Rayla
Ongeveer twee weken later is de tweede ronde van de dans battle. Jack en ik staan in een lokaal ons om te kleden. Ik heb net mijn shirt aan als er op de deur geklopt word en Cassidy binnen komt. Ik draai me om en zie dat Jack net zijn shirt uit heeft. Cassidy laat haar ogen even naar Jack glijden, maar kijkt weer weg als ik even kuch. 'Heb je er zin in?' vraagt ze aan me. Ik knik. 'Ja'.
We zijn even in gesprek en zijn aan het lachen. 'Waarom wist ik niet dat je Jack al kende? Ik ken iedereen uit en rond je familie'. Ik kijk haar aan. 'Je kent Tylar niet'. Cassidy fronst haar wenkbrauwen. 'Wie is Tylar?'. 'Dat bedoel ik'.
Na een tijdje loopt Cassidy weg en sluit ik de deur achter haar. Als ik me omdraai, kijkt Jack me glimlachend aan. 'Er bestaat helemaal geen Tylar, of wel?'. Ik lach schaapachtig en schud mijn hoofd. 'Nope'. Hij rolt met zijn ogen en trekt me tegen zich aan.
'Klop klop'. Jack laat me los en we kijken naar de deur, waar Rebeca in de deuropening staat. Ik glimlach en wenk dat ze naar binnen kan. 'Jullie zijn zulke vuile leugenaars' lacht ze en loopt naar ons toe. Jack schiet in de lach. 'Sst' zegt hij. Rebeca kijkt naar mij. 'Gaat het? Je ziet bleek'. Ik kijk even naar Jack, en dan weer naar Rebeca. 'Ja, prima'.
Na een tijdje zijn Jack en ik aan de beurt. 'Weet je zeker dat het gaat?'. Ik knik. 'Jaja'. Hij zucht. 'Vast' mompelt hij. Dan moet ik op. We gaan nu van achter naar voren; ik begin met mijn solo, daarna Jack zijn solo en dan de duo. Ik zucht even en neem snel nog alle pasjes door in mijn hoofd, en dan start de muziek (dans boven in de media).
Na mijn dans krijgen we het jury commentaar. Het is allemaal positief en een paar tips, maar verder heel leuk. Ik ren het podium af naar Jack en spring in zijn armen. 'Je was geweldig' zegt hij en draait een rondje. 'Dank je'.
Jack loopt met me mee naar het lokaal als ik me om wil gaan kleden, en gaat op een tafel zitten. 'Je was echt goed'. Ik grinnik. 'Dank je. Jij bent ook vast echt goed, Jack'. Ik trek mijn kleding vast aan en dan komt Jack op me af. 'Hoe lang hebben we nog?' vraagt hij, met zijn ogen strak op mijn lippen. 'Genoeg tijd' antwoord ik en glimlach. Hij haalt een hand door mijn haar en zijn gezicht betrekt als er een hele pluk haar meekomt. 'Niet aan denken' zeg ik en druk mijn lippen tegen de zijne aan. Hij grijnst en zoent me, waar ik maar al te graag in meega.
Net op tijd komen we de aula in gerend. De anderen zijn net klaar met dansen en nu is Jack aan de beurt. 'Succes en veel plezier' zeg ik en hij glimlacht. Dan gaat hij het podium op en begint de muziek.
Na zijn dans juich ik hard en komt Alice naast me staan. 'Hey' zegt ze. Ik kijk om en glimlach. 'Hey'. Ze klapt mee en we stoppen als het jury commentaar begint. 'Hij was goed he?' vraagt ze zacht. Ik knik. 'Jazeker. Hij was heel goed'.
Als Jack van het podium af komt, loopt hij richting ons. Ondertussen zijn Michelle, Phineas en Jasper er ook bij komen staan. 'Je was goed man' zegt Jasper en geeft Jack een klap op zijn schouder. 'Thanks' glimlacht hij en begroet zijn ouders. 'En dan zometeen de duo dans nog he?' vraagt Michelle. We knikken. 'Ja. Als laatste voor vandaag'. 'Ga maar snel omkleden dan'. Jack knikt en kijkt naar mij. 'Blijf anders maar even hier, ik ben zo terug'. Ik knik en Jack snelt zich de aula uit.
Na een minuut of drie komt hij terug in zijn laatste outfit. 'Je ziet er goed uit in die kleding, gast' zegt Jasper. 'Moet je houden'. Jack rolt lachend met zijn ogen en slaat een arm om me heen. 'Wil jij soms de kleren niet van zijn lijf afrukken?' vraagt Jasper aan mij. Ik bloos een beetje en leg een hand op Jack's buik. 'Misschien soms' zeg ik en Jasper grijnst.
Na twee dansen van anderen zijn Jack en ik aan de beurt. 'Succes!' roepen de ouders van Jack en we roepen een bedankje terug terwijl we richting het podium lopen. 'Hier zijn Jack en Rayla, met Remember My Name' wordt er omgeroepen. Jack en ik geven elkaar een knikje en beginnen dan met de dans.
In ongeveer het midden van de dans begin ik me ineens niet zo goed te voelen. Als ik de radslag over Jack zijn benen moet doen, voel ik me erg misselijk en duizelig. Ik ga gewoon door met dansen, ik kan nu niet stoppen. Als ik in Jack's armen spring op het einde en iedereen klapt, voel ik me echt duizelig.
Jack
Ik merk aan Rayla dat ze sneller ademt. Met de radslag net keek ze al dof uit haar ogen, maar nu ze in mijn armen ligt voor de eind pose ademt ze echt heel snel. Voorzichtig zet ik haar neer en als ze ook maar een stap heeft gezet, zakt ze door haar benen en valt ze op de grond. In de aula hoor je iedereen schrikken en meteen laat ik me naast haar op de grond vallen.
'Rayla' zeg ik en schud aan haar schouder. Uit haar neus drupt bloed en paniekerig kijk ik de aula in. 'Mam, pap!' roep ik met overslaande stem en meteen komen ze mijn kant op. Pap heeft de telefoon al aan zijn oor.
Na acht minuten is de ambulance er en wordt Rayla op een brancard gelegd en mee naar buiten genomen. 'Mag ik mee?' vraag ik aan een ambulance broeder. 'Familie?'. 'Nee'. 'Dan niet'. 'Maar... Ze is mijn vriendin!'. 'Sorry meneer, alleen familie'. Ze rijden weg en laten mij met tranen in mijn ogen achter.
JE LEEST
You And Me
Teen FictionVerliefd zijn is leuk, toch? Die vlinders in je buik wanneer je aan diegene denkt, of diegene ziet... Genieten! Juist ja, als het op de goede persoon is. Helaas is dat bij Rayla Matthews niet zo. Zij wordt juist verliefd op iemand waar ze niet eens...