Part 1: New Beginning

3.7K 157 0
                                    

Elina melihat jam ditangannya. Tepat 8:00am. Vionna sibuk membetulkan vell yang sedang dipakai Elina.

Elina : Do I look beautiful?

Vionna mengangguk, tangannya lihai membetulkan lipatan agar kelihatan menarik pada untaian veil Elina. bffnya itu nampaknya lebih banyak berasiah padanya.

Vionna : Babe, why you hiding all this from me?

Elina menutup mulutnya dengan jari kanan sambil matanya memerhati Vionna. Vionna melihatnya dengannya jelingan sedikit marah. Elina sudah cuba menjelaskannya sewaktu perkahwinan Vionna. Tetapi ya eya lah, saat majlis Vionna tidak boleh pula dia mengacaukannya.

Elina : I'm trying but...

Vionna : You disappear on my wedding babe.

Elina : Yeah because...

Vionna mencemburutkan bibirnya. Merajuk barangkali tetapi tangannya kini sibuk membetulkan gaun pengantin Elina.

Vionna : Just because of Rick, rite.

Vionna mencekek pinggangnya memandang kearah Elina. Matanya yang sepet makin tidak kelihatan dengan bibir cemburut. Elina endak peduli dia sengih-sengih saja tengok sahabatnya ini.

Vionna : But Rick is a great man and a good kisser.

Katanya sambil angkat keningnya mengenakan Elina.

Vionna : Well I guess he's a good at bed also.

Tangan Vionna mengelus perut Elina yang sudah berusia hampir 14minggu. Vionna senyum-senyum ni.

Vionna : Well, auntie forgive your mummy baby.

Elina menjeling tengok Vionna, mata mereka saling berpandangan. Vionna memeluk Elina dan Elina membalasnya.

Elina : My make up babe...

Vionna : Alamak...

Vionna melepaskan pelukan, dia membetulkan make up Elina. Si Mrs Lia sibuk menguis smartphonenya dekat dengan pintu. Orang yang lebih tua itu sedang berbual melalui smartphone. Mungkin dengan bffnya si Mrs Ericka yang pagi tadi sudah sangat sibuk mengatur si Rick.

Mrs Lia : Daddy is coming, Elina.

Mummynya menghampiri Elina sambil tersenyum. Si daddy Mr Albert muncul dengan tuxedo. Daddynya kelihatan sangat... kemas er comel. Walaupun perutnya agak muncul kedepan.

Lelaki itu menegakkan badan dan membengkokkan tangan kirinya. Elina berdiri dan menyelipkan tangan pada tangan kiri daddynya. Si daddy menepuk jemari tangan Elina.

Mr Albert : My girl, come.

Keduanya beriringan berjalan menuju altar dimana Rick tersenyum menungu didepan sana. Elina juga tersenyum, betul lelaki itu tidak sukakan tie bow. Dia memakai neck tie, seperti yang mereka pertikaikan waktu dahulu.

Mr Albert menyerahkan tangan Elina pada Rick. Entah apa kata-kata yang diucapkan daddynya sehingga orangtua itu kelihatan sedikit sendu dan Rick mendengarnya dengan serious.

Setelah itu Elina dan Rick bersendirian didepan seorang Father yang berbadan besar berumur 50an. Rick menganding tangan Elina dengan kemas sambil membisikkan...

Rick : You look beautiful with that wedding dress my dear.

Elina tersenyum, pakaian pengantin mereka yang mempertemukan Elina dan Rick dalam pertemuan diatur parents yang menyemarakkan lagi cinta antara mereka. Dan membuat mereka menyedari sebenarnya memerlukan antara satu sama lain.

Pakaian itu yang buat aksi demo si Elina berjalan kaki di flyover macam model heels yang gagal. Membonceng motorbike Rick dengan berkaki ayam dan disidang keluarga Sir Andrew sehingga malam. Juga membuat Elina sedar Luke tidak sesuai untuknya.

KEEPER S2Where stories live. Discover now