Part 83

160 6 0
                                    

Rayla

'Cass, schiet eens op! We hebben niet heel de dag de tijd!'. Rivian, Wesley en ik staan in de hal van Cassidy's huis te wachten op haar. We horen wat gestommel boven, gevloek en dan komt ze de trap afrennen. 'Rustig aan, ik kon mijn schoen niet vinden' zegt ze en trekt haar schoenen aan. 'Jeez, we gaan alleen ergens heen met de klas, geen modeshow lopen!' lacht Rivian als hij haar bekijkt. 'Stil, ik moet er gewoon goed uitzien' zegt ze en Wesley en ik schieten in de lach.

'Klaar!'. Cassidy springt op en pakt haar telefoon van de kast. 'Eindelijk'. Ze geeft Riv een dodelijke blik en we lopen met zijn allen naar Wesley's auto. 'Dames eerst' zegt Rivian en houdt de deur open. Cassisy klimt op de achterbank, en Riv volgt haar. Ik ga voorin met Wesley zitten. We doen onze gordels om en op dat moment gaat mijn telefoon.

Sugaa💞: Veel plezier vanavond met je klas! X-jes van mij en de jongens😘

Ik glimlach en merk dat Rivian meeleest door voorover te hangen. 'Ja kan je het zien?' grap ik. Hij knikt. 'Jij hebt echt het geluk dat je ineens zo goed bevriend bent met beroemde mensen'. Ik grinnik. 'Tja, same place, same time'.

U: Thanks Yoongi😘

Na een kwartiertje rijden komen we aan bij het wokrestaurant waar we gaan eten met de klas. Iedereen staat buiten. Ik kijk rond om Jack te zoeken. Hij staat ergens aan de zijkant te bellen. 'Nee, Amanda, zo bedoelde ik het niet' hoor ik hem zeggen. 'Prima, tot vanavond'.

Hij hangt op en kijkt rond. Zijn ogen vinden de mijne en zacht glimlacht hij. Ik lach terug en kijk dan weg. 'Oke, is iedereen er?' roept meneer Morgan. Iedereen mompelt een "ja" en dan gaan we naar binnen. Het is een gezellig restaurantje, met een klein podiumpje met een microfoon en een niet spelende band die achter de instrumenten staat. Ik kijk er even naar. 'Als je wilt zingen kan dat zometeen, Ray' zegt Rivian en slaat zijn armen om me heen. Ik rol met mijn ogen. 'Ga zelf'.

We gaan zitten aan een lange tafel. Ik zit tussen Jack en Wesley. Ik probeer mijn blik af te wenden, maar ik kan het niet laten om af en toe op Jack's telefoon mee te kijken. Als hij hem wegdoet, kijk ik de andere kant op. Jack tikt me aan. Ik draai mijn hoofd en kijk hem vragend aan. 'Kijk daar'. Hij wijst naar buiten waar een oliebollenkraampje staat. Meteen komt er een glimlach op mijn gezicht. 'Wie zet er nu al een oliebollenkraam neer?' vraagt hij en ik lach. 'Geen idee'. We grinniken even en focussen ons dan op meneer Morgan die begint te praten.

Na een uurtje ongeveer is bijna niemand aan het eten en is iedereen aan het praten. Ik ratel met Jack en Dean, die tegenover me zit. 'Rayla' zegt Cassidy. Ik zoek haar met mijn ogen en spot haar tussen Wesley en Rivian. 'Jah?'. 'Het podium is nog steeds vrij' grijnst ze. 'Ga weg' grinnik ik. 'Nee, ga zingen! Vermaak ons een beetje' zegt Wesley. Ik kijk hem aan. 'Als beste vriend hoor je me te steunen, Wesley'. Hij lacht en drukt een kus op mijn slaap. 'Go'. Ik zucht en sta op. Als ik langs hem loop, slaat hij een keer op mijn kont. 'Ey!'. Hij lacht weer en ik loop door. Mijn tas met boek heb ik bij me, standaard.

'Wil jij lekker gaan zingen, meissie?' vraagt een jongen achter de piano. Hij is best knap, met blond haar en blauwe ogen. 'Nou ja, willen is een ander ding. Ik moet'. Hij lacht. 'Wat heb je voor ons?'. Ik geef hem mijn boekje op de goede bladzijde. 'Zelf geschreven?'. Ik knik. 'Leuk. Gaan we doen'. Ik neem plaats op de kruk achter de microfoon. 'Wat is je naam, meisje?' vraagt dezelfde gast. 'Rayla'. 'Dames en heren, laat je horen voor Rayla!'. De muziek begint, en dus kan ik ook beginnen zo.

'You're on the phone with your girlfriend
She's upset
She's going off about something that you said
'Cause she doesn't get your humor like I do

I'm in my room
It's a typical Tuesday night
I'm listening to the kind of music she doesn't like
And she'll never know your story like I do'.

Ik kijk de tafel rond, en zie iedereen naar me kijken. Inclusief Jack.

'But she wears short skirts
I wear T-shirts
She's cheer captain
And I'm on the bleachers
Dreaming about the day when you wake up
And find that what you're looking for has been here the whole time'.

Onbewust glijdt mijn blik naar Jack en we kijken elkaar recht in de ogen aan.

'If you can see I'm the one who understands you
Been here all along so why can't you see
You belong with me
You belong with me

Walkin' the streets with you and your worn-out jeans
I can't help thinking this is how it ought to be
Laughing on a park bench, thinking to myself
Hey isn't this easy

And you've got a smile that could light up this whole town
I haven't seen it in a while since she brought you down
You say your fine
I know you better then that
Hey what you doing with a girl like that'.

Ik kan hem vanaf hier zien slikken en hij lijkt ergens moeite mee te hebben, maar blijft me aankijken.

'She wears high heels
I wear sneakers
She's cheer captain and I'm on the bleachers
Dreaming about the day when you wake up
And find that what what you're looking for has been here the whole time

If you can see that I'm the one who understands you
Been here all along so why can't you see
You belong with me

Standing by and waiting at your back door
All this time how could you not know
Baby, you belong with me
You belong with me'.

Jack's blik in zijn ogen vertelt me dat er iets is, dat hij ergens mee aan het struggelen is. Ik weet alleen niet wat.

'Oh, I remember you drivin' to my house in the middle of the night
I'm the one who makes you laugh
When you know you're about to cry
And I know your favorite songs
And you tell me about your dreams
I think I know where you belong
I think I know it's with me

Can't you see that I'm the one who understands you
Been here all along so why can't you see
You belong with me

Standing by and waiting at your back door
All this time
How could you not know
Baby you belong with me
You belong with me

You belong with me
Have you ever thought just maybe
You belong with me
You belong with me...'

De muziek stopt en iedereen klapt, behalve Jack. Die staat op en loopt, bijna rent, riching de toiletten. Ik kijk hem even bezorgd na, maar kijk dan weer naar de tafel. Ik ben zojuist ergens achter gekomen.

Ik ben nog steeds verliefd op Jack.

You And MeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu