P.O.V Jenniffer
Oh nee, het was dus wel die jongen uit Australië. Daarom keek hij zo boos naar mij. Ik denk dat hij het me nog niet vergeven heeft van die Cola. Het was wel echt een domme actie van mij. Ik heb dat wel vaker ^^. Toen in de Mac keek hij me ook ontzettend pissed aan. Ik moet wel toegeven, toen hij onder de cola zat zag hij er wel cute uit. Dat meisje dat bij hem stond, was hem helemaal aan het uitlachen. Dat vond ik best wel zielig voor hem. Waarschijnlijk was dat meisje gewoon zijn vriendin ofzo. Dan kan dat wel een beetje je vriendje plagen ;) Een nare stem haalt me uit mijn dagdroom. ''Mevrouw Wilson, let nou eens op!'' De stem van mevrouw de Groot schalt door het lokaal. Ik ga goed zitten en let weer op in de les.
Na schooltijd fiets ik met mijn beste vriendin Amy mee naar huis, dat doen we altijd namelijk. ''Jen, jij vind die nieuw jongen echt leuk, dat zie ik aan je. Hij heette toch Justin?'' ''Nee, ik vind hem niet leuk en ja hij heet Justin.'' ''Echt wel, je vind hem leuk.'' ''Nee Am (spreek uit als eem) ECHT niet.'' Ik legde de nadruk op echt niet. ''Echt wel, ik weet het gewoon zeker.'' Ik had wel vaker dit soort discussies met Amy en ik wist dat als we zo door gingen het nog wel een tijdje door kon gaan. Na een tijdje gezellig fietsen en kletsen nam ik afscheid van Amy. We gaven elkaar een luchtkus en ik sloeg de bocht om.
Als ik thuis aankom, dump ik mijn fiets in de schuur en loop naar binnen. Ik pak een stroopwafel (jaja, in dit verhaal hebben ze ook Stroopwafels ;)) uit de kast en ik loop naar boven. Ik doe mijn stereo- installatie aan en ik ga op mijn kingsize tweepersoons bed liggen. Ik pak mijn telefoon uit mijn tas en ik app Amy.
Ik: Heey Am
Amy: Heeeyy Jen, wil je over Justin praten? ;)
Ik: Neee Am, kap eens, ik voel echt niks voor hem hooorr
Amy: oke, oke, ik kap al
Ik: mooizo (:
Ik: Oja, morgen wordt het warm, heb je zin om naar een meertje te gaan ofzo?
Amy: Jaa super leuk, zullen we 'de 8" (zo noemen we ons vriendinnengroepje) ook uitnodigen?
Ik: helemaal top, ik ga ff doeegh tot morgen xx
Ik sluit het gesprek af en ik kijk even naar de achtergrond van mijn iPhone. Daar staan ik en Amy samen op met een duckface. Amy is echt mijn beste vriendin, ik hou zoveel van haar! Ik vergrendel mijn telefoon en zet de stereo uit. Ik loop mijn inloopkast in en ga alvast een bikini uitzoeken. Uiteindelijk kies ik voor mijn koraalroze frange- bikini. Ik verwissel mijn paarse shirt en shortje voor mijn onesie (onesies hebben swagg). Ik doe mijn haar in een losse vlecht en ik pak even mijn huiswerk van wiskunde erbij. Als ik dat niet maak heb ik echt een probleem, die vrouw wordt dan echt boos op mij. Dan moet ik vast en zeker nablijven en daar heb ik niet zo'n zin in, aangezien we gaan zwemmen met zn allen. Na het huiswerk gedaan te hebben, val ik op mijn bed in slaap.
Ik word wakker van mijn wekker. 'Wake me up' van Avicii schalt door mijn kamer. Het is echt zo'n lekker nummer! Ik zet mijn wekker af en loop mijn inloopkast in. Ik kies voor een high-waist short en een crop-top. Ik borstel mijn haar. Mijn lange, blonde haar valt automatisch in de krul. Ik doe een beetje mascara op en ik vind het wel goed zo. Ik loop naar beneden, en begroet onze kokkin Jenny. ''Heey Jenny.'' "Dag mevrouw, heeft u lekker geslapen?'' Ik lach. Ze noemt me altijd mevrouw. ''Je hoeft me geen mevrouw te noemen hoor, en ik heb lekker geslapen.'' Ik kijk wat ze heeft gemaakt. Wafels! Daar had ik nou net zin in. Ik ga zitten en begin met eten als ik gestommel hoor. ''Goedemorgen pap!'' ''Goedemorgen Jenniffer!'' en hij drukt een kus op mijn voorhoofd. Mijn moeder en broertje en zusje slapen nog. Mijn vader moet ook zo werken. Ik glimlach en ik eet mijn wafel rustig op en doe mijn witte allstars aan en doe de deur dicht.
Ik fiets naar de brug waar Amy en ik altijd afspreken. Amy staat er niet, wat best raar is, want ze is er altijd super vroeg. Ik check mijn telefoon.
Amy: Heey Jen, ik ben ziek dus ik ga niet naar school. Ik hoop dat ik vanmiddag wel bij het zwemmen kan zijn. Ik hoop dat je het begrijpt xx mee
Ik: Heey Am, tuurlijk begrijp ik het! Ik hoop dat ik je vanmiddag nog zie en veel beterschap xx
Ik doe mijn oortjes in en fiets verder naar school. Als ik de fietsenstalling uitloop zie ik Jasmine en Sannah staan. Ik geef ze allebei een knuffel. "Heey Jen, heb je het al gehoord?'' zegt Sannah. ''Nee, wat is er dan?'' ''De directie heeft een bedreiging gekregen met daarin: ''Pas maar goed op, jullie zijn niet meer veilig. Ik kom eraan en je kunt je leerlingen niet meer beschermen.'''' ''Soo, vet scaryy''. Fleur komt ook aangelopen. Ik geef ze ook een knuffel. ''Ik vind het echt heel eng!'' piept Fleur. ''Er gebeurt echt niets hoor'' stelt Jasmine ons gerust en we lopen naar binnen.
Na de eerste les is er nog steeds niets gebeurd. ''Zie je nou wel!'' zegt Jasmine gerust. Na het 2e lesuur is het dan eindelijk pauze. Pauze is echt het allerleukste van school. Eten en bijkletsen met vriendinnen en even geen les. We lopen naar ons vaste tafeltje. Meestal zitten de jongens van het rugby-team er ook bij. Als ik in een goed gesprek ben met Sannah gaan opeens de deuren van de aula open en mensen beginnen te schreeuwen...
JE LEEST
What's my secret?
Novela JuvenilJennifer is een knap, aardig, spontaan en uniek meisje. Ze is 14 en zit op het vwo. Daar heeft ze een heel leuk vriendengroepje met 8 meiden. Haar beste vriendin heet Amy. Ze kan alles bij haar kwijt en samen lachen ze keihard. Verder heeft ze twee...