Rayla
Lachend komen Jack en ik weer thuis. 'Waarom deed je dat?' vraag ik en doe de deur open. Ik heb de sleutel van zijn huis gekregen, vandaar dat ik de deur open. 'Omdat het kan' antwoordt hij. Ik schud met mijn hoofd en loop het lekker koele huis in.
Zuchtend word ik wakker van Jack die zingend in de badkamer staat. Ik glimlach, maar om zo wakker te worden is niet echt een droom. Ik kijk op mijn telefoon op het nachtkastje, en zie dat het maandag, kwart over zeven is. In de ochtend.
Zonder shirt en broek komt Jack in zijn boxer de slaapkamer in. 'Goedemorgen ma lady' zegt hij en drukt een kus op mijn voorhoofd. 'Waarom loop je zo door het huis en waarom is het zo vroeg?' vraag ik. Jack trekt een wenkbrauw op. 'Ik moet werken, dat zei ik je gister'. 'Ohja' zeg ik en grinnik even. Jack rolt met zijn ogen en loopt dan naar zijn kast, waar hij kleding uit haalde en het aantrekt. Ik besluit ook maar op te staan en me aan te kleden. Jack kijkt me aan. 'Wat ga je doen?'. 'Ik ga mee naar school'.
Als school in zicht komt, zucht ik zacht. Het is lang geleden dat ik op school ben geweest. Ik mocht niet van de dokter, tot ik me beter voel. Geloof me, thuis blijven kan leuk zijn. Maar als je niks leuks kan doen en alleen maar stil zit of ligt op de bank, gaat het heel snel vervelen.
'Weet je het zeker?' vraagt hij en kijkt me aan. Ik knik. 'Ja, heel zeker'.Oke'. Jack parkeert de auto en we stappen uit. 'Ga jij eerst, dan kom ik wat later'. Ik knik en loop dan het schoolplein op. Een aantal leerlingen stoppen met praten en kijken me aan. Ik stop met lopen en kijk ze aan. 'Is er iets?' vraag ik. De mensen schudden hun hoofd en gaan verder. Oke, dat was raar.
Ik ga de school binnen en loop richting mijn kluisje. Daar pak ik de nodige boeken en dump er een aantal dingen in. 'Hey, je bent er weer!'. Ik draai me om en zie een vrolijke Rebeca. 'Hey' glimlach ik. 'Hoe gaat het met je?' vraagt ze. 'Wel redelijk'.
Samen met Rebeca loop ik naar boven en kom daar Rivian en Wesley tegen. 'Hey' glimlacht Wesley als hij me ziet. 'Hey' antwoord ik en dan draait Rivian zich om. 'Hey' zegt ook hij. 'Hey'. Er valt een stilte. 'Dus ehm, ja ik ga zo maar mijn lokaal' zegt Rebeca. Ik knik. 'Ik zie je in de pauze' zegt ze en geeft me een knuffel. 'Byee'. Dan loopt ze weg.
Rivian, Wesley en ik lopen nadat ze bel is gegaan het lokaal in. 'Waar is Cassidy?' vraag ik en kijk het lokaal rond. 'Geen idee' antwoord Wesley en gaat naast me zitten. Ik pak mijn boeken uit de tas en leg ze op tafel. Laat de les maar beginnen.
In de pauze sta ik uitgeput bij mijn kluisje. Ongelofelijk dat school zo vermoeiend kan zijn. En dan heb ik niet eens veel gedaan. Ik stop de onnodige boeken in mijn kluisje en gooi hem dan dicht. Gapend leun ik er tegenaan en voel mijn ogen langzaam dicht vallen.
'Rayla, wakker blijven' hoor ik een stem zeggen. Ik open mijn ogen - wat zeer zwaar lijkt - en kijk wazig in de ogen van iemand anders. 'Rayla?'. Ik open mijn ogen verder en kan Rebeca zien. 'Gaat het wel goed met je?'. Ik schud mijn hoofd langzaam en laat hem tegen de kluisjes aan vallen.
'Jack? Jack! Het gaat niet goed met Rayla. Waar ben je nu?'.
'Oke, kom zo snel mogelijk naar haar kluisje'.
'Ja ik ben bij haar, en ik blijf bij haar'.
'Nee'.
'Schiet op'.
Ik voel dat mijn telefoon in mijn zak wordt gedaan en niet veel later klinken er snelle voetstappen door school heen. 'Rayla?'. De vertrouwde stem van Jack laat me glimlachen. 'Kom mee'. Twee sterke en gespierde armen tillen me op en houden me vast. Ik open mijn ogen zacht en kijk waar we heen gaan. Hij loopt richting de aula, en allerlei hoofden draaien onze kant op het moment dat we de aula in gaan.
Jack gaat even stil staan en kijkt rond. Mensen beginnen te fluisteren. 'Wat? Nog nooit een docent met een meisje in de armen gezien?' vraagt Jack en kijkt een random iemand aan. 'Dat is raar' zegt diegene. 'Nou, weet je wat' zegt Jack. 'Kan je vangen?'. De persoon knikt en kijkt hem raar aan. 'Vangen'. Hij gooit me naar de random persoon en diegene vangt me - gelukkig - op. Meteen ben ik klaar wakker. Ik kijk Jack met een dodelijke blik aan, maar hij grijnst alleen maar.
'Jij spoort echt niet'. Ik laat me op de bank vallen. Jack lacht en gaat naar de keuken. Ik kijk wat voor me uit en bijt op mijn lip. Jack is te lief voor me. Hij loopt random met me door school, hij houdt me in de gaten, hij doet alles... Er loopt een traan over mijn wang. Ik verdien hem niet.
'Wil je ook wa- wat is er?'. Jack komt naast me zitten. Ik veeg mijn tranen en kijk hem aan. 'Ik maak het uit, Jack'. Hij kijkt me aan. 'Je maakt het uit? Waarom?'. 'Alles!'. Ik sta op. 'Ik haat het dat we het geheim moeten houden, ik ben ziek en ik word er gek van dat ik steeds het gevoel heb dat onze relatie steeds mis kan lopen'. Ik schud mijn hoofd. 'Ik wil het niet meer, Jack. Ik wil het niet en ik kan het niet. Ga nu alsjeblieft weg'.
Ik draai me van hem weg. 'Rayla'. Zijn stem klinkt zacht. Ik draai me om met de tranen in mijn ogen. 'Wat, Jack?'. 'Dit is mijn huis'. Ik knik. 'Juist'. Ik pak mijn spullen bij elkaar, kijk nog een keer naar Jack en verlaat dan zijn huis.
Wat heb ik gedaan?
JE LEEST
You And Me
Teen FictionVerliefd zijn is leuk, toch? Die vlinders in je buik wanneer je aan diegene denkt, of diegene ziet... Genieten! Juist ja, als het op de goede persoon is. Helaas is dat bij Rayla Matthews niet zo. Zij wordt juist verliefd op iemand waar ze niet eens...