Siling bilik ditatap lama.Macam macam perkara yg berlegar dalam kepalanya.
"Susahnya nak cintakan kau, Yeon"
(Semalam)
Jungwoo duduk sambil memggumam.
Matanya ligat memerhatikan pintu masuk kelas mereka.Tunggu punya tunggu, orang yg dinantikan pun sampai.
Kim Hara.
Hara berjalan menuju ke tempat duduknya yg menghadap Jungwoo.
Jungwoo hanya memerhatikan gerak-gerinya.
Baru sahaja mahu memulakan dialog antara mereka, Yoojin memanggil nama Hara dari jauh.
Peluang tu pun terlepas... 😶
************************************
Semua pelajar berpusu-pusu keluar.
Jungwoo segera mengejar Hara yg berada didepan.
"Hara-ya!"panggil Jungwoo sambil termengah-mengah.
Hara segera menoleh dan berhenti melangkah.
"Nae?"jawabnya.
Jungwoo menarik nafas panjang sebelum bagitahu apa yg Jiyeon suruh bagitahu.
"Saya.... Mintak maaf pasal tinggalkan awak sorang sorang dalam bilik tu haritu" kata Jungwoo, ikhlas tak ikhlas.
Well, bagi dia tu bukan salah dia. Tapi demi Jiyeon, apa apa pun dia boleh buat.
Hara menyelitkan rambutnya disebalik telinganya yg merah itu.
Blush nih....😏
"Gg.. Guinchana..."Hara tersenyum manis sambil memandang mata Jungwoo.
Jungwoo tersenyum nipis.
"Baguslah......Kalau awak tak maafkan saya, mesti si Jiyeon tu mengamuk.
Tahu-tahu jelah budak hingusan tu"kata Jungwoo.Hara terkedu. Matanya meliar memandang kekiri dan kekanan.
'Jadi.... Kau mintak maaf dngan aku nih bukan atas kehendak kau sendiri lah..... Semua ni.... sebab Jiyeon?'desis hatinya yg kian panas.
Hara tersenyum nipis mendengar hint Jungwoo yg nampak jelas kepadanya.
"Kereom.... Saya balik dululah"kata Jungwoo, gembira.
Langsai dah hutang keramat dia dengan Jiyeon.
"Jakkaman"kata Hara.
Jungwoo segera menoleh perlahan.
"Tapi ada syaratnya"
"Syarat?"Jungwoo mengangkat keningnya.
"Esok awak kena keluar dengan saya"kata Hara.
Jungwoo memandangnya, pelik.
Kenapa pulak dia kena keluar dengan minah tu?
"Awak keluar dengan saya dari petang sampai malam"
"Barulah saya maafkan awak"Hara melangkah pergi menuju ke rumahnya, meninggalkan Jungwoo yg tgh be like:😕😒
(End flashback)
YOU ARE READING
The Promise + jungwoo (COMPLETED)
Fanfiction"Lelaki dengan perempuan boleh ke jadi kawan baik?"-jungwoo "siapa cakap tak boleh? "-jiyeon Kata orang, perempuan dan lelaki tak boleh jadi kawan rapat, sebab salah seorang daripada mereka akan jatuh cinta, lebih teruk lagi bila dua dua suka! Tapi...