Hoofdstuk 11

73 4 2
                                    

P.O.V Justin

Het is nu al2weken dat Jenniffer weg is. Ik weet niet meer zo heel veel van de ontvoering, maar ik kan me het nog wel vaag herinneren, de rest is me allemaal erbij verteld.

Jenniffer werd in een busje geduwd en het reed keihard weg. De docenten kwamen de aula inrennen en de politie kwam eraan. Heel de school in paniek natuurlijk. Mijn hoofd dreunde echt heel erg, en ik zag heel wazig.

''Justin, blijf erbij! Justin!'' Amy schudt me door elkaar heen. Ik kom even omhoog en kijk door de zaal heen. Mensen huilen en zoeken troost bij elkaar. Sannah en Jasmine staan nog bij elkaar, Jasmine zit huilend op de grond. ''Oh, goodness, Justin je bent weer bij! De ambulance komt er zo aan hoor, hou het nog even vol!'' ''Huh, nee, Amy, ik ben kerngezond, echt, er is niets aan de hand.'' Ik probeer op te staan, maar mijn benen zijn echt net pudding. Ik val gelijk weer op de grond.

Troy, mijn beste vriend hier, pakt me beet en legt me in de bruid-houding in zijn armen. Omp, dit moet er echt heel akward uitgezien hebben, maar op dit moment kan het me helemaal niet schelen. Ik kan alleen maar aan Jenniffer deken. Waarom heb ik haar nou laten gaan? 

Troy rent naar buiten en ik word op een brancard gelegd. De broeders prikken allemaal draadjes in mij. Ik kijk nog even naar Troy's en Amy's gezichten als de deuren dichtgaan. Ik voel me weer heel duizelig worden en alles word weer donker.

Ik knipper even met mijn ogen tegen het felle licht, en als ik om me heen kijk zie ik mijn moeder naast me zitten, ze is in slaap gevallen. ''Mam, ik ben wakker'' even kijkt ze verschrikt om zich heen en al snel komt de vertrouwde glimlach terug op haar gezicht. Ze drukt op een rode knop en nog geen minuur later komt er een dokter binnengewandeld. 

''Zo, je bent wakker, je hebt 2 dagen geslapen!'' Hij vertelt nog een paar dingen maar ik hoor ze niet omdat ik telkens met mijn gedachten bij Jenniffer ben. Ik had haar beter moeten beschermen. Ik ben echt een sukkel. Het is allemaal mijn schuld.

''..als alles goed gaat mag je vanmiddag al naar huis.'' hoor ik de dokter zeggen. ''Dankuwel, dokter!'' De man knikt goedkeurend en loopt weer de kamer uit. ''Schat, ik moet even naar mijn werk, maar jij redt je toch wel?'' Ik knik en zwaai haar vaarwel. Ik heb net ontdekt dat er een laptop onder mijn bed staat, dat komt nu wel even mooi van pas.

Ik ga naar google en typ 'Jenniffer Brooks' in. 2 resultaten. Ik klik op het eerste linkje en ik kom op haar Facebook-pagina terecht. Allemaal mensen hebben berichtjes erop gezet; ''Ik mis je Jen, kom snel terug.'' ''Jenniffer, waar ben je?'' ''Jennibenniepennie waar ben je ik mis je zoo :'( x Amy''  Dit is wel heel lief van al die mensen die dat erop hebben geschreven, maar ik ben hier niet naar op zoek.

Ik ga terug naar het 2e linkje, en ik kom op een site. Ik wil verder klikken maar er komt een balkje te staan met ''U bent niet bevoegd om deze link te bekijken. U wordt geblokkeerd van deze site.'' Shitt, nee! Ik klap de computer dicht, en ik doe de tv aan. Opeens verschijnt Jenniffers foto op het beeld. 'School is overvallen, 1 slachtoffer is meegenomen.' 'Als u iets heeft gezien, of mensen verdenkt, bel dan direct 911.' Ik kan nu echt even niet tegen deze beelden dus ik zet de tv maar uit.

De week op school verloopt echt heel traag. De hele school draait gewoon weer hoor, want ja, dat moet ook gewoon door. Alleen onze klas ziet het nou niet bepaald zitten. Er hangt echt een hele depressieve sfeer in de klas. Ik ben er ook niet helemaal bij. Ik zit de hele dag aan mogelijkheden te denken waar Jenniffer is. De vriendinnen van Jenniffer zitten normaal altijd te kletsen, maar nu zijn ze iedere les doodstil. 

Die woensdag de week erna zitten Troy en ik in Mentorles van mevrouw de groot bij elkaar. Echt saai. Lee-Ann de wortel van de klas en haar bff Vera, ook een grote wortel, zitten voor ons. Echt, die meiden denken echt helemaal dat wij ze mogen, omdat wij, nou ja, niet bepaald heel onpopulair zijn ofzo. Maar nee, eigenlijk kotsen we van ze. Maar ja omdat hun ook populair zijn zijn we soort van gedwongen om bij hun te zitten in de pauzes enzo. Lee-Ann draait zich om naar ons. ''Hebben jullie zin om vandaag naar het Centrum te gaan? We hebben geen toetsen en echt heel weinig huiswerk"

Troy knikt en ik knik ook, ik moet me gewoon even concentreren op leuke dingen en niet telkens aan Jenniffer denken, misschien komt ze wel nooit meer terug. En ik moet gewoon ook verder leven. Dus die middag gaan we met zn vieren naar het centrum toe. Aangezien de meiden niet op de fiets zijn en wij wel, gaan ze achterop. Lee-Ann bij mij en Vera bij Troy. Lee-Ann slaat gelijk haar armen om me heen, en ze straalt van oor tot oor. Ik glimlach terug, maar ik denk alleen maar, hopen dat niemand denkt dat we een stelletje zijn ofzo, gats. 

Na 10 minuutjes fietsen zijn we aangekomen in het centrum. De meiden willen even naar de H&M, maar ik heb echt geen zin om in zo'n poep-winkel naar binnen te gaan hoor. Echt, ik haat shoppen. Dus ik besluit om even buiten op een bankje te zitten en ik speel even een spelletje op mijn telefoon.

Opeens loopt er een man voorbij die een meisje draagt. Ow wacht, dat is Jenniffer! Ik zet het op een lopen ''Jenniffer, Jenniffer!'' Ik schreeuw keihard, en iedereen kijkt naar me, maar  dat kan me nu echt even helemaal niks schelen. De man heeft me ook gehoord en zet het nu ook op een lopen. "Jenniffeer, ik ben er bijna, laat je los!'' Het lijkt net of ze dood is, ze geeft geen kik. 

Ik sprint vooruit en ik zie dat jenniffer in een busje wordt geduwd. Ik kan niets meer doen. Opeens komt er een plan in me naar boven. Ik pak mijn telefoon en kan nog net een foto van het nummerbord maken en 1 seconde later scheurt het busje weg. Nu kan ik het busje traceren! Ik sms Troy dat mn moeder belde dat ik naar iets toe moest ofzo, mijn enige doel is nu om zo snel mogelijk naar huis te gaan en dan het nummerbord te achterhalen en Jenniffer te redden!

---------

A/N 

Heeey guys,

Sorry dat we zo lang niet meer geupdate hebben. SCHOOL IS KILLING US! Hopen dat het nu een beetje goedgemaakt is ^.^ 

Ojaa, er is hier iemand jarig geweest, Jantine was gister jarigg!

HAPPY-BIRTHDAY PRINCESSMOHAMMED (tjaa, dat is iets wat jullie niet snappen :p) 

Feliciteer haar ook even in een commentof ga haar volgen, dat vind ze vast leuk!

Loveu all, xx-Tirza

What's my secret?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu