************************************Cikgu Kim masuk ke dalam kelas kami dengan wajah yg berseri.
"Annyeonghaseyo, saem"ucap kami semua sambil berdiri.
"Nae, duduk "katanya lalu melabuhkan punggung.
"Baiklah, pelajar. Harini kamu ada seorang transfer student dari sekolah lain"katanya.
Semua pelajar berbunyi, kecuali aku, Yoojin, Taemin dan Jungwoo.
"Baiklah, Naeun. Sila masuk"kata Cikgu Kim.
Pelajar itu masuk sambil tersenyum.
Semua pelajar ternganga tengok transfer student tu.
Termasuk aku.
What?! Son Naeun?
Bff yg bertukar jadi enemy? Maldo andwae...Time semua orang terpaku melihat kecantikan yg teramat tu tadi, aku pun mengalihkan perhatian kepada Taemin.
Senyap dan muram.
Dah kenapa?
Siku Taemin ditolak. Taemin pun pandang aku.
"Awak dah kenapa? Senyap semacam je"kataku lalu memandang tepat ke arah Naeun yg memperkenalkan dirinya.
Taemin melontarkan pandangan ke arah Naeun.
"Takde pape"katanya.
Sedang aku perhatikan si Naeun, mata dia asyik tengok Taemin. Taemin pulak asyik avoid eye contact.
Tu yg buat aku pelik.
************************************
(Kelab seni)
Gayageum milik arwah atuk dikeluarkan dari sarung.
Alat itu diperhatikan, mcam aku tgh tengok atuk dan nenek.
Aku masih berfikir tentang Naeun.
Tak mungkin dia pindah sini.
Takkan dia nak buat aku dicaci dan dihina lagi macam apa yg dia dah buat kat aku masa middle school?Kemudian, Jungwoo melabuhkan punggungnya disebelahku.
"Woi"kata Jungwoo.
Aku memandangnya, annoying.
"Woi, woi...Sepak kang!"kataku lalu ketawa.
Jungwoo tergelak kecil.
"Cantikkan budak baru tu"kata Jungwoo sambil memandang Naeun.
Aku hanya mendiamkan diri. Malas nak melayan si Jungwoo. Lagipun, dia tak tahu permusuhan aku dengan fake friend, Naeun tu. 😒
"Mhm.. Cantik... "Kataku lalu mengeluh perlahan.
"Kau jeles ea?"usikan Jungwoo buat aku be like:😑
"Buat apa aku nak jealous. Aku sedar aku tak cantik"kataku lalu menjelirkan lidah.
Jungwoo ketawa terbahak-bahak.
Kemudian dia berhenti ketawa dan tersenyum."Kalau orang tu betul-betul suka kat kau, semua tu tak penting.. "
Aku segera memandang Jungwoo. Lepas three seconds, dia terus mengalihkan pandangannya.
Mata bertemu mata. Benda yg biasa kitorang buat. Tapi, kenapa dia elak
eye contact?"Ehem.. Jom practise!"katanya lalu bingkas bangun, meninggalkan aku dengan tanda tanya.
"Issanghae.. "Kataku lalu bangun mengiringinya.
************************************
(Kelab seni)
Baiklah, semua. Memandangkan ini klas pertama kita, mari mulakan dengan sesi perkenalan.
Sorang demi sorang, akhirnya giliran aku pun tiba.
"Annyeonghaseyo! Jeonun Jung Jiyeon ibnida"kataku lalu tunduk.
Jungwoo dengan Yoojin je yg tepuk tangan. Member gila.. 😂
Lepas aku duduk, giliran Naeun pulak perkenalkan diri.
Dah mulalah lagak dia tu. 😒
Sebelum kitorang jadi musuh, bukan main innocent lagi dia.. Haih... Manusia boleh berubah tanpa kita sedar... 😌
Semua fokus tengok dia kecuali Taemin. Resah semacam je dia.
"Baiklah....Saem akan bahagikan kamu semua kepada beberapa band mengikut prestasi tahun lepas"kata Saem Kim lalu membaca senarai nama.
Band demi band, akhirnya tibalah band 5 dan 6 dan 8 nama belum disebut termasuk aku, Jungwoo, Yoojin, Taemin, Jungkook, dua pelajar lain dan si Naeun.
"Band 5-Min Yoojin, Jeon Jungkook,Lee Taeyong, Cha Eunwoo"
Jungkook memandang Yoojin. Kebetulan pula Yoojin memandangnya.
Jungkook mengangkat keningnya sambil tersenyum sinis.
"Isy.. Menyampah"kata Yoojin.
"Band keenam iaitu band paling tinggi, Jung Jiyeon, Kim Jungwoo, Lee Taemin dan Naeun-ssi" katanya lalu tersenyum kearah Naeun.
"Saem! Cikgu tak dibenarkan menggatal dengan pelajar"kataku lalu memandang Naeun.
Boleh pulak dia jeling aku. Kemudian senyuman manis dihadiahkan kepada Taemin. Tapi Taemin tak layan dia.
Korang ni ada apa sebenarnya?!
Tak fahamlah!!
YOU ARE READING
The Promise + jungwoo (COMPLETED)
Fanfiction"Lelaki dengan perempuan boleh ke jadi kawan baik?"-jungwoo "siapa cakap tak boleh? "-jiyeon Kata orang, perempuan dan lelaki tak boleh jadi kawan rapat, sebab salah seorang daripada mereka akan jatuh cinta, lebih teruk lagi bila dua dua suka! Tapi...