruim heeft gegeten. Zoals gewoonlijk trekken we ons er niks van aan en kijken we met een pokerface terug. Na nog een kwartier gefietst te hebben, komen we bij school aan. We zetten onze fietsen in het rek en lopen naar binnen. We hebben het eerste uur iets van mentoruur. Dat is dit jaar nieuw. Waarschijnlijk ga je gewoon kennis maken met je nieuwe mentor en hoor je of er nog nieuwe leerlingen in je klas komen. Amy en ik lopen het lokaal binnen en begroeten onze vriendinnengroep luidruchtig en met allemaal knuffels. "Ik heb jullie. gemist", zeggen Amy en ik tegelijk. Iedereen moet lachen. Amy en ik ook, ook al gebeurt dit wel vaker.

Als iedereen zit en de bel is gegaan, loopt onze nieuwe mentrix naar binnen. Niemand wist nog wie het was, maar iedereen begint gelijk te zuchten. Jasmine, één van mijn vriendinnen, zegt: "Yeah, dit wordt echt een top jaar, lekker veel tijd door brengen met Mevrouw de Groot". *note the sarcasm* Voor als je het niet snapt, we HATEN Mevrouw de Groot. Ze is een vreselijke, ouderwetse kleren dragende, enorm dom lachende, muziek docente. Ook al vind ik muziek het leukste vak, deze docente is echt gewoon not done. Oja, bovendien kan ze ook niet zingen. En het allerergste is dat ze het wel bijna elke les doet.. Brr :/

"Ik ben, zoals jullie weten, Mevrouw de Groot. Ik ben voor de rest van het jaar jullie mentrix, dus met al jullie.." Ze wordt onderbroken door een jongen die binnenloopt, waarschijnlijk is hij nieuw, ik herken hem niet. Ik moet toegeven, hij is best knap. Wacht eens, is dat niet? Nee Jennifer, dat is hij niet. Die gast woont in Australië. Stop innerlijke stem, shut up. "Ehm, hey, ik ben Justin, ik kom uit Australië en ben nieuw hier. Het spijt me dat ik te laat ben, maar ik moest nog even langs de directeur om iets te regelen", zegt de jongen. Ik kijk naar hem met grote ogen en mijn mond valt open.. dus toch ?

What's my secret?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu