(Hi, korang... Macam mana dengan fanfic ni? Okay tak? Kalau tak okey, korang boleh comment and Sya akan cuba perbaiki part mana yg kurang okey. Sorry kalau fanfic Sya kurang menarik. But! Sya akn buat sehabis baik utk reader2 Sya!
Annyeong!)************************************
(2015)
Masa berlalu dengan cepat. Umur aku pun dah 19 tahun. Tahun ni,aku jadi senior.
Sekarang, aku dah masuk high school. Macam yg aku janjikan kat atuk dan nenek sebelum aku pergi, aku nak masuk sekolah muzik untuk sambung warisan muzik.
Aku rindu sangat dengan atuk dengan nenek.
Dah 2 tahun dah aku tak jenguk diorang.
Eomma dgn Appa macam biasalah.
Asyik sibuk je. Langsung tak ziarah nenek dgn atuk. Diorang cuma ziarah sekali je dalam tahun ni, itupun time nak ambik aku je.Aku dapat ziarah diorang itupun dengan Jungwoo dgn Yoojin.
Sekarang, aku belajar kat Sopa.
Sekolah yg terkenal dengan seni muzik dan tarian serta nyanyian. Aku dapat belajar dgn Jungwoo dan Yoojin sama2. Aku dgn Jungwoo je yg sama bidang. Yoojin ambik bahagian lain. Bidang lukisan. Katanya, dia prefer melukis dari seni muzik.
Takpelah.. Asalkan kitorang dapat bersama selamanya tanpa perubahan...
************************************Kakiku melangkah masuk ke perkarangan SOPA.
Entahlah! Aku excited sangat hari ni.
Lebih lebih lagi sekarang musim bunga. Warna sakura berlimpahan dalam kawasan sekolah.Ramai pelajar duduk dibangku-bangku berdekatan dengan pokok pokok sakura yg sedang berbunga.
Kakiku mengikut kuntuman bunga sakura yg kebetulan tersusun memanjang. Aku ni kalau musim bunga, excited aku tahap max!
Tiba tiba aku terlanggar seorang pelajar lelaki. Kepala aku terhantuk dengan kepala dia. Sakit oii!!
"Akk!"jeritku kecil. Dia punya sakit tu,supp! Naik ke atas.
"Mianhaeyo!"kata lelaki itu.
Aku menggosok-gosok kepalaku.
"Guinchanayo.. Lagipun, kepala awak pun terhantuk jugak"kataku.
Fair and square.
Setelah kepala aku ni okey sikit, mataku tertancap pada lelaki tu. Emm.. Nampak macam budak baru.
Sebab?
Sebab aku tak pernah nampak lelaki sehandsome tu kat sekolah ni selama aku jadi pelajar SOPA.
Fall in love aku.
"Awk.. Pelajar baru ke?"soalku smbil memicit kepalaku. Kepala aku jadi pening lepas terhantuk. Batu ke otak dia?!
"Nae, majayo"katanya.
Aku hanya mengangguk. Kemudian, aku memandang nametagnya.
"Lee... Taemin?"kataku lagi.
"Oh? Ottoke arasseo?"soalnya.
"Name tag"kataku sambil menunjukkan ke arah nametagnya.
Dia hanya menggaru kepala sambil tersengih.
"Oh,ya! Boleh tunjukkan saya kat mana bilik pengetua?"katanya.
Aku hanya mengangguk sambil tersenyum. "Nae"
(Bilik pengetua)
"Sini"kataku. Taemin terus masuk kedalam bilik pengetua.
"Oh,ya! Gumawo"kata Taemin lalu menutup pintu.Aku terus beredar pergi.
(Kelas)
"Jiyeon" Yoojin memanggil aku.
Aku segera menoleh ke arahnya yg berada disebelah."Jungwoo mana?" soalnya.
"Dia pergi klinik tadi. Demam"
Kataku, sambil menggumam.
Jujur, aku bosan sangat takde Jungwoo!Tak lama lepas tu, Cikgu Kim pun masuk.
************************************
"Baiklah, pelajar. Harini, kita ada murid baru"kata Cikgu Kim lalu mempelawa Taemin masuk. Ramai tho pelajar perempuan bisik2 pasl dia. Well, Taemin handsome.
Crush boylah katakan.
"Annyeonghaseyo... Lee Taemin ibnida"
"Annyeong!!"kata pelajar perempuan yg lain, kecuali aku dgn Yoojin.
"Baiklah, Taemin.Untuk sementara waktu ni, kamu duduk di tempat Jungwoo, sebelah Jiyeon"kata Cikgu Kim lalu menunjukkan meja tempat aku duduk sekarang.
Mata Taemin tertancap pd aku. Aku hanya tersenyum.
Kemudian, kakinya melangkah menuju ke mejaku.
"Annyeong, Jiyeon-ssi"
"Emm.. Annyeong"
YOU ARE READING
The Promise + jungwoo (COMPLETED)
Fanfiction"Lelaki dengan perempuan boleh ke jadi kawan baik?"-jungwoo "siapa cakap tak boleh? "-jiyeon Kata orang, perempuan dan lelaki tak boleh jadi kawan rapat, sebab salah seorang daripada mereka akan jatuh cinta, lebih teruk lagi bila dua dua suka! Tapi...