(Dalam kelas)
Aku duduk sorang-sorang sambil termenung. Taemin tgh pergi tandas.
Yoojin pulak ada latihan piano dengan Cikgu Yoongi, abang dia sendiri.Haih... Boring gila..
Gegendang telingaku diketuk oleh perbualan antara Jungwoo dan Hara.
Aku segera menoleh ke meja Jungwoo.
(Meja Jungwoo)
"Jungwoo-ssi"tegur Hara sambil tersenyum.
"Mmm?"balas Jungwoo.
"Pasal kat library tadi... Gumawoyo"kata Hara.
Jungwoo menghadiahkan senyuman manis tanpa sepatah kata.
Kemudian, matanya tertancap padaku. Dia kemudian tersenyum manis dan berpura-pura bercakap dengan Hara.
Dia tu dah kenapa? Kenapa dia mengelak dari aku?
Aku mengeluh perlahan.
Langsung dengan tak faham dengan sikap Jungwoo yg makin pelik lately ni.(Balik dari sekolah)
"Yoon"panggilku namun mataku hanya straight pandang jalan. Smoothie green tea disedut perlahan.
"Mhm?"kata Yoojin yg tgh makan aiskrim.
"Jungwoo lately nih makin mengelak dari akulah... Dia makin pelik"
Yoojin terkedu.
"Alah... Tu perasaan kau je kot"kata Yoojin.
Aku memandang Yoojin.
"Perasaan aku je? Tak mungkinlah,Yoon. Obvious sangat la dia avoid aku"kataku, sedikit geram.
"Kenapa dia elak dari aku eh?"kataku.
"Dia nak move on lah tu"kata Yoojin."Bo?"aku kurang jelas dengan ayat yg dia cakap.
Yoojin jadi pucat.
"Eh, emm... Mestilah dia avoid kau.. Sebab kau dengan Taemin kan tgh couple! So, dia taknaklah Taemin salah faham dgn hubungan korang. Korang kan rapat... "Kata Yoojin.
Aku mengeluh perlahan dengan penjelasan Yoojin.
Takkanlah pasal aku couple dengan Taemin dia langsung taknak cakap dengan aku..
Tanpa dijangka, kitorang terserempak dgn Jungwoo dan Hara yg baru balik dari kedai ramen –kedai yg jadi tempat aku dgn Jungwoo melepak!
Aku terkedu.
Jungwoo dah gantikan tempat aku dgn orang luar? Sampai hati kau, Woo.
"Jung.. "Belum sempat Yoojin menyapa Jungwoo, aku segera menarik lengan Yoojin.
"Jom balik, Yoon" kataku lalu menjeling Jungwoo.
Aku memang tak faham dengan Jungwoo.
Lepas dia tak tegur aku, dia ganti pulak aku dengan Hara.
Kau ni apa masalah?!
************************************(Dalam bilik)
Perkara yg jadi petang tadi buat aku rasa geram, marah, sakit hati sangat2!
Mestilah aku geram.. Sanggup dia tak tegur aku? N then dgn Hara pulak tu.
Itupun kat tempat lepak aku dgn Jungwoo.
************************************
YOU ARE READING
The Promise + jungwoo (COMPLETED)
Fanfiction"Lelaki dengan perempuan boleh ke jadi kawan baik?"-jungwoo "siapa cakap tak boleh? "-jiyeon Kata orang, perempuan dan lelaki tak boleh jadi kawan rapat, sebab salah seorang daripada mereka akan jatuh cinta, lebih teruk lagi bila dua dua suka! Tapi...