Hara memandang dirinya dihadapan cermin.
Rambutnya diusap berkali-kali.
"Yeppuda, Kim Hara"senyuman sinis terukir dibibirnya.
Tiba-tiba telefonnya berdering.
Jungwoo
'Eodiga? Saya dah lama tunggu depan rumah awak nih'
Hara
'Kejap lagi saya turun bawah'
'Saya tengah bersiap nih'
(Last seen today at 5:30 p.m)
Hara tersenyum manis didepan cermin.
"Akhirnya, tercapai jugak hasrat kau nak keluar dengan Jungwoo"kemudian dia memandang gambar di dinding.
Gambar tu dicucuk dengan pisau.
"Tanpa gangguan Jiyeon"riak wajahnya mula muram dan menikam berkali-kali gambar tu dengan pisau.
"Aku akan pastikan takde sape pun yg boleh pisahkan kita, Jungwoo" pisau itu dibenam dengan kuat sambil dadanya berombak-ombak.
************************************(Wayang)
Jungwoo mengeluh kecil.
'Tak best giler cite ni... 😒' desis Jungwoo dalam hati.
Hara memandang Jungwoo yg hanya memandang kosong cerita itu tanpa sebarang reaksi.
Riak wajahnya kelihatan marah.
Dia tahu yg Jungwoo kesini dengan dia kerana paksaan semata-mata.
Tapi bagi Hara, semua ni satu kenangan manis walaupun Jungwoo langsung tak suka.
Menakutkan.
************************************
Hara berjalan pulang dengan Jungwoo tanpa apa-apa dialog. Langsung tak berbunyi.
Tiba di rumah Hara, Jungwoo berhenti melangkah untuk ucap selamat malam.
"Selamat malam"kata Jungwoo kepada Hara.
Hara tersenyum nipis.
Jungwoo kemudian meneruskan perjalanannya. Lagipun, dia dah janji dengan Jiyeon nak datang kerumah dia.
Tapi apa yg peliknya, Hara tak masuk dalam rumah. Sebaliknya dia tunggu kat luar gate rumah dia sambil text seseorang.
Hara
'Jiyeon-aa, boleh tak saya nak jumpa awak?'
Jiyeon
'Boleh, tapi saya dah janji dengan Jungwoo nak jumpa.... Apa kata esok je kita jumpa?'
Hara
'Alaa... Kejap je...'
Jiyeon
'Emmmm.........Okeylah, saya cakap dengan Jungwoo dulu'
Hara
'Eh, jangan jangan! Biar dia pergi ke rumah awk je, nanti cakap dengan dia awak nak ke kedai'
Jiyeon
Okeylah....
************************************
YOU ARE READING
The Promise + jungwoo (COMPLETED)
Fiksi Penggemar"Lelaki dengan perempuan boleh ke jadi kawan baik?"-jungwoo "siapa cakap tak boleh? "-jiyeon Kata orang, perempuan dan lelaki tak boleh jadi kawan rapat, sebab salah seorang daripada mereka akan jatuh cinta, lebih teruk lagi bila dua dua suka! Tapi...