"Baiklah, ank2 pelajar! Mari kita mulakan kelas kita"kata Cikgu Kim.Aku hanya membuat wajah slumber. Setiap hari aku dengar ayat tu... Bosan dah... Dah seminggu aku tak nampak muka Jungwoo. Lama betul dia demam! Rindu nak lepak... Kat rumah dia pun kosong. Diorang pergi mana?
Sementara Cikgu Kim menulis nota di whiteboard, tangan aku pun ligat salin nota.
Aku ni memang rajin, tapi masalahnya aku ni jenis orang yang ada penyakit 'M'! Faham-faham jelah...
Tengah aku salin nota, Taemin tiba-tiba tepuk bahu aku.
"Jiyeon"
Panggilan dia buatkan aku berpaling.
"Nae?"kataku, dalam berbisik. Aku tak naklah ganggu orang lain tengah belajar.
"Lepas habis klas ni,awak dgn Yoojin tunggu saya macam biasa"katanya.
"Okey"balasku lalu fokus dengan nota.
Taemin hanya mengangguk.
************************************
Habis je masa belajar,semua orang berpusu pusu nak balik.
Aku dengan Yoojin pun balik macam biasa,tapi kali ni takde Jungwoo tapi Taemin.
Taemin ni bukan jenis yg pasif,so senanglah aku dengan Yoojin nak borak2.
"Taemin"tanya Yoojin. Taemin mngalihkan pandangannya kearah Yoojin.
"Kau mesti ade yeoja chinggu sekarang,kan?Takkan takde kot..Aku nampak ramai yeoja kat SOPA terhegeh-hegeh nak kat kau.....Kau kan lelaki terhangat dipasaran"usik Yoojin.
Dia tak jawab,tapi malu malu kucing."Aee...adalah tu!"kataku sambil ketawa kecil tengok dia blush.
"Belum official lagi,tapi cuma crush saya je"
Aku dengan Yoojin kehairanan.Takkanlah setakat crush?Hot guy kot!
"Takkan crush je?Kenapa tak ajak dia couple?Takkan tak berani kot" kataku, pelik.
Belum sempat dia menjawab, Jungwoo mencelah dari belakang.
"Penat belajar?"usik Jungwoo.
Kejap! Bila masa dia balik? Tak nampak pun?
Ah, tak kesahlah! Asalkan chinggu aku dah balik!!!"Yarh, Jungwoo!!"kataku dan Yoojin lalu menampar nampar badannya.
"Kau pergi mana, hah?! Rindu kitorang nak lepak dengan kau!"
Jungwoo hanya tersengih.
"Yarh! Janganlah tampar aku kuat sangat! Kalau telur yg aku beli ni pecah, korang yg ganti!"kata Jungwoo.
Tak lama lepas tu, sengihnya terus lenyap time tengok Taemin.
"Oh? Dugunnya?"soalnya.
"Ouh.. Itu Lee Taemin. Kenalkan, budak baru SOPA"kataku sambil tersenyum ke arah Taemin. Taemin membalas senyuman aku. Oh em gee! Handsome tho!!
Aku menolak siku Jungwoo.
"Handsome, kan?"kataku.
Jungwoo membuat muka menyampah.
"Aku lagi handsome"katanya.
Inilah masalah lelaki! Langsung tak nak ngaku kalah kalau bab2 rupa nih... 😐😑
"😑😑😑Apa apa jelah"kataku.
Jungwoo tersengih.
"Jiyeon"celah Taemin.
"Nae?"tiba tiba aku jadi ayu. Aku dah fall in love ke dengan dia?
"Saya balik dululah.. Lagipun, lepas ni saya ada latihan piano pukul 4:30 petang ni. Kkalkae"
"Nae... Hati-hati jalan!"kataku sambil Taemin melangkah beredar dari situ.
"Berbunga pulak hati aku! Eomma, Appa, anak Eomma dengan Appa jatuh cinta buat kali pertama....😍😍"kataku sambil menari nari.
"Wei! Jangan nak berdrama kat sini, key?"kata Yoojin.
"Betul tu, Yoon! Semenjak aku takde, banyak makan filem Korea kot budak nih"kata Jungwoo.
"Apa-apa jelah, Yoon, Jungwoo... Yang penting aku nak balik skarang ni"kataku lalu melangkah pergi.
"Yarh, tunggulah aku!"jerit Yoojin lalu mengejarku yg berada dihadapan.
Jungwoo berjalan pantas menuju kerumahnya.
"Macam mana Yeon dengan Yoon boleh rapat dengan si Taemin tu?"
Jungwoo mengeluh perlahan kemudian menguak pintu rumahnya perlahan-lahan.
************************************
YOU ARE READING
The Promise + jungwoo (COMPLETED)
Fanfiction"Lelaki dengan perempuan boleh ke jadi kawan baik?"-jungwoo "siapa cakap tak boleh? "-jiyeon Kata orang, perempuan dan lelaki tak boleh jadi kawan rapat, sebab salah seorang daripada mereka akan jatuh cinta, lebih teruk lagi bila dua dua suka! Tapi...