25 Ekim, 2013
Yankı, kollarını sıraya dayayarak kafasını kollarının üstüne koydu ve gözlerini kapattı. Öğle arasına girmişlerdi ve inanılmaz derecede uykusu vardı. Bir önceki gece çok geç yatmıştı ve şu anda ayakta durmakta zorluk çekiyordu.
Birisi omzunu dürtmeye başlayınca sinirle inleyerek kafasını kaldırdı. "Ne var?"
"Ne atarlanıyorsun, gerizekâlı," diyen ve kendisinden üç yaş büyük olan Samet, Yankı'nın ensesine sert bir şaplak geçirdi. "Hasan Hoca 'Çıkışta antrenman olacak, Yankı'nın da kaçaşı yok,' dedi. Onu söylemeye geldim."
Yankı ensesini ovuşturarak başıyla onayladı. Çıkışta eve gidip rahat rahat uyumak varken antrenmana kalacaktı.
Telefonuna gelen mesajla gözlerini telefonuna çevirdi. Babası bu gece de nöbete kalacağını ve babaannesine gitmesi gerektiğini söylüyordu.
"Hay ben böyle işin..."
Evet, babası doktordu ve devamlı nöbetleri oluyordu ancak haftanın altı günü çalışır mıydı bir insan? Yemeden, içmeden ve uyumadan çalışıyordu neredeyse. Yankı'ya hiç zaman ayırmıyordu ve Yankı devamlı babaannesinde kalmak zorunda kalıyordu.
Üstelik, şu sıralar çok gergindi çünkü annesini kaybettiği tarih yaklaşıyordu. Her sene bu dönemlerde gerilir, üzülür ve çok huysuz birisine dönüşürdü.
"Kalk, kantine inelim."
Yankı gözlerini kendisine seslenen Enes'e çevirerek ayağa kalktı. Karnı acıkmıştı zaten, yemek yemesi iyi olurdu.
Kantine indiklerinde kantin sırasına geçip sıranın kendilerine gelmesini beklemeye başladılar. Yankı, yemeğeni alıp masalardan birisine ilerlemeye başlayacağı sırada birisiyle çarpıştığında elindeki yemeyi yere, meyve suyu ise üzerine dökülmüştü.
Bugün sınanıyor olmalıydı.
Başka bir açıklaması olamazdı.
Küfrederek kantinden çıktıktan sonra sınıfa gidebilmek için okula girdi. Kendi sınıf katlarına çıkacağı sırada çarpıştığı kızla duraksadı. Derin bir nefes aldı.
Ardından bir anda kıza "Sen şişmansın," dedi. "Basenlerine bak, sen şişmansın."
Bunu yargılamak için söylememişti. Kızın dış görüntüsüne bakmamıştı bile. Sadece çok sinirliydi ve bu, o kızda patlamıştı.
•
buraya geçmişte yaşadıkları hangi anıları görmek istediğinizi yazabilirsiniz, ona göre yazabilirim
ŞİMDİ OKUDUĞUN
i loved you so different
Kurzgeschichtenseni çok başka sevdim. I'm Fat adlı kitabın devamı niteliğindedir.